Kuinka nopeasti sektion jälkeen saa alkaa treenaamaan vatsalihaksia?
siis vatsalihasliikkeitä yms? onko se 4vkoa liian vähän aikaa toipua ja pitäiskö vielä odotella?
Kommentit (11)
Eli PUOLEEN VUOTEEN ei saa vatsalihaksia treenata!
Puol vuotta pitäis olla treenaamatta!!??
saako mitään liikuntaa harrastaa? Esim zumbaa tai jotain?
Eipä oo kukaan vaivautunut mainitsemaan tuostakaan...
yllätyssektio joten ei hirveesti oo tietoa tuosta sektion jälkeisestä ajasta ja mitä sais milloinkin tehdä.. Oonkohan nyt jotain vahinkoa aiheuttanut itselleni kun oon jo kauppakasseja kannellut portaita ylös ja rattaita puskenut tuolla hangessa ihan täysillä...?
hirvee hinku vaan päästä liikkumaan ja tekemään jotain treenejä joten toi puol vuotta tuntuu tosi pitkältä ajalta.. :(
aloitin kahden kuukauden päästä. Ja ei todellakaan olisi pitänyt. Mahaan jäi varmaan 5 sentin rako vatsalihasten väliin ja maha on edelleen tosi iso pömppö vaikka synnytyksestä on jo yli 2 vuotta. Kukaan ei sanonut mitään, ettei saisi vatsalihasliikkeitä tehdä...
Miksiköhän noista asioista ei kerrota sairaalassa.. Mulle sanottiin vaan että uutta raskautta voisi vuoden päästä yrittää ja joku 4-6 viikkoa olla hirmuisesti rehkimättä mut eipä siellä muuta sit sanottukaan.. olis varmaan ite pitänyt alytä kysyä..
ap
Mä aloin käymään spinningissä ja tein kunnolla vatsalihaksia 2 kk synnytyksestä ja huonosti kävi. Jälkeenpäin mäkin kuulin ettei vatsalihaksia saa harjoittaa aikaisin, mutta eipä siitä tiedosta sitten enää mitään hyötyä ollut.
vastauksia kaipailisin silti kysymykseeni zumbasta ja siitä et onko ihan ok niitä kauppakasseja kannella jo? ja tosiaan toi rattaiden työntäminen hangessa ei ihan kevyesti käy, niin onko tuollaisesta haittaa? sektiosta siis viisi viikkoa nyt..
mä ainakin elin ja olin ihan normaalisti ja samalla lailla mitä ennen sektiota, kannoin kauppakasseja yms. Ihan normaalinnäköinen mun maha on, ei mitenkään löllö. Riippuu sit kai niin paljon ihmisestä.
mikä hyvältä tuntuu. Ja jos on tuntunut pahalta niin en oo tehny..
eihän siitä mitään tulis jos puol vuotta pitäis täysin olla rasittamatta niitä..
ap
ja laita polvet koukkuun. koita sormilla, jääkö keskelle vatsaa rakoa. jos sellainen tuntuu, älä missään nimessä tee ainakaan suoria vatsoja. muuten saat sen ikuisen pömpön! sitten, kun vako on lähes umpeutunut (esikoisen jälkeen menee yleensä ihan kiinni, mitä useampi raskaus takana, sen isommaksi saattaa jäädä..kuitenkin max kaksi sormea), voit aloittaa.
Tee nyt vain syviä vatsoja (lantionpohjanlihaksia) ja pikkuhiljaa vinoja. Mutta vältä niitä suoria istumaannousuja yms vielä.
Joo, ei näsitä kukaan kerrokaan...:(
pitäis ottaa ihan rauhakseltaan, välttää muita kuin vauvan nostamisia, välttää rasitusta ja äkkinäisiä liikkeitä. Sen jälkeen pikkuhiljaa saa lisätä liikuntaa , mutta alkuun ihan hissuksiin, eli en nyt heti suosittelis mitään hikijumppia. Rauhalliset vaunulenkit on varmaan ihan hyviä aluksi ja sit lisäät vauhtia kun aikaa kuluu.
Mulla sektiosta nyt 8 kk ja pari kertaa oon varovasti tehnyt vatsalihasliikkeitä... Syviä vatsiksia ja lantionpohjalihaksia voi reenata aiemminkin, mutta varovasti pitäisi niissäkin lähteä liikkeelle.