Kokemuksia kun lapsi aloittanut hoidon 1,5-2v iässä ja äidillä/vanhemmilla vuorotyö?
Minä olen yh ja minulla on vakituinen työ, mutta se on vuorotyö, teen siis aamua, iltaa ja yötä. Yötä lapsi ei koskaan joutuisi olemaan hoidossa vaan yöt on ex-anoppi luvannut hoitaa lasta (tulee meille eli lapsi saa olla kotona nukkumassa) ja noita yövuoroja ei ole kauhean usein tai pomon kanssa kyselin niin maksimissaan 6yötä, mutta hyvin todennäköisesti saan tehdä 2-3yötä kuukaudessa. Aamu (6-14) ja ilta (14-22) vuoroja on sitten vaihtelevasti, mutta iltavuoroista oma äitini on lupautunut hakemaan lapsen 19-20aikoihin.
Lapseni on nyt reilu 1v, mutta enää kauhean kauaa en voi olla hoitovapaalla, koska ei riitä rahat. Luultavasti kuitenkin vielä ainakin puolisen vuotta olen kotona. Sillonkin lapsi on kyllä vielä pieni ja arveluttaa hoitoon laittaminen, mutta ei sitä ihan pyhällä hengelläkään eletä ja laskuja makseta.
Onko täällä kokemuksia, miten on lapsella sujunut hoidossa (jos vanhempi/vanhemmat vuorotöissä) ja mennyt hoitoon 1,5-2v iässä?