Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto, taas FB-tilapäivitys näkyi kaikille vaikka piti näkyä vain muutamalle!!!

Vierailija
09.01.2011 |

Täs reilun kuukaden aikana niin on käynyt jo kolmasti ja ottaa päähän ihan sikana. Mä usein laitan mun sisaruksille omia päivityksiä ja näyttää että menis vaan niille, mut hetken päästä oon huomannut et ne onkin mennyt KAIKILLE KAVEREILLE! Ja mä oon satavarmasti tallntanut ja vielä tarkistanut että pitäis mennä oikeille ihmisille mut sit kun oon päivittänyt sivun ja käynyt koittaa niin siellä on taas lukenut kaikki kaverit. Muutaman kerran huomasin sen kun joku ulkopuolinen kommentoi jotain ja jonka ei olis pitänyt nähdä koko päivitystä. Onneksi ne päivitykset jotka on näkynyt on ollut vain lähinnä infoa että lähden nyt kaupan kautta ja käytän äidin lääkärissä tms. Pahempiakin "mies on taas kusipää"-päivityksiäkin olisi voinut huonolla tuurilla näkyä. Nykyisin varon kirjoituksia.

ÄLKÄÄ LUOTTAKO FACEBOOKIIN TILAPÄIVITYKSISSÄ TAI MUUTENKAAN. KAIKKI MITÄ KIRJOITAT TAI LATAAT SINNE ON JATKOSSA FB:N OMAISUUTTA EIKÄ NE OLE VASTUUSSA MISTÄÄN. Eihän tästä kauaa ole kun siellä oli joku vika että kaikki facebookissa käydyt chatäytset näkyivätkin kaikille kavereille. Kiva jos olisi kirjoitellut silloin jotain henkilökohtaisia juttuja...

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka ei pitäisi nähdä paljon mitään? Olette te sellaisia farisealaisia. Miksi otatte tai pyydätte nämä kavereiksenne? Haluatteko kerätä kaverimäärää. Köyhää puuhaa. Ja säälittävää.

Vierailija
22/36 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole tehnyt yhtään ryhmää tai erillisrajausta profiilini. Profiili ja kaikki sen sisältö näkyy vain kavereilleni. Ystäviksi olen ottanut vain ihmisiä jotka tunnen kunnolla. Päivitykseni on aina jotain yleistasoa kuten "Lomalla" tms.

Tästä syystä mä kirjoitan vain sellaisia päivityksiä jotka saa näkyä kaikille kavereille. Ja kavereina on vain sellasia jotka oikeasti tunnen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitakaan. Eikö nuo jutut laiteta ihan yksityisviesteinä. Ei tulis ainakaan mun mieleen laittaa sellasia päivityksiin, joten oma moka.

Vierailija
24/36 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan sinne vain sellaisia päivityksiä että ne on kaikkien silmille sopivia! Samoin kuvat saavat näkyä kaikille kavereille. Jos en jotain infoa jollekin halua niin samalla voisin viskata kyseisen tyypin pois listaltani!

Vierailija
25/36 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka vinoilette että otatte vain tosikaverit ystäviksi ei varmaankaan ole työpaikkaa..?

Miten kieltäytyä kohteliaasti kollegojen ja kumppaneiden kaveripyynnöistä? Siinä jää ulkopuolelle myös sosiaalisista työverkostoista, ja voi ihan haittaa uraakin... ihan vinkkinä.

Vierailija
26/36 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ja missä chat-keskustelut voivat näkyä kaikille kavereille, jos näin on kerran tapahtunut?

Tämä oli jo toukokuussa mutta listattu vuoden pahimpiin digimokiin joulukuussa:

ILTALEHTI:

Facebookin kahdenkeskiset viestit livahtivat julkisiksi

Ongelma saatiin korjattua noin iltayhdeksältä Suomen aikaa.

Facebookin yksityisyydensuoja petti.

Internetin yhteisöpalvelu Facebook joutui keskiviikkona tilapäisesti sulkemaan chat-toimintonsa, koska kahdenkeskisiksi tarkoitetut keskustelut livahtivat ohjelmistovirheen takia muidenkin käyttäjien nähtäville.

Facebookin mukaan kahdenkeskiset chat-viestit ja lähetetyt ystäväpyynnöt näkyivät käyttäjien koko ystävälistalle "rajoitetun ajan". Ongelma saatiin korjattua noin iltayhdeksältä Suomen aikaa.

Facebookin hiljattain muuttuneet yksityisyysasetukset ovat herättäneet paljon keskustelua. Tuoreen yhdysvaltalaistutkimuksen mukaan yli puolet palvelun aikuisista käyttäjistä on lisännyt sivustolle riskialtista henkilökohtaista tietoa, kuten valokuvia.

Tutkimuksen mukaan liki neljännes Facebookin käyttäjistä ei joko tiennyt, että sivusto tarjoaa myös asetuksia yksityisyyden suojaamiseen, tai päätyi jättämään nämä palvelut käyttämättä.

lähde: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010050611608532_uu.shtml

Vierailija
27/36 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka vinoilette että otatte vain tosikaverit ystäviksi ei varmaankaan ole työpaikkaa..?

Miten kieltäytyä kohteliaasti kollegojen ja kumppaneiden kaveripyynnöistä? Siinä jää ulkopuolelle myös sosiaalisista työverkostoista, ja voi ihan haittaa uraakin... ihan vinkkinä.

ja kollegat ymmärtävät varsin hyvin, jos joku ei siellä ole esim siitä syystä, että se ei ole mitenkään luotettava paikka.

Vierailija
28/36 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei kuuluisikaan fb:iin. Onneksi.

ja kollegat ymmärtävät varsin hyvin, jos joku ei siellä ole esim siitä syystä, että se ei ole mitenkään luotettava paikka.

Vierailija
29/36 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ITSE pyytänyt minua kaverikseen, vaan häneltä en näe seinää, enkä tietoja, enkä kuvia. laittaa mulle mainoksia firmasta, jossa työskentelee.

Miksi ihmeessä mä sellaiselle vanhalle "kaverille" puolestani mitään kertoisin. Mulla yksi tällainen "kaveri". Kaikki muut kaverini näkevät kuvani, tietoni ja seinäni, tämä yksi "kaveri" ei. En kuitenkaan viitsi poistaa tuota "kaveria" kokonaan. Niin ja rajasin, ettei enää voi spämmätä mua.

Vierailija
30/36 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb on kyllä hankalanpi kuin luulisi. Pahinta on että siellä voi nolata itsensä totaalisesti :(..

Vaikka et lataa vahingos koko muistikortin vaikka piti ladata vain lomakuvat tms...

http://www.feissarimokat.com/2010/12/hmmm-kivat-verhot/

Vierailija
31/36 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha linkki... kyl siel oli moni mokannut itsensä mitä ton linkin mokia luki.

Munkin tekis joskus mieli vastata jotain tällaista kun olen oikein kade:

http://www.feissarimokat.com/2010/12/elama-hymyile/

Vierailija
32/36 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin on varmaan käynyt niin että tilan on pitänyt näkyä vaan pienemmälle porukalle, mutta näkynytkin kaikille. Tai sit on unohtanut et on pomo kaverina :

http://www.feissarimokat.com/2010/12/laakarintodistus/

Vierailija
33/36 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ihmiset luottako Facebookiin!

Vierailija
34/36 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina jos laitan tilapäivityksen näkymään vaan tietylle ryhmälle käyn sen jälkeen vielä tarkistamassa, että varmasti kaikki ei sitä näe (just tuolta miten kukakin profiilin näkee). Aina toiminut moitteettomasti. Mutta, en kyllä ikinä sellaista kirjoita, mikä nyt ei periaatteessa voisi kaikille näkyä.

Vierailija
35/36 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin käynyt noin ainakin kahdesti. saattanut käydä useemminkin kerran, mutta näistä tiesin kun kaveri jonka ei pitäisi nähdä kommentoi sitä. Että ottaa päähän! Joskus haluaa laittaa jotain aikuisten hauskaa näkyville, mutta kun kavereina on ala-astelaisia en haluaisi heidän noita näkevän. Taidan lopettaa koko facebookin käytön nyt todella!

Vierailija
36/36 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kirjoitan tosi harvoin sellaista mikä näkyy kaikille, eikä ikinä ole homma pettänyt, aina mennyt vaan niille, joille kuuluukin. Onhan teillä kaikki asetukset kunnossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi