Pese kädet -kampanja
Pese kädet -kampanja kehoittaa pesemään käsiä, koska se vähentää flunssien ja vatsatautien tarttumista.
Eli tästä niille äideille, jotka täällä ovat olleet sitä mieltä, ettei kaupungilt tullessa kannata/tarvitse pestä käsiä. Tai muutenkaan käsiä ei pestä, elleivät ne ole oikeasti likaiset.
Olen koittanut useaan kertaan perustella, miksi kädet kannattaa pestä aina ensimmäiseksi kotiin tultua, mutta eihän niin tehdä, sehän vain lisää sairastelua monen mielestä.
Joten, alkakaamme nyt pestä niitä käsiä aina kotiin tullessa, tulimme sitten kaupasta, kahvilta, kaverilta, tms.
Eli juttu löytyy Iltalehden sivulta:
http://www.iltalehti.fi/terveys/2011011112986206_tr.shtml
Kommentit (25)
käsirasva
Johtuuko kolmosen haavaumat pesemisestä liian kovasta käsittelystä, vai ovatko kätesi liian kuivat?
Jos on kuivat kädet, jankin hyvä saippua ja käsirasva, mutta älä lopeta käsiesi pesemistä, pliis!Toivon todella, että ihmiset oppisivat pesemään käsiään vähän useammin.
ap
Luuletko todella, etten ole itse tähän ikään mennessä keksinyt, että kuiviin käsiin pitää panna rasvaa? Rasvaan monta kertaa päivässä, aina pesemisen jälkeen. Mulla on tosi hyviä erilaisia käsirasvoja, mutta ei niistä ole niin paljon apua kuin siitä, etten pese käsiä niin paljon.
En mä lopeta käsien pesemistä, totta kai mun täytyy niitä välillä pestä, mutta en todellakaan pese niitä kuin silloin, kun on pakko.
Rauhotuhan nyt. Kellään ei voi olla tietoa miten vanha olet tai fiksu. Ei kaikista neuvoista tarvii herneitä nenään vetää.
Yksittäinen asia millä voi parhaiten estää flunssan tai vatsapöpöjen saamisen on käsien peseminen aina kun on esim. käynyt ulkona, kaupassa, kyläilemässä, wc:ssä jne.
Jos ihmiset oikeasti olisivat niin fiksuja, kuin esim. tiettyyn ikään päässeet luulisi olevan, niin ei pöpöjä olisi liikkeellä niin paljoa ja ihmiset eivät sairastelisi niin paljoa.
Pese siis käsiäsi riittävän usein! Tiedät kyllä miksi.
Mä kyllä ihmettelen sitä. Me pestään kädet aina kotiin tultua, vessassa käynnin jälkeen, ennen syömistä ja muutenkin tarpeen vaatiessa.
Ja käsirasvaa nyt kuluu joka tapauksessa talvella muutenkin kun pakkanen kuivattaa ihoa.
kotiin tullessa. Näin "pakotan" myös muun perheen tekemään
Johtuuko kolmosen haavaumat pesemisestä liian kovasta käsittelystä, vai ovatko kätesi liian kuivat?
Jos on kuivat kädet, jankin hyvä saippua ja käsirasva, mutta älä lopeta käsiesi pesemistä, pliis!
Toivon todella, että ihmiset oppisivat pesemään käsiään vähän useammin.
ap