Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hautajaiskuvia facebookkiin???

Vierailija
11.01.2011 |

Tuttavani laittoi ex-poikaystävänsä hautajaiskuvat facebookkiin.

Mielestäni hautajaiskuvat eivät kuuluu fb:iin!!!!!! Mitä mieltä te muut olette?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani laittoi ex-poikaystävänsä hautajaiskuvat facebookkiin.

Mielestäni hautajaiskuvat eivät kuuluu fb:iin!!!!!! Mitä mieltä te muut olette?

"Haluisin lisää niit kuvia mis saattais itekkin näkyä"

Eikö ihmisten huomionhakuisuudella ole enää mitään rajaa??????

Vierailija
2/18 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin varmaan ihan rakkaudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämää ne on hautajaisetkin. Tietty samat asiat otettava huomioon kuin muissakin kuvissa. Eli haluaako kuvassa esiintyvä henkilö, että hänestä on jaossa kyseisessä tilanteessa otettu kuva. Ja että muutenkin hyvä maku huomioidaan.

Vierailija
4/18 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikseivät ne voisi olla näkyvillä. Tietty ei mitään lähikuvia kenenkään itkuisesta, turvonneesta naamasta tms.

Vierailija
5/18 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tosin exäni kuvia alkaisi julkaisemaan. Mutta kyllä minulta löytyy pari kuvaa oman lapseni hautajaisista. Miksi ei löytyisi, osa elämääni sekin on ja sen kanssa minä elän loppuikäni. Ja kuvat on tosiaan piilotettu niin että ne näkevät vain kaverini.

Vierailija
6/18 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hautajaisissa kuitenkin se "päävieras" on se kuollut henkilö, hän ei voi sanoa mielipidettään, että haluaako hautajaisistaan kuvia facebookiin. Sen takia osoittaa erittäin huonoa makua laittaa hautajaisista kuvia, ei niiden vieraiden takia, vaan kunnioituksesta kuollutta kohtaan. Tai ainakin jos laittaa niin laittaa sitten vaan sille pienelle porukalle, joka on ollut hautajaisissa mukana, ei kaikille kavereille näkyviin. Itse en ainakaan haluaisi, että omista hautajaisistani laitettaisiin kuvia facebookiin, ajatuksena erittäin epämiellyttävä.

Vierailija
7/18 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ku edelliset ovat kirjoittaneet hautajaiset ovat osa elämää. Tässä maailmassa ku synnytään ja kuollaan.

Vierailija
8/18 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tosin exäni kuvia alkaisi julkaisemaan. Mutta kyllä minulta löytyy pari kuvaa oman lapseni hautajaisista. Miksi ei löytyisi, osa elämääni sekin on ja sen kanssa minä elän loppuikäni. Ja kuvat on tosiaan piilotettu niin että ne näkevät vain kaverini.

Minulta on myös kuollut läheisiä ihmisiä, 2veljeä, setä,ja mummo. Mutta en vain ymmärrä että miksi niitä kuvia pitää sinne fb:iin laittaa? av

Vierailija
9/18 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan haluaisi, että omista hautajaisistani laitettaisiin kuvia facebookiin, ajatuksena erittäin epämiellyttävä.

Haudassasi kääntyilisit sitten, kun tietäisit.

Vierailija
10/18 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku toinen niitä haluaa laittaa!!! Älä katso niitä jos se niin häiritsee. Eihän ne vissiin sinun profiilissasi ole?!

Minulta on myös kuollut läheisiä ihmisiä, 2veljeä, setä,ja mummo. Mutta en vain ymmärrä että miksi niitä kuvia pitää sinne fb:iin laittaa? av

Vierailija
11/18 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan haluaisi, että omista hautajaisistani laitettaisiin kuvia facebookiin, ajatuksena erittäin epämiellyttävä.

Haudassasi kääntyilisit sitten, kun tietäisit.

mitä väliä mitä hän ajattelee, pääasia että itse saan kuvia faceen... Toivottavasti mulla ei ole tuollaisia fb-kavereita :(.

Vierailija
12/18 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen Tallaa tavallaan! Toivon että tuttuni on kysynyt luvan ex-poikaystävänsä vanhemmilta ennen kuvien julkaisua!!! Kiitos kaikille mielipiteistä ja toivottavasti niitä tulee vielä lisää :) ap

Vierailija
13/18 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan ok jos laittaa hautajaiskuvia facebookiin. Samalla tavalla kuin muitakin kuvia eli hyvän maun mukaisia jne. Hautajaiset ON osa elämää, ei mikään sairas tai likainen hävettävä asia.

Vierailija
14/18 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaiskuvien julkaisu on minusta aivan ok. Kuolema/hautajaiset kuuluu ihmiselämään aivan kuten syntymäkin.

Olen törmännyt fb:ssa sellaiseenkin ilmiöön että leski päivittää lähes vuosi sitten kuolleen miehensä sivuja. Kirjoittelee sinne rakkaudentunnustuksia, syntymäpäivä onnitteluja jne. Jotkut miehen kavereistakin kirjoittelevat edesmenneen seinälle. Se on minusta mautonta.

Kyse ei ole myöskään siitä, että leski olisi jäänyt suruun jotenkin kiinni, kun on jo kihloissa uuden kanssa.

Vierailija
15/18 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan ymmärrä tätä ajattelutapaa. Sopiiko hääkuvat facebookkiin? Sopiiko ristiäiskuvat facebookkiin? Jos ne sopii, niin miksei hautajaiskuvat sitten sopisi? Hautajaiset on osa elämän kiertokulkua siinä missä vastasyntyneestä räpsityt kuvat laitoksella.

Eri asia on mun mielestä iltapäivälehtien toimittajat julkkisten hautajaisissa räpsimässä väkisin kuvia itkevistä omaisista ja niiden julkaiseminen iltapäivälehdissä. En tykkää.

Vierailija
16/18 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava on myös laittanut hautajaiskuvia fb:iin.

Vierailija
17/18 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon eri ihmisiä. Joten jos heiltä on kysytty luvat kuvien levittämiseen niin siitä vain.

Mutta oudoltahan tuo kuulostaa että pitää laittaa.

Kuten joku sanoi, tuskin kuolleelta saatte kysyttyä lupaa, hänenhän ne hautajaiset on.

Tai kuten ap kirjoitti, oliko että tuttunsa oli laittanut exän sukulaisen hautajaisista kuvia?

Siinä kun laitatte kuvia oman sukulaisen hautajaisista, mutta kait kannattaa jättää muiden hautajaiset väliin?

Vierailija
18/18 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mulla ei ole kanttia arvioida milloin jonkun surutyö on mautonta. Oman suruni kanssa olen huomannut, että ihmisillä on aika lukkiutuneet käsitykset siitä miten "pitää surra". Jos sitten surija sattuu suremaan toisella tavalla, niin se onkin äkkiä mautonta tai surussa vellomista tai liian nopeasti elämässä eteenpäin siirtymistä.

Jos julkaisee toisten kuvia netissä, niin minusta hyviin tapoihin kuuluu, että siihen on lupa. Jos sitä ei ole hankkinut, niin ei ainakaan nimeäisi kuvassa olijoita. Osa meistä ei halua olla kuvallaan netissä. Sen sijaan jos on lupa, niin totta kai facessa voi jakaa hautajaiskuvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä