Mihin totaaliyhärin lapset menee, jos äiti kuolee?
Lapset on 12- ja 2-vuotiaat. Eli ei siis isää, ei sukulaisia. Tämä ajatus stressaa. Olisi hirveää, jos sisarukset erotettaisiin.
Kommentit (4)
Lapset on 12- ja 2-vuotiaat. Eli ei siis isää, ei sukulaisia. Tämä ajatus stressaa. Olisi hirveää, jos sisarukset erotettaisiin.
Olen itsekin totaaliyh. ja olen kuullut, että sosiaalitoimiston latensuojelun kautta on mahdollista tehdä sopimus siltä varalta, jos kuolee kun lapset ovat pieniä. Voit itse valita ja sopia perheestä, johon haluaisit lapset. Mutta se olisi vain sinun toiveesi, lopputulostahan ei voi kukaan tietää, miten kävisi. Lasten erottaminen kuulostaa todella inhottavalta.
mutta kyllä sosiaaliviranomaiset koettavat ensisijaisesti selvittää lähisuvun ja ystävien mahdollisuuksia ottaa sisaruksia perheeseen. Lasten etu on se tärkein ja sitä kyllä koetetaan aidosti toteuttaa.
eikö sitä sopimusta lasten uudesta vanhemmista/vanhemmasta ja kodista voi tehdä jo ennen kuolemaansa? Jos kerran "lasten etu on se tärkein ja sitä koetetaan aidosti toteuttaa", niin eikö olisi lapsillekin hyväksi tietää mitä tapahtuu ja minne mennään kun ainoa vanhempi kuolee? Ja vanhempikin voisi kuolla rauhassa.
minne sijoitetaan. Ne päättää sen muutenkin siinäkin tapauksessa, että halukkaita sukulaisia olisi ottamassa täysorvoiksi tulleita lapsia.
Pieniä ainakin kai pyritään sijoittamaan perheisiin ja sisaruksia pitämään yhdessä. Ja jos on soveltuvia sukulaisia, niin varmaan niitäkin harkitaan ihan tosissaan, mutta automaattisesti lapset eivät sukulaisille mene eikä lapsia voi myöskään "testamentata" kummeille tms.