Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ihan normaalia ja yleistä ettei läheiset osallistu vauvan hoitoon millän tavalla?

Vierailija
11.01.2011 |

Siis siskosta ja äidistä on kyse. Joo tiedän että itse olen lapsen tehnyt ja itse myös hoidankin. Mutta, äidille se on lähinnä velvollisuus jonka hän hoitaa piipahtamalla kerran parissa viikossa tunniksi(matkaa 70km)ja sisko(asutaan 15 min säteellä) käy lässyttämässä kerran kuukaudessa kuinka ihana ja suloinen lapsi onkaan ja jaksaa aina muistuttaa että ei sitä noin vaan enää lähdetä mihinkään kun on lapsia. En siis mitään hoitajaa tarvitsee mutta lähinnä ihmetyttää mistä moinen käytös..Tuntuu että olen jonkilainen taakka vaikken apua edes pyydä! Isä paljon poissa..

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kysyä tarvitsetko kaupasta jotain tai tulee kylään kun asutaan ihan lähellä.Itse kutsun hänet aina mutta aina on jotain kiireitä ettei pääse. En ole kovin läheinen siskon lapsen kanssa ehkä se johtuu siitäkin..

Jos oli, niin pisti silmään, että miksi et itse ole läheinen siskon lapsen kanssa? Oletko itse tarjonnut apua silloin kun hän oli pieni?

Vierailija
22/30 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, olin aikuinen kun tein lapset, joten oletin kyllä, että itse laitoimme ristiäistarjoilut, emmekä odottaneet sukulaisten hoitavan niitäkin juhlia.

Samoin isovanhemmat ovat saaneet noukkia rusinat pullista eli nauttia lapsenlapsistaan. Emme ole hoidattaneet lapsia heillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole hoitanut koskaan kenenkää lapsia

Vierailija
24/30 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kysyä tarvitsetko kaupasta jotain tai tulee kylään kun asutaan ihan lähellä.Itse kutsun hänet aina mutta aina on jotain kiireitä ettei pääse. En ole kovin läheinen siskon lapsen kanssa ehkä se johtuu siitäkin..

Jos oli, niin pisti silmään, että miksi et itse ole läheinen siskon lapsen kanssa? Oletko itse tarjonnut apua silloin kun hän oli pieni?

kiinnitin huomioita. kun siskosi lapsi oli pieni, kuinka usein kävit katsomassa ja tarjositko aina oma-aloitteisesti apuasi ja siskosi lasta hoidit?

Vierailija
25/30 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saisin olla rauhassa ja äitiyttäni kunnioitettaisiin!

Minulla on leskiäiti ja kolme lapsetonta sisarta, jotka tietävät kaiken lapsenhoidosta ja suunnilleen tönivät tien auki. Neuvovat ja sekaantuvat.

Miksi teit lapsen miehelle, jota lapsi ei kiinnosta??

Vierailija
26/30 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on suorastaan lapsivastainen, vanhempani hyvin kiireisiä samoin kuin miehen sisarukset, ja appivanhemmat asuvat kaukana.

Kaikki tämä oli kyllä tiedossa jo etukäteenkin, mutta olen silti ollut vähän yllättynyt siitä miten minimaalinen kiinnostus sukulaisillamme on ollut lapsiamme kohtaan. Enkä puhu hoitamisesta vaan ylipäänsä tapaamisesta.

Vierailija
27/30 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivatko sukulaiset todella olla noin umpimielisiä ja ilkeitä, etteivät tule hoitamaan lasta? Meillä ainakin menee nämä lapsenhankinta-ajatukset ihan uudelleen käsittelyyn ja pitääkin soitella sukulaiset läpi ja kysellä ketkä olisivat valmiita tulemaan hoitamaan meidän lapsia. En tajunnut yhtään että niitä saattaisi joutua hoitamaan itse!

Olikohan aloittaja taitava provo? Jos on tuollainen asenne, että sisko ja äiti ovat häiriöksi kun käyvät silloin tällöin oikein paikan päällä katsomassa kuinka äiti ja lapsi voi, niin ehkä kannattaa alkaa seuraamaan omaa nirppanokkaisuutta.

Vierailija
28/30 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin riippuu kyllä paljon läheisistäkin.

Vierailija
29/30 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaisilta ja ystäviltä ja konkreettista apua suunnilleen silloin, kun olen sitä pyytänyt. En tietenkään aina (ihmisillä on omakin elämä, jossa meidän lapset ei ole päähenkilöitä), mutta usein. Ja sama toisinpäin, tietysti.

Vierailija
30/30 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisissa suvuissa sukulaiset lähes "tappelee" saadakseen viettää aikaa vauvan kanssa. Toisissa taas ei pidetä mitään yhteyttä.

Velvollisuuttahan ei tietenkään ole, mutta luulen tajuavani mitä ap tarkoittaaa, läheisten sukulaisten osallistumista lapsen elämään. Ei siis oikeastaan hoitoapua, vaan sitä, että lapsesta ollaan kiinnostuneita. Lapsi saisi elämäänsä muitakin tärkeitä aikuisia kuin omat vanhemmat. Itse ainakin kaipaan juuri tätä. Anoppi (muut isovanhemmat kuolleet) on hoitanut mun toista lasta kerran, muuten ei ole viettänyt heidän kanssaan aikaa. Sylissä on kumpaakin pitänyt tasan kerran... Hoitoapua en ole kaivannut, muuten kuin kerran pyytänyt hoitamaan lasta, että pääsin isäni kuolinvuoteelle.

Onneksi minulla on ihana veli ja hänellä ihana vaimo, jotka ovatkin ne toiset tärkeät aikuiset lasteni elämässä.