Mitä mieltä sukulaisesta, joka...
Poikani (5 v) oli innoissaan kun oli oppinut tunnistamaan/lukemaan muutamia sanoja. Tullessaan sukujuhliin hän heti riemuissaan kertoi sukulaisille oppineensa lukemaan :) Ja mitä sanoo sukulaistäti X? "Oi kuinka hienoa, minun tyttäreni on osannut jo kauan lukea ja kirjoittaa!"
(Hänen tyttärensä siis suunnilleen saman ikäinen kuin poikani)
Itse vähän närkästyin poikani puolesta.. Mitä mieltä?
Kommentit (51)
Niin, sinua siis häiritsee että joku oppi 3- vuotiaana lukemaan.
Ei saa sanoa että oppi aikasemmin. Olet kyllä häiriintynyt.
10
Onko sulla ongelmaa sisälukutaidossa?
Määhän olin sun kanssa samaa mieltä...
Hohhoijaa.
10
Miten paljon pitää ensin hehkuttaa?
Että sopii puhua omasta lapsestaan?10
vai onko se ihan liikaa?
Niin, sinua siis häiritsee että joku oppi 3- vuotiaana lukemaan.
Ei saa sanoa että oppi aikasemmin. Olet kyllä häiriintynyt.
10
Tai ehka ma oon vaan niin symppis, etta osaan asettua muiden asemaan, tassa tapauksessa sen lapsen.
Vaikka ethan sakaan tosissas ole. Kunhan intat.
Ei ihme että sun lapset ottaa itseensä jos niitten kuullen ei saa puhua normaaleja asioita.
Jos sun lapsi osaa jo edes vähän lukea, on se enempi kuin oman lapseni (joka vanhempi kuin sinun lapsi) ja se vaan menee niin.
Lapseni sietää asian, koska tietää että joku osaa aikasemmin kuin toinen!Lapseni kuullen saa puhua mitä on oppinut.
10
lapselle voi puhua vain siitä mitä oma lapsi osaa?
Voisi avata suunsa tilanteessa.
Kyllä omat lapset saattaa kuvitella että lemmikki olisi rahassa arvokkaampi kuin mitä on (ei tunne välttämättä niin numeroita) ja vastaavasti joku aikuinen ei äkkää että puhutaan tunnearvosta, jos puhutaan arvosta.10
siitä kumman koira on arvokkaampi, oli sitten kyse rahasta tai tunnearvosta.
Keskustelen asiasta.
Ei varmaan saa, ai, mutta sehän tuli jos sanottua että joillekin ei voi puhua mitä oma lapsi on oppinut milloinkin, niinkuin siinä olisi jotain pahaa.
Ja koitan mainostaa, että olen itse altavastaaja: mun lapsi ei lue. Buuhuu.
10
olla juurikin ihminen, joka ei osaa olla iloinen tosen puolesta ja kehua toisen saavutuksia. Ei siis siksi ymmärrä tämän ketjun pointtia.
10:
Kyllä se 6-vuotiaasi jo varmaan puhuu, et vaan tunnu osaavan pitää suuta kiinni ja korvia auki.
nätisti kertoa mistä oli kyse, mutta katsos kun rouva oli niin tuohtunut ja kauhuissaan siitä että joku voi pitää hänen arvokasta koiraansa samanarvoisena kuin jotain sekarotuista koiraa. Lapsen vanhemmatkin yritti selittää, että koira on lapselle hyvin tärkeä ja ettei tämä tajua rahasta yhtään mitään. Sen naisen mies laitto ne paperit lopulta pois ja sanoi rouvalle sivussa muutaman valitun sanan. Ei siinä enää muut kehdannut sanoa mitään, tilanne oli niin nolo. Muut ymmärsi mitä lapsi tarkoitti, vaan tää yksi kohkas kuinka koira on rotukoira, ei mikään sekarotuinen.
Se rouva oli vähän kuin sinä, ei nähnyt asiassa kuin yhden puolen, oli itse oikeassa eikä edes halunnut ymmärtää ja intti ja intti. Rautalangasta olis pitänyt vääntää ja sittenkin tulos olis ollut varsin laiha.