Vieraita kutsuttu uudeksivuodeksi. Miten voisin perua kertomatta oikeaa syytä?
Ollaan kutsuttu vieraita uudeksivuodeksi ja nyt pitäisi perua vierailu. Perua pitää koska ei ole rahaa kestittää niitä kaikkia. En nyt tässä viitsi ruotia miksi ei ole rahaa...
Haluan perua ajoissa, jotta voivat sitten tehdä muita suunnitelmia. Ongelma on vaan se, etten tiedä mitä syytä kertoa. Totuutta en kertakaikkiaan kehtaa kertoa syyksi.
Kommentit (35)
että valitettavasti meille ei voikaan nyt uutenavuonna tulla kyläilemään, ja sen, että haluat ilmoittaa näin, jotta voivat keksiä uusia suunnitelmia.
Ei fiksut ihmiset ala peräämään syitä miksei voi tulla.
Tai että jommankumman mummo tekee kuolemaa. Tai joudutte matkustamaan siskollenne lapsenvahdiksi, koska siskon miehen perheessä on joku hätätilanne.
eihän tässä ole enää montaa päivää aikaa järjestellä muita menoja! Laita pelkkä tekstari, että olette pahoillanne, mutta joudutte perumaan kutsun.
Ruoat ja juomat luottokortilla tai reilusti nyyttäriperiaatteella.
Nyt vaan nopeeta viestit menemään, jotta ehtivät suunnitella jotain muuta.
Meidät on kutsuttu tuttavien luokse, mutta ollaan aina juhlittu vuorotellen toistemme kodeissa nyyttäriperiaatteella, niin ei kenelläkään mene paljon rahaa kemuihin. Eikä ollenkaan noloa!
etkä jaksa vieraita kestitä, tai sitten saman tekosyyn varjolla pidät nyyttärit.
ei ole rajaa ostaa tajoilua?
montako on tulossa ? eikö voisi pyytää nyyttäri tyyliin, et jokainen toisi jotain ?
tai itse yksinkertaistaa tajoilua? eli ei niin hienoa, vaan perussälää näin voisi juhlat silti viettää yhdeessä
ja ihmetellään sitten lapsia.. Ei syy kuulu vieraille mutta voit laittaa asiallisen viestin että olette kovin pahoillanne mutta teillä on tullut sellainen tilanne että ette pysty ottamaan vieraita vastaa. Ehdotat vaikka samalla jotain toista päivää =)
mä jeesaan tarjoamisien kanssa. Olisi kiva viettää aikaa yhdessä.
nyt heti ja kertoisin oikean syynkin, olen oppinut, että valhe tulee eteen kuitenkin... joskus.
...olisi kiva viettää aikaa yhdessä, mutta tili on lähellä nollaa että mitä tehdään??
tuskin kukaan pahastuu jos jokainen tuo jotakin.
kuinka monta pariskuntaa tms. ihmistä on tulossa??
jokainen voi tuoda pussin naposteltavaa ja jotain suolaista/syötävää.
sinä tarjoat juotavat ja astiat ja tilan.
Mutta muista tarina sitten jatkossa
se tuskin vieraita yhtään haittaa, mutta selittelemätön peruminen vituttaisi ainakin mua henk.koht. ihan kympillä.
Tosin mullakin jo tilin ylitys...
tuo ylempi olisi minusta paras. Jos oma kaverini soittaisi ja sanoisi että budjetti meni reisille, mitäs tehdään, joko sovittaisiin kestit vaikka Runeberginpäiväksi tai kokoonnuttaisiin ap:lle nyyttärimeiningillä.
Jos odotuksena on hieno illallinen, eivät nyyttäribileet varmaan korvaa asiaa, jos taas vaan halutaan olla yhdessä niin hyvinkin.
Ja oikeastaan hyväksyisin myös mahatauti- valeen, tilanteita ja ihmissuhteita on niin monenlaisia.
Ehdota vieraille, että pidetäänkin nyyttärit tänä vuonna. Meillä sama tapa jo vuosia ja kaikki ovat tyytyväisiä.
Sitten ihmetellään lasten ongelmia..
että vatsatautia teillä ja että perut jo hyvissä ajoin, jotta ehtivät vielä tehdä uusia suunnitelmia.