Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä Tommy Hellstenistä?

Vierailija
08.01.2011 |

Hesarin kuukausiliitteessä oli juttu jossa sen poika oli mukana. Minusta on jotenkin pöyristyttävää että tämä syyttää poikaansa kiusatuksi joutumisesta (vaikkei varmaan ole ollut kovin vakavaa, niin silti). Vittumaisen akan naimistakin se kehuu hyväksi ratkaisuksi.

Terapeutti viljelee itseriittoista ja armotonta "kaikki on itsestä kiinni" -asennetta. Ikään kuin ihminen voisi hallita sitä miten toiset ihmiset käyttäytyvät. Useimmat tietenkin kuvittelevat niin ja luulevat olevansa loukkaamattomia. Toivottavasti tällaiset terapeutit eivät hoida traumatisoituneita ihmisiä, kun ei ole hajuakaan siitä miltä tuntuu kun mihinkään ei voi vaikuttaa yhtään mitenkään.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tota haastattelua en ole lukenut. kyllä mä siit oon jotenki aikasemmin ihan tykännyt.

Vierailija
2/12 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin hänen kirjoittamansa lastenkasvatusoppaan, ja tuli vaan mieleen, että missä ihmeen vaiheessa hän on ollut lapsiaan varten, kun koko maailman tuntuu pyörivän vaan hänen napansa ympärillä? Minun on vaikea kuvitella, että hän on ollut läsnäoleva, empaattinen ja lapsiaan rohkaiseva isä - jo ihan siksikin, että ihminen vaan ei voi olla sekä kotona että luennoimassa siihen tahtiin mitä hän on tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olikohan Hyvä terveys lehti jossa on ollut hänen kolumnejaan.

Haukkui kerran mäkkärin ja vastaavien työntekijät huumorintajuttomiksi luusereiksi kun eivät naura hänen jutuilleen (esimerkkinä oli kliseinen; syöttekö tässä-ei kyllä syön mielummin pöydässä). Rivien välistä pystyi lukemaan kuinka tollojen elämä olisi parempaa kun osaisivat nauraa viisaille ja nokkelille.

Ei sitten viisas tajua kuinka usein joku kahvila tms työntekijä kuulee päivittäin mokomat "vitsit". Ja monikin ko. työntekijä on osaaika ja kesätöissä eikä todellakaan mikään minipalkalle jämähtänyt.

Vierailija
4/12 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein psykologisoi, mitä kaikkea psykologista vikaa on sillä psykopaattisella kassalla, joka vain hymyttömästi tuijottaa häntä, kun hän psykologina keventää psykologista tunnelmaa tällä valtavalla lohkaisullaan. Että kassa ei kohtaa Häntä ihmisenä. Törppö.

Seuraavan Hyvä terveys -lehden lukijapalstalla oli yhden Mäkkärin kassan kirjoittama tosi asiallinen palaute siitä, että TH voisi itse kohdata kassan ihan tavallisena ihmisenä, puujalkavitsejä veistelemättä. Sanoa vaikka moi, kiitos ja ole hyvä.

KK:ssä näin kaksi niin onnetonta ihmistä, että ihan pahaa teki :( Miksi se poika on rakentanut elämänsä isänsä ympärille?? Kun on selvästi onneton? Poika, lähde pois isän firmasta ja tee itsellesi oma tulevaisuus. Et tarvitse papukaijamerkkejä isältäsi.

Vierailija
5/12 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pidän nimenomaan siitä, että hänellä on kristillinen näkemys asioihin.

Mitään haastatteluja en ole lukenut kylläkään.

Vierailija
6/12 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausiliitteen juttu hätkähdytti. Hellsten voisi miettiä vähän rehellisesti suhdettaan poikaansa.Juttu oli minusta liian julma pojalle, ei pojan asioita tarvi tolla tavalla levitellä ja rääpiä vaikka onkin yhteinen psykobisnes kyseessä.Poika sanoikin että isällä on välillä häijy huumorintaju. Tajuaako isä että hän saattaisi suhtautua sadistisesti poikaansa.Välillä aikuiset ihmiset voivat suhtauta säällisesti muihin mutta omia lapsia kohtaan ollaan sokeita. Tämä pätee myös - ja ehkä erityisesti- terapeutteihin.

Kaikenkaikkiaan inhottavaa manipulointia poikaa kohtaan. Tämäkin saattaa terapeuteille jäädä päälle. Leikitään jumalaa jne.

Vierailija
7/12 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi analysoida itsensä

Vierailija
8/12 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kasvatuksesta. Katseli rannekellostaan aikaa viiden minsan välein. Tuli niinkuin pikkanen rahastamisen maku mieleen.

Vierailija
9/12 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut useita haastatteluja ja kolumneja. Niiden perusteella tuntuu todella vastenmieliseltä. Kirjoja on kyllä kehuttu, mutta en ole lukenut.

Vierailija
10/12 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kova selittelemään, miksi pitäisi tehdä niinja näin, mutta tossa se sen oma virtahepo nyt

esittäytyi.

Ei osaa itsekään kovin hyvin noudattaa oppejaan.

Vierailija
11/12 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jotenkin monimutkaista, sotkuista, tautologista ja huonosti eteenpäin vievää tekstiä, josta ei jää kovinkaan selkeään kokonaiskuvaa kirjan luettua. Uskonnollinen ote ei sekään itseäni miellytä.

Vierailija
12/12 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä hän kirjoittelee vaimonsa kanssa. Käy läpi siinä edellisen avioliittonsa (ottanut eron tavatessaan nykyisen). Minusta se oli niin väärin kun ex ei voinut tuoda omaa kantaansa esille ja kuinka julkeasti käsitteli myös exän henkilökohtaisia asioita. Vaikka olen utelias ja juoruilenkin, kirja oli minulle liikaa tirkistelyä sekä teki pahaa exän puolesta. Ja hänen sukulaisten ja lasten joille omien vanhempien liitto on kuitenkin henkilökohtainen asia myös.