Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko väärin lapsipuoliani kohtaan (ov)

Vierailija
10.01.2011 |

tatuoida vain biologisten lasteni nimet?

Miehen lapset asuvat meillä ja pitävät mua äitinään ja minäkin pidän heitä kuin omia lapsiani, mutta silti tuntuisi jostain syystä oudolta tatuoida heidänkin nimet...

Mitä mieltä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä miksi joku haluaisi tatuoida lastensa nimet, mutta eihän se itseltäni ole pois. Jos joskus jostain syystä tatuoisin lasteni nimet kehooni, en taatusti kuitenkaan koskaan tatuoisi toisten lasten nimiä vaikka ne kuuluisivatkin uusperheeseeni.

Vierailija
2/27 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä jonkun pienen kuvan nimien viereen, muistuttamaan niistä puolilapsista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta höhlää.

Vierailija
4/27 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaisin omat vaan. Aattele jos eroatte lapset lähtee isän mukaan..ja tuskin kauheasti olet tekemisissä sit enää..

Vierailija
5/27 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/27 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se tatuoiminen tyhmää vai ei ;) Mietin vaan että tuleeko lapsipuolille "paha mieli" ja ajattelevat etten pidä heitä yhtä tärkeinä tms

ap

Vierailija
7/27 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehesi tatuoisi exiensä nimet, miltä tuntuisi? Mieti sit, että jos itse olisit se lapsi perheessä, jonka nimeä et sitten laitakkaan. Mieti ja astu toisen asemaan. Minusta ihan helvetin moukkameinen teko, ota mielummin vaikka kunnon tramp stamppi.

Vierailija
8/27 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaa. Tatuoi ensin vain omien lasten nimet ja katso sitten reaktioita miehen lapsilta kun esittelet omillesi että "tässä olet sinä ja tässä olet sinä". Ja jos reaktio ei ole kiva, niin ainahan tatskan saa pois tai lisäät loput nimet listaan.

Vierailija
9/27 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siitä tehdään iso numero ettei heidän nimiään tatuoida

mutta eiköhän useimmat lapset kumminkin ymmärrä äidin ja äitipuolen eron

Vierailija
10/27 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää siis. Tai julmaa pikemminkin. Totta kai tulee paha mieli ja totuus iskee kasvoille siitä etteivät he olekaan yhtä tärkeitä, vaikka sinua ovatkin äitinä pitäneet :( älä tee sitä lapsille, kun tatuointi ei mikään pakollinen asia ole kumminkaan.

onko se tatuoiminen tyhmää vai ei ;) Mietin vaan että tuleeko lapsipuolille "paha mieli" ja ajattelevat etten pidä heitä yhtä tärkeinä tms ap

Vierailija
11/27 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti miltä niistä muista lapsista tuntuu. Älä tatuoi kenenkään nimiä vaan jotai ihan muuta.

Niin ja mun mielestä nimien tauointi on muutenkin aika junttia:P

Vierailija
12/27 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuva, jossa on erilaisia, jokaista lasta symboloivia elementtejä? En minäkään varmaan mieheni lasten nimiä tatuoisi jos meillä asuisivatkin, mutta kyllä tuo kuulostaa hieman epäoikeudenmukaiselta jos sinua äitinä pitävät. Sinuna miettisin tarkkaan kuinka toimia.

Vierailija
13/27 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehesi tatuoisi exiensä nimet, miltä tuntuisi?

Vierailija
14/27 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehesi tatuoisi exiensä nimet, miltä tuntuisi?

Eli liittyy niin, että annoin sinulle välineen miettiä miltä niistä muista lapsista perheessäsi tuntuu.

Vierailija
15/27 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei olisi vaikea päättää ottaa jokin muu tatuointi kuin lasten nimet... Molemmat vaihtoehdot on nimittäin huonoja, ottaa sitten vain omien lasten tai koko perheen lasten nimet. Pahemmalta tuntuu se että olisi vain omien lasten nimet (koska tuntuu aika v*ttuilulta, olkoonkin että suhteet perheessä on hyvät), toisaalta taas hölmöä olisi tatuoida "vieraiden" lasten nimiä. Molemmat vaihtoehdot tuntuu uusperheen tilanteen kärjistämiseltä tatuoinnin muotoon. Molemmista vaihtoehdoista herää kysymys "miksi ihmeessä"... :D

Voihan sen lasten muistoksi ottamansa tatuoinnin tehdä jotenkin muutenkin, vaikka joku merkityksellisen runon pätkä ja vaikka sydämiä siihen ympärille kaksi jos omia lapsia on kaksi, eikä kenellekään tarvitse kertoa mitä ne sydämet siinä symboloi. Myöhemmin ehkä voisi harkita nimikirjaimen laittoa sydämeen, mutta en tosiaan oikein ymmärrä nimien tatuoimista. Ilmeisesti kyse ei ole ihan vastasyntyneistä kuitenkaan?

Vierailija
16/27 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ovat tulleet miehen kylkiäisenä. Lähtisivät nääs myös kylkiäisinä.

Meillä miehen kanssa on lasten nimet tatuoituna eikä kävis mielessäkään tatuoida esimerkiksi lisäksi puolilasten nimiä jos joskus erottais ja löytäisin uuden puolison lapsineen.

Ei olla toistemme nimiä tatuoitukan kun parisuhde ei välttämättä ole pysyvä vaikka niin ajattelee ja tuntuis just sillon.

Lapset on ikuista ja pysyy sydämmessä vaikka mitä tapahtuisi, siksi olen halunnut heistä iholleni jotain jota kantaa mukana kun he eivät ole.

Vierailija
17/27 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän se varmaan TUNTUU kurjalta lapsipuolista, että meillä ei ole biologista sidettä, mutta fakta on se, että (etä-)äitinsä on heidät synnyttänyt, en minä.

Ja sitten se eroasiakin. Tuskin mä saisin millään lailla olla osallisena heidän elämäänsä sen jälkeen, vaikka heidät olenkin kasvattanut.

Ja se tatuointi on sellainen, mistä olen haaveillut jo kauan ennen kuin edes tapasin mieheni ja saimme lapsia :) Junttia tai ei, mutta mä tykkään. Toinen vaihtoehto olis lasten jalan jäljet.

Järki sanoo, ettei "toisten lasten" nimiä kannata ihoonsa tatuoida, mutta en myöskään halua pahoittaa heidän mieltä, mutta toisaalta en myöskään halua luopua tästä "unelmastani".

Heh, anteeksi avautuminen :D

ap

Vierailija
18/27 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lykkäisin haavettani vielä vaikka kymmenellä vuodella. Tai sitten ottaisin sen tatuoinnin mutta en esittelisi sitä lapsille.

Ymmärrän sen että jos joku on halunnut tatuoida lapsensa nimen lapsen ollessa vauva, ja on sen tehnyt ensimmäisessä liitossaan, ei tatuoi enää uudessa liitossa lapsipuolten nimiä. Mutta että on jo ne lapsipuolet ja sitten saa omia lapsia, tilanne on minusta erilainen.

Mutta toisaalta, jos se oikeasti on suuri haave, ja jos lapsilla esimerkiksi on jo ikäeroa, niin että ne puolison lapset on vanhempia ja ovat vaikka teillä ne pari viikonloppua kuussa, niin sitten ei varmaan ongelmaa, kunhan siitä tatuoinnista ei tehdä mitään valtavaa "Meidän perhe"-juttua.

Vierailija
19/27 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen on vauva ja toinen taapero.

Lapsipuolet ovat myös aika pieniä, 5 ja 7

Kiitos hyvistä ideoista!

ap

Vierailija
20/27 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku toinen nainen (äitipuoli) tatuoisi sinun lasten nimet itseensä?