Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetys on kivuliasta ja vauva ei huoli edes pulloa :(

Vierailija
09.01.2011 |

Tämä vauva on meidän viides ja jokaisen kanssa minulla on imetyksen alku ollut vaikeaa ja kivuliasta. Tuo on aiemmin kuitenkin loppunut parissa kolmessa viikossa. Nyt sama jatkuu ja vauva on pian 2kk ikäinen.

Nyt oikeasti pelkään noita imetyshetkiä, koska ne ovat kivuliaita ja välillä pääsee melkeen itku kivun takia. Tämän takia ollaan koitettu antaa pullostakin lypsettyä maitoa, mutta pullosta vauva ei juo. Ollaan kokeiltu monia konsteja saada vauva juomaan pullosta, mutta huonolla menestyksellä.

Olen myös käynyt imetysneuvojalla (onko se tämän niminen?), mutta siitäkään ei ollut apua, kaiken pitäisi olla kunnossa, muttei ole.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytettiin tupperin nokkamukia, mutta sellaista ei ole enää myynnissä. Tai siis on tupperin, mutta ei juuri tuota mallia (kelta/vihreä). Siitä ei valunut maitoa vaikka sen käänsi ylösalaisin, mutta paljon ei tarvinnut imeä, että sai sitä maitoa.

Meillä lapset eivät ole huolineet maitoa pullosta, jos mä olin lähellä.

Vierailija
2/8 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sun kysyä neuvoa vielä joltain toiselta imetystukihenkilöltä, kätilöltä tms. Että vauvan imuote on varmasti oikea, ettei ole sammasta tai kireä kielijänne tms? Meillä kävi muuten niin, että kuopuksen imuotteessa ei kukaan huomannut mitään huomautettava, päinvastoin sitä kehuttiin erinomaiseksi (joutui lastenosastolle synnyttyään, joten siellä oli paljon tarkkailijoita). n. 1 kk ikäisenä oltiin synnytyssairaalassa jälkitarkastuksessa (johtuen noista alun ongelmista), jossa lastenlääkäri totesi yllättäen kielijänteen olevan liian kireä ja leikkasi sen saman tien. (Itse en edes huomannut imussa olevan ongelmia.)

Tuohon pullon huolimiseen en valitettavasti osaa auttaa. Tällä kuopuksella on ollut samaa vikaa (se tosin ilmeni vasta n. 3 kk iässä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei ole kivut näin kauaa kestäneet. Ja nyt sitten alkaa se pureminen =(

Vierailija
4/8 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös meidän tyttö ei kelpuuttanut pulloa keneltäkään eikä myöskään nokkamukia. Tuskaa se oli, mutta jotenkin sen vaan kesti kun ei ollut vaihtoehtoja

Vierailija
5/8 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avun nänninsuojista (mitä lie viralliselta nimeltään). Ei sattunut imettäminen niiden kanssa :)

Olihan ne vähän vaivalloiset, ja moni niitä moitti tai jopa kielsi käyttämästä. Minulla kuitenkin toimivat, eivätkä vaikuttaneet maidon herumiseenkaan.

Vierailija
6/8 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avun nänninsuojista (mitä lie viralliselta nimeltään). Ei sattunut imettäminen niiden kanssa :)

Olihan ne vähän vaivalloiset, ja moni niitä moitti tai jopa kielsi käyttämästä. Minulla kuitenkin toimivat, eivätkä vaikuttaneet maidon herumiseenkaan.

Vierailija
7/8 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juomaan

ap

Vierailija
8/8 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laakea astia ja varovasti hörppyytetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi