Onko tämä liikaa tv:n katselua 4-vuotiaalle?
Yhden päivän aikana:
Klo 7-12 Juniorin lastenohjelmia (aamupala syödään telkkaria katsellessa)
jonka jälkeen kolme täyspitkää lastenelokuvaa peräkkäin (3 x 1,5h)
Ei ulkoilua koko viikonloppuna.
Mitä mieltä?
Kommentit (8)
Hyvältä kuulostaa, mutta ehkä välissä voisi olla vähän piirrettyjäkin ettei ole pelkkiä pitkiä elokuvia johon tuon ikäinen vielä kyllästyy helposti. Teippaatko lapset television eteen, vai miten saat ne pysymään siinä?
5v tyttö katsoisi tv:tä aamusta iltaan jos antaisi. Meillä on yleensä niin että aamulla katsoo lastenohjelmia klo 8-9.30, sitten mennään ulos, syödään ja uudestaan lasten leffoja klo 12-15. Sitten haetaan sisko koulusta, ja isä töistä. Iltaisin katselee vielä simpsoneita isänsä kanssa.
En keksi mitään leikkimistä lapsen kanssa, pelataan jonkin verran pelejä, ja tiedän että tuossa on liikaa tv:tä, mutta en vain keksi sille tekemistä vapaapäivinä.
Tällaista lapsella on etävanhempansa luona, mutta minkäs sille mahtaa. Harmittaa lapsen puolesta.
ap
päivä menisi samoin, olisin erittäin tuohduksissa, mutta yksittäinen päivä on eri asia.
päivä menisi samoin, olisin erittäin tuohduksissa, mutta yksittäinen päivä on eri asia.
ja silloin tällöin kokonainen viikko. Voi kuule, et uskokaan miten tuohduksissa itse olen.
Ulkoilusta:
"En mä uskalla päästää sitä yksin pihalle"
-Mikset mene yhdessä lapsen kanssa?
"No kun siellä on aina niin kamala keli"
Ottaa päähän tollaset helvetin laiskat vanhemmat.
ap
ja silloin tällöin kokonainen viikko. Voi kuule, et uskokaan miten tuohduksissa itse olen.Ulkoilusta:
"En mä uskalla päästää sitä yksin pihalle"
-Mikset mene yhdessä lapsen kanssa?
"No kun siellä on aina niin kamala keli"Ottaa päähän tollaset helvetin laiskat vanhemmat.
ap
En viihdy ulkona vaan palelen jatkuvasti, vaikka mitä pukisin päälleni. Pakotan itseni ulos väkisin lapsen kanssa. Usein päivällä käydään saunassakin kylpemässä, ja lapsi saa kylpeä ja leikkiä niin kauan kuin haluaa, joskus 1-2 tuntia. Sekin aika on pois tv;n katselusta. Sitten pelaillaan lautapelejä hetken, lapsi leikkii zhu zhu petseillään, mutta tv pyörii koko ajan taustalla. Kun mummu on hoitamassa, tv laitetaan kiinni ja leikitään. Minä (äiti) olen huono leikkijä, en osaa leikkiä mitään.
Joskus lapsi katsoo päivässä 6 tuntia lastenohjelmia, mutta onneksi on virikehoidossa päiväkodissa, jossa saa leikkiä ikäistensä kanssa.
Rajoita sinä tv:n katselua, ei kai se haittaa, jos silloin tällöin on tuollaisia tv-maratoneja?
Ei varmaan ole oma lapsi kyseessä?