Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä niin vihaan sitä, kun mies laittaa kahvinkeittimen pannuun vettä seisomaan

Vierailija
11.01.2011 |

Juotuaan siis aamukahvit mies huuhtaisee pannun ja laittaa siihen vettä. Mua odottaa sit seisova vesi siinä pannussa, ja joudun pesemään sen pannun tiskiaineella. Mua niiiiin ällöttää se seisova vesi siinä. Mikä sen funktio on?

Keksikää jotain hyviä perusteluja mitä sanon miehelle, että miksi en halua, että seisottaa vettä siinä. Eikö niin, että seisovassa vedessä bakteerit lisääntyy nopeammin kuin jos vain huuhtaisisi pannun ja jättäisi tyhjänä keittimeen?

En ole edes mikään bakteerikammoinen, päin vastoin, mutta tuo ärsyttää.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on kahvikone. Ei ole tätäkään ongelmaa :)

Vierailija
22/34 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nimenomaan kahikoneeseen jätetty vesi on suurempi ongelma, kuin se vesi siellä Moccamasterin pannussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhdon pannun pariin kertaan ja laitan kuivauskaappiin alassuin kuivumaan. En minäkään pidä tuosta seisomaan jäävästä vedestä kahvipannussa. En myöskään mittaa vettä sillä kahvipannulla, vaan vesikannulla.

Kahvipannuhan pitäisi pestä usein, mutta käytännössä pesen silloin, kun näyttää vähän "harmaantuneelta"!  Mutta kuivana ei ainakaan pöpöt pääse lisääntymään.

Vierailija
24/34 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on noin pienet murheet niin sulla menee tosi hyvin.

Vierailija
25/34 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 02:16"]

Meillä nimenomaan kahikoneeseen jätetty vesi on suurempi ongelma, kuin se vesi siellä Moccamasterin pannussa.

[/quote]

Miten kahvikoneeseen jätetty vesi on ongelma? Siinä vesisäiliössähän pitää olla vettä. Ainakin tuollaisessa mikä meillä on.

Vierailija
26/34 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran ollut paikalla, kun joku nero laittoi tyhjän kahvipannun kuumalle kahvinkeittimelle.

Kohta kuului poks, ja pannu oli paskana.

Ei se lasi loputtomiin kuumuutta kestä tyhjänä. (Pitäisi olla itsestään selvää, mutta koska nykyään kaupunkilaisjärki on syrjäyttämässä maalaisjärkeä...)

Vierailija
27/34 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itteäki raivostuttaa tämä tapa mut onneks minu mies ei tee näin. taino hän jättää sen vanhan kahvin siihe pannuun seisoo joka on kyl pahempi mut takaisin asiaan. anoppiki monesti ku tulee kylään niin hänellä on pakkomielle mennä meän keittimee pistää vettä. vaikkei kukaa keitäkkää kahvia nii hän silti pistää sinne vettä! eikö jo se et näkee ettei me laitettu, kerro ettei tässä talossa tehdä niin. 

Vierailija
28/34 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinjuojat ovat pelottavan aggressiivisia. Pitäisikö noin koukuttava ja ahdistusta aiheuttava aine kieltää?

Vierailija
29/34 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin avioeron exästäni tuon takia.

Jatta

Vierailija
30/34 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuuluu sarjaan "raivostuja voisi vähän tutkia omaa napaansa".

Siitä se kierre alkaa. Toine raivostuu vedestä ja toista raivostuttaa kun toinen raivostuu jostsain hemmetin vedestä.

Vierailija
31/34 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, että mun Moccamaster on kestänyt päivittäisessä käytössä ehjänä reilut kuusi vuotta, vaikka olen ilmeisesti tehnyt kaiken väärin.

Vierailija
32/34 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin iloinen, jos mies jättäisi vettä pannuun tai edes huuhtoisi sen. Yleensä sinne jää kahvitilkka. No, kai sen mausta huomaa pikkuhiljaa, miksi olen yrittänyt neuvoa... :)

Vierailija
33/34 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies jättää mulle aamulla sinne pannuun pari mukillista kahvia. Täytyypä muistaa kiittää tuosta tavasta :)

Meillä pannu huuhdotaan ja jätetään tiskipöydälle valumaan... siitä sitten paikalleen kun on kuivahtanut ja keitin jäähtynyt.

Vierailija
34/34 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kannun, suodatinsuppilon ym. irto-osat apk:ssa kerran tai pari viikossa. Kannun huuhtelen päivittäin. Vesisäiliö on vaikein, seinämiin tarttuu kalkkia ja muuta epäpuhtautta. Käytän puhdistamiseen vain siihen varattua hammasharjaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi