Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emmaljunga Edge vai City Cross / Cerox pehmeällä kassilla?

Vierailija
08.01.2011 |

-kevätvauva

-ei autoa

-liikumme paljon bussilla/kävellen kaupungissa

-joudumme muutaman kerran vuodessa lentämään

-ostoksia pitäisi kuljetella mukana

Plussat ja miinukset kokemuksista.

Kiitos

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kannattaa tiputtaa heti pois vaatimuslistalta, sillä kukaan ei ole niin hullu, että veisi tyyriit Emmaljungat lentoyhtiöiden runneltavaksi. Hankitte kokoontaittuvat matkarattaat reissurattaiksi.

Meillä on Emmaljungan Classic Sport -kuomurattaat (eli samankaltainen runko kuin Edgessä) ja liikumme paljon kävellen kaupungissa + käyn kaupassa vaunujen kanssa. Tykkään metallisesta alakorista, joka vetää paljon ostoksia ja sen saa täytettyä sekä edestä että takaa. Ritilä ei kerää hiekkaa, lunta tai muuta skeidaa, toisin kuin se City Crossien pussukka. Täällä Helsingissä nuo ovat olleet ihan parhaat kärryt, koska niillä on päässyt kinoksissakin eteenpäin, kiitos isojen ja hyvien renkaiden. Ainakaan jotkut Emmaljungan kärryt, liekö Ceroxit, eivät pysyneet meidän vauhdissamme laisinkaan. Näitä on erittäin mukava työntää myös kesäkelillä.

Vierailija
2/4 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä City Cross Citykopalla. Käytössä nyt toisella lapsella, ja olen ollut tyytyväinen. Haluttiin pienet ja ketterät vaunut, joilla mahtuu hyvin ratikkaan ja liikkumaan kaupoissa. Silti sellaiset, joilla pääsee hyvin eteenpäin esim. mökillä huonossa maastossa.

Edge olisi ollut aivan liian massiivinen. Ceroxiin ei olisi saanut kovaa koppaa. Citykoppa oli mun mielestä ehdoton. Tilava vauvalle (kesällä viileä ja talvella mahtui hyvin lämmikettä) ja ihan alkuun toimi myös matkasänkynä. Koppa oli vielä mukavan ylhäällä verrattuna ratasosaan. Lisäksi saatiin ikään kuin kahdet vaunut, kun koppa ja ratasosa oli erivärisiä ja siirryttäessä kopasta ratasosaan, uudistui rattaiden ilme täysin.

Huonona puolena heittoaisan puuttuminen. Se kangaskori on kyllä kökkö, kerää kuraa ym. Tosin painorajoitus metalli- ja kangaskorissa taitaa olla ihan sama, eli siinä ei eroa.

Monilla tutuilla yhdistelmävaunujen kanssa on ollut niin, että kun vauvavaihe on ohi, niin istumarattaana eivät ole enää toimineetkaan. Rattaat on koettu liian raskaiksi tai kömpelöiksi, ja on siirrytty käyttämään joitain keveämpiä rattaita. Kenelläkään tietämälläni (tosin ei niitä kovin montaa ole) City Crossin käyttäjällä ei näin ole ollut, eli toimivat siis hyvin koko pitkän käyttöiän.

Lentokoneeseen ehdottomasti matkarattaat. Vaikka ei rikki menoa pelkäisikään, on ne paljon kätevämmät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/4 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmaljungan Cerox rattaat pehmeällä kantokopalla.. vauva syntyi viime kesänä heinäkuussa.. haluttiin vaunut jossa on isot neljä pyörää, heittoaisa, menevät pieneen tilaan ja pehmeä kantokoppa sen vuoksi että se muuntuu myöhemmin lämpöpussiksi.. ollaan oltu tyytyväisiä.. kaupassakin käydään vaunuilla ja kotiin ruoat kuskataan.. meillä on tosin vain yksi lapsi joten ei ole kokemusta muista vaunuista.. olen tykännyt vaunuista.. ovat suht kapeat joten kauppojen käytäville mahtuu hyvin.. ja bussiin.. plussaa on myös se että työntöaisan korkeutta voi säätää.. itse olen lyhyt ja edget olisivat olleet meille liian korkeat..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän