Kumpi on älyttömämpää, viettää ilta netissä
vai töllön ääressä? Kuulen usein anopin suusta, kun se paapattaa että hänen lapset ja minäkin hänen mielestään, ollaan aina netissä. He itse ovat eläkkeellä, aamulla herätessään laittavat television päälle ja siinä se on sitten nukkumaanmenoon saakka päällä. Joka ihmeen sarja on pakko katsoa ja jos tulevat meillekin kylään, laitetaan sarjat näkymään ettei vaan jäisi jaksoa väliin. Minä en jaksa katsoa televisiota, joten roikun usein illalla kun lapset nukkuu täällä netissä. Luen lehtiä, kirjoitan sähkäreitä ystäville ja selailen av:ta. Kuis tämä sitten on kamalampaa, en ymmärrä?
Kommentit (9)
puolueettomia kommentteja :)
Mutta joo, kyllä telkkaristakin tulee paljon turhaa. Ja netistä. Itse kyllä harrastan molempia.
...ja mä olen usean vuoden tylsistynyt himassa. Sitten aloin surffaan ja chattaan netissä ja nytpä onkin ukko 'kateellinen' mun hommista, höh!
Vaikka itse mut tähän ajoi, mä en tiedä mitään niin tyhmää kuin tuijottaa passiivisena telkkarii koko ilta =(
on paljon enemmän kuin passiivinen television katsominen. Ulkopuolisen silmin kyse on vain koneella istumisesta, kun taas koneella istujalle se voi olla paljon enemmän, tiedonhausta, sosiaalisten suhteiden ylläpitämisestä, työnteosta, laskujen hoitamisesta ja shoppailusta alkaen - se on arvostelijan näköalattomuutta edes verrata tietokoneen monipuolisia mahdollisuuksia passiivisesti seurattavaan televisioon.
mutta itseäni ainakin ketuttaa netissä roikkumisessa se, että se vie niin kovasti mennessään. Mun mies roikkuu paljon netissä, eikä silloin kuule eikä nää mitään. TV:n katsominen sen sijaan on ssentäs osiaalista puuhaa, ja sosiaalisella tarkoitan nyt niiden ihmisten keskinäistä, jotka ovat samassa huoneessa. TV:tä katsellessa voi vähän kommentoida toiselle ja jutella näkemästään, mutta tietokoneella ollaan kyllä ihan yksin.
mutta itseäni ainakin ketuttaa netissä roikkumisessa se, että se vie niin kovasti mennessään. Mun mies roikkuu paljon netissä, eikä silloin kuule eikä nää mitään.
voi puhua ihan ongelmitta vaikka molemmat roikkuisi netissä omilta koneiltaan.
koneella istumiselle, ehdottomasti.
mutta oikeastaan arvostan enemmän valikoivia tv:n katsojia kuin jonninjoutavilla palstoilla roikkuvia nettisurffaajia (jollainen siis itse olen).
Tv:stä sentään tulee ihan hyvääkin ohjelmaa, jos sitä haluaa löytää. Yhtä lailla siellä käsitellään ajankohtaisia asioita (ja puheet ovat asiaohjelmissa vähän paremmin puntaroituja kuin täällä netissä). Laatuviihdettäkin sieltä tulee. Eri asia tietysti on, jos tv on päällä aamusta iltaan ja syytää hirveää tuubaa.
Sosiaalisuudesta: Minä ja mieheni roikumma usein illat netissä, mutta silloin, jos katsomme televisiota, tuntuu, että vietämme iltaa yhdessä: nauramme samoille jutuille, voimme kommentoida asioita tai niistä tulee meille mieleen jotain jutun aiheita. Netissä kumpikin on omassa maailmassaan.
Tässä siis nettiaddiktin (no, aika lievän) tilitys. =)
etenkään, jos kylässäkään ei voi olla katsomatta.
Naurettavan tyhmä ajatus katsoa telkkaria kun vieraita/ollaan kylässä
Musta noilla ei ole mitään eroa keskenään.