Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit ovat kansaneläkkeellä eräs lähes tulottomista

Vierailija
10.01.2011 |

eli paljonko saat eläkettä kotiäiti?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti en vaihtaisi pois tätä palkatonta yli 10 vuoden kotiäitiyttäni, lapseni ovat sen arvoisia. Toivon että mieheni saa elää kanssani pitkään ja yhteiset rahat riittävät eläkeiässäkin.

Vierailija
2/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikeasti ajattelen näin. Siksi en murehdi siitä, miten eläkkeellä pärjään. Uskon, että Herra pitää huolen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti en vaihtaisi pois tätä palkatonta yli 10 vuoden kotiäitiyttäni, lapseni ovat sen arvoisia. Toivon että mieheni saa elää kanssani pitkään ja yhteiset rahat riittävät eläkeiässäkin.

kunnes tuli matokuuri.

Vierailija
4/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
5/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon, että se osaltaan turvaa tulevaisuuttani. Tarkoitus on kyllä lähteä työhönkin takaisin sit kun nuorin täyttää kolme, joten hyvin ehdin tienata eläkettä.

Vierailija
6/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkos pidä siitä että joillakin on asiat näin hyvin?

Vierailija
7/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
8/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämme miehen tuloilla ja miehelläni on oma firma.

Mutta eron tullessa tiedän että tulen aina jotenkin pärjäämään. En ota stressiä tulevaisuudesta.

Vierailija
9/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli enköhän erotessa selviä, jos osuis kohdalle.

Kuolen sitten pois, jos en eläkkeelläni elä. Yksinkertaista.

Silti en kadu kotiäitiyttäni.

Vierailija
10/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2005 vuodesta alkaen kotiäitiydestä kertyy kuitenkin edes jotain eläkettä (kun lapsi on alle 3v) samoin äitiys- ja vanhempainrahasta. Tosin, jos on vain minimi äitysrahalla ei siitä paljoa eläkettä kerry. Samoin ammattiopiskelut kerryttävät eläkettä, mutta siinäkin on omat sääntönsä.

Vierailija
11/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA pieni työeläke. Onneksi sen pitäisi nousta tänä vuonna. Sen sitä saa ,kun hoitaa omia lapsia ja anoppia. Tyhmä olin hoidin kavereiden lapsia, ei silloin tullut mieleen, verot eikä muut. Onneksi saatiin oma asunto säästettyä.

Vierailija
12/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun ukko on lähtenyt ja lapset ovat isoja + tulevat toimeen omillaan, on katkera nainen siellä nurisemassa, että elämän parhaat vuodet tuhlasi ja kyllä lapset ovat nyt velkaa.

Oma anoppini on loisimassa joka ikisellä lomamatkallamme, syömässä ruokamme ja kadehtimassa suunnilleen jokaista istutustamme, koska itse asuu kaupungin asunnossa vuokralla pienellä eläkkeellä.

Minähän olen tietysti se paska äiti, kun käyn töissä ja tienaan perheelle elantoa, mutta siltipä vaan on katkera ja kelpaisi minun elämäni hänellekin.

Vierailija
13/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakkauteni lapsiin, perheeseen ja kotiin menee rahan edelle.

Vierailija
14/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan, että naiset turvaa tulonsa- eivätkä joudu köyhyyteen

t. ap

minä saan vielä suuren perinnon, omakotitalomme on jo maksettu pois. Rakennettiin se minun omistamalle tontille

Mieheni rahoilla eletään ihan hyvin

Vierailija
15/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle maksetaan n 16 000 vuosituloista eläkemaksua. Jonkunlaisen eläkkeen tulen saamaan niistä sekä lisänä keikkatyöni sillointällöin

Vierailija
16/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tosiaan tyhjän päälle jää, jos ukko jättäis.Onneksi en ole sulle sukua, mun lapset ei olis noin ilkeää puolisoa varmaan edes valinneet.

Sitten kun ukko on lähtenyt ja lapset ovat isoja + tulevat toimeen omillaan, on katkera nainen siellä nurisemassa, että elämän parhaat vuodet tuhlasi ja kyllä lapset ovat nyt velkaa.

Oma anoppini on loisimassa joka ikisellä lomamatkallamme, syömässä ruokamme ja kadehtimassa suunnilleen jokaista istutustamme, koska itse asuu kaupungin asunnossa vuokralla pienellä eläkkeellä.

Minähän olen tietysti se paska äiti, kun käyn töissä ja tienaan perheelle elantoa, mutta siltipä vaan on katkera ja kelpaisi minun elämäni hänellekin.

Vierailija
17/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sovinnainen, menee naimisiin ja käy töissä... eikä elä hetkessä. Nico-Yamppa sitten hoitaa.

Vierailija
18/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen liitto loppuu joskus, tavalla tai toisella.

Onko se joku vakio, että ukko jättää?? Enkä tosiaan tyhjän päälle jää, jos ukko jättäis.Onneksi en ole sulle sukua, mun lapset ei olis noin ilkeää puolisoa varmaan edes valinneet.

Vierailija
19/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tosiaan tyhjän päälle jää, jos ukko jättäis.Onneksi en ole sulle sukua, mun lapset ei olis noin ilkeää puolisoa varmaan edes valinneet.

Tiedän työni kautta paljon naisia, jotka ovat muutama kymmenen vuotta sittne jääneet kotiin hoitamaan lapsia miehen luodessa uraa. Nyt, n. 50-60 vuotiaina, kun aikanaan työelämän valinneet ikätoverit matkustavat ja mökkeilevät omilla loma-asunnoillaan, nämä kotiäidit ovat katkeria siitä, ettei heillä ole varaa vastaavaan. Eikä se ole millään tavalla poikkeuksellista, että nämä murheet puretaan lasten itsenäisiin ja hyvin toimeentuleviin perheisiin. Usein tässä tilanteessa nainen ajattelee, että lapset ovat hänelle kotiäitinä uhratut vuodet velkaa.

Vierailija
20/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkumaksuksi 8500 e. ja maksoin 80 e kk, jäin työttömäs ja hirvee selvitys ,. että sain lopetettua. Vuoden ajan sain jotain 400 e kk. ja vero 29% on pääomatuloja. Suosittelen älkää liitykö eläke säästäjis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän