2v 3kk ja ei koskaan vielä tullut pissaa pottaan
Antakaas kaikki vinkkinne. Menee kyllä potalle istumaan, mutta ei tee sinne koskaan mitään. Nyt olen pitänyt aamusta asti ilman vaippaa päiväunia lukuunottamatta ja pistänyt vähän väliä potalle. Saldona yhdet pissat eteiseen kun menin vauvaa viemään ulos nukkumaan.
Houkuttimena on tuossa pöydän reunalla ollut karkki koko päivän. Saa sen jos pissa tulee pottaa. Ymmärtää mielestäni ainakin osan ideaa. Kun sanon, että saat tämän karkin kun teet pissan pottaan niin menee kyllä potalle istumaan ja istuukin siinä hetken, mutta ei kertakaikkiaan pissi sinne!!
Sitten olemme koittaneet sitä, että isoveli 6 v pissaa pottaa ja saa karkin. Yleensä kun tekee kaiken perässä.. mutta ei... Isoveli oppi kuivaksi 2.5 v ja yövaippakin jäi nopsaan pois. Tietysti kesä ajankohtana oli parempi.
Vaikea toteuttaa niitä mega mega bileitä ekasta pissasta kun niitä ei tule!!!
Kommentit (8)
mä olen molemmilta lapsiltani jättänyt vain päivävaipan pois, olleet pikkuhoususillaan sisällä. AIka äkkiä hoksasivat että housut kastuu ja oppivat. PAri päivää siinä meni. Tyttö tosin oppi helpommin kuin poika joka ei halunnut tehdä pottaan vaan pissasi seisaaltaan, kävikin aluksi suihkun lattiakaivolla kun opetteli:/ Molemmat oppineet siis jo 2v, yökuivuuteen ei vain ole pojalla auttanut, nyt 4,5 eikä vieläkään ole yökuiva. Tyttö taas oppi heti myös yökuivaksi.
Esikoiseni alkoi käymään pissalla vasta lähempänä 3v ikää. Ja silloinkin vessassa pöntöllä supistajan kanssa.
Rauhassa vain odottelin.
kun ei hän vielä tunnu asiaa osaavan. Eri asia olis jos vaan pelleilisi tai kieltäytyisi tms
Kärsivällisyyttä. Kaikki ei vaan ole kypsiä tulemaan kuivaksi juuri silloin kun vanhemmat päättää.
niin juoksi potan eteen ja tirautti seisaaltaan pari tippaa pottaan :D Palkitsin useammalla karkilla. Jos tämä sittenkin!!
ap
lapset on tosi erilaisia kuivaksioppijoita. Ei se sen lapsen vika ole ettei osaa. Höllää vähän
näin 3 lapsen kokemuksella. Ei meilläkään kukaan tehnyt vielä mitään pottaan tuossa iässä, mutta 2,5-vuotiaana on jokainen päättänyt alkaa päiväkuivaksi.
olin juuri kirjoittamassa, että todella rauhaksiin ollaan edetty, ollaan yritetty olla painostamatta ja pidetty yrittämisessä taukoa. Esikoisellakin se tuli sitten ajallaan. Tiedän ettei näin saisi ajatella, mutta kun tuntuu, että kavereiden lapset ovat jo päiväkuivia tuon ikäisenä :P
ap
Että eilisen jälkeen tullut jo monet pisut pottaan ja tänään tuli kakkakin! Kerran kun sai mahdollisuuden palkita siitä pisusta niin alkoi sujumaan :)
ap