Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko pyytää vuokran antajaa irtisanomaan sopimuksen?

Vierailija
11.01.2011 |

Asun yksityisen omistamassa asunnossa vuokralla. Haluaisin kuitenkin "päästä" kaupungin asuntoon vuokralle, koska ne vuokrat on halvempia.

Mutta, koska minulla nyt on asunto, taitaa olla mahdotonta saada kaupungin asuntoa?

Siksi mietin, voisinko pyytää vuokranantajaani irtisanomaan sopimuksen ja siten saisin pakosti sen kaupungin asunnon?

Vai onko ajatus ihan mahdoton?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sä et itse irtisano sitä ?

Vierailija
2/11 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellehän tuottaisi vaivaa löytää uusi vuokralainen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko sitten kaupungilta asuntoa jos olen itse irtisanonut itseni?

Eihän työttömyyskorvaustakaan saa ilman karenssia, jos itse irtisanoo itsensä...

(Joo, mulla on kyllä vakituinen työpaikka! Enkä ole aikeissa irtisanoutua tai hankkia potkuja sieltä!)

Eli katsooko ne, että tuo on nyt omaa tyhmyyttään mennut isrtisanomaan asuntonsa, eikä anna mitään paikkaa tilalle?

Ja kiitos kommentistasi!

Vierailija
4/11 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellehän tuottaisi vaivaa löytää uusi vuokralainen...

Olen tässä 10 vuotta ollut säännöllinen vuokranmaksaja, tietenkin hän mielellään mut tässä pitäisi..

Alkaa vaan toi vuokra olla liian korkea.

Vierailija
5/11 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saat. Meille on ainakin nimenomaan sanottu, että edellinen vuokra-asunto pitää irtisanoa, ennenkun ns tarjoavat asuntoa, siis tyhjän päällä olevat on etunenässä. itse oon muuttanut kymmenisen kertaa ni tullu toikin asia tutuksi :)

Vierailija
6/11 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko totta!?

Olen kuvitellut, että rangaistus siitä seuraa!

Saako siinä sitten mitään toiveita esittää alueen/asunnon koon suhteen?

Olisipa ihanaa saada halvempi asunto!

Nyt maksan 800 euroa/kk kun kadun toisella puolella kaupungin asunnot samaa kokoa on alle 600/kk....

Vierailija
7/11 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai saa esittää... en tiiä missä kaupungissa asut, mut ainaki missä minä oon asunut niin kaupungilla on asuntoja runsaasti erikokosii ja hintasii ja eripuolilla kaupunkia.. ja ite ainaki saanut nopeesti asunnon kun on vanhan irtisanonut...ja kun niitä asuntoja on kuitenkin kaupungeilla yleensä paljon niin aina niitä vapaita / vapautumassa olevia löytyy....ja sitäpaitsi toihan on hyvä syy jos vuoktra on tosi korkea! onnea vaan asunnonetsintään!:)

Vierailija
8/11 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerro että koska vuokra on liian korkea, sinun todennäköisimmin täytyy etsiä halvempi asunto ja muuttaa. Näin annat vuokraisännälle mahdollisuuden tulla vastaan asiassa. Jos olet ollut tunnollinen vuokranmaksaja jo vuosia ja pitänyt asunnon hyvässä kunnossa, voi hyvinkin olla mahdollista että vuokraisäntä mieluummin laskee vuokraa kun etsii uuden vuokralaisen riskillä.

Mun ystävän vuokraisäntä teki näin. Lisäksi maksaa heille kerran vuodessa ulkomaanmatkan jonnekin, niin paljon tykkää tästä rehellisestä ja jämptistä vuokralaisestaan :)

Vierailija
9/11 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan Helsingistä et yksin asuvana, työssä käyvänä saa kyllä kaupungin vuokra-asuntoa vaikka olisitkin ns asunnoton.

Vierailija
10/11 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan Helsingistä et yksin asuvana, työssä käyvänä saa kyllä kaupungin vuokra-asuntoa vaikka olisitkin ns asunnoton.

Mun ystävä ainakin sai, kun tuli avoero. Ja on ihan hyvissä hommissa, tienaa kuussa n. 3000-4000 €, urakoista riippuen. Herttoniemestä sai kaupungin asunnon ja vielä iso kaksio oli kyseessä.

Vierailija
11/11 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu yksin, on perhe myös, ei olla eroamassa, Helsingissä asutaan...

-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi