Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: Longchamp vai Louis Vuitton laukku?

Vierailija
08.01.2011 |

Longchamp laukku on pienempi mutta ruskeaa nahkaa kun taas Louis Vuitton ei ole nahkaa ja on hiukan suurempi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori kun tähän nyt kirjoitan kun en osannut omaa kirjoittaa. Mutta minulla on LV:n laukut kyllä kestänyt.(on jotain 20 kpl) yksi feikkikin minulla on mutta en sitä ole pahemmin ole käyttänyt joten annoin sen tyttärelleni leikkeihin.se meni aika nopeasti rikki...mutta minun mielipiteeni on se että aidot ovat todella hyvä laatuisia ja kestäviä!

Vierailija
2/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ehkä ostaa Louis Vuittonin laukun, mutta niistä näkee niin valtavasti feikkilaukkuja, että tympäisee liittyminen sellaiseen joukkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Longchamp ehdottomasti, noita LV:n laukkuja näkee joka paikassa, ja nykyään on niin hyviä kopioita että aika harva osaa sanoa onko aito vai feikki. Jos LV:n laukun ostaa, ni kannattaa ottaa jotain muuta kuin sellasta klassista ruskeaa tai valkoista logolaukkua. Jo se pistää epäilemään laukun aitoutta...

Vierailija
4/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin sen laukun, joka vastaa sitä käyttöä mihin sen olen ajatellut.

Vierailija
5/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Longchamp laukku on pienempi mutta ruskeaa nahkaa kun taas Louis Vuitton ei ole nahkaa ja on hiukan suurempi.

Kestäviä varmaan ovat molemmat.

Itselläni oli jumppakassina pitkään Longchamp, loistolaukku (ei sellainen taiteltava, vaan oikea isokokoisempi väska), kestävä, edelleen ihan priima (kerran sivuvetoketju korjattu L:n omassa korjaamossa) vuodelta 2001, kanvaasia.

Muuten käsilaukku on LV (työlaukku itseasiassa, vernis-nahkaa: siihen on myös samantyylinen iltalaukku iltatilaisuuksiin, kengät päivä- ja iltakäyttöön samoin), ja keepall muuhun käyttöön, kanvaasia.

Työlaukun vetoketjuvedin (vai mikä se nyt onkaan, mikä tulee lukkopäätyyn kiinnikkeeksi) parhaillaan takuuhuollossa.

L:n jumppakassia en enää tarvitse siihen tarkoitukseen, mutta muuten erinomainen laukku.

Huolella varmaan kannattaa harkita ja ei mitään kertakäyttölaukkua kannata ottaa. Käyttötarkoitus ratkaisee.

Ja päinvastoin kuin tullaan ajatelleeksi, laukut eivät tosiaankaan ole investointeja sinänsä - vaan ne ovat ihan "liabilities", eivät siis "assets". Itselläni ei esimerkiksi ole velkaa (opinto- ja asuntovelat maksettu) ja tuonhintaisia laukkuja aloin käyttää vasta kun maksukyky oikeasti sen mahdollisti (paitsi että se jumppakassi on kyllä opiskeluaikana hankittu, opiskelin siis aikuisena).

Vierailija
6/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varmaan kannattaa otta se, mikä on pidemmällä aikavälillä parempi (enemmän käyttöä 10 vuoden sisällä)

Vierailija
7/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kyllä on asuntovelkaa ja opintovelkaa ja autovelkaakin, mutta silti haluaisin jomman kumman laukun. Tarvisin laukun johon menee A4 kansio tai papereita. Ja olen ihan tavallisessa työssäkin....terveydenhoito alalla.

Vierailija
8/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä ole rahaa sellaiseen tuhlata:D

Vierailija
10/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus olisi että ajaisi usemman halvemman laukun virkaa eli panostaisin kalliimpaan laukkuun ja en kyllästyisi siihen yhtä nopeasti ja toivon mukaan laukku ei myöskään hajoaisi helposti kun on laadukas,

Vielä kaipaan mielipiteitä. Louis Vuitton olisi neverfull mm ja longchamp se tavallinen malli mutta ruskeana nahkaisena ja siinä on vetoketju.

Vierailija
11/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nahkalaukut on minusta 100x tyylikkäämpiä kuin Vuittonin katso-mulla-on-merkkilaukku -laukut.

http://muotii.suntuubi.com/?cat=12

Mauttomia ja rumia sanon minä!

tässä esimerkki klassisesta Longchampista:

http://www.thebaglady.tv/2008/02/longchamps_lege.html

Vierailija
12/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nahkalaukut on minusta 100x tyylikkäämpiä kuin Vuittonin katso-mulla-on-merkkilaukku -laukut.

http://muotii.suntuubi.com/?cat=12

Mauttomia ja rumia sanon minä!

tässä esimerkki klassisesta Longchampista:

http://www.thebaglady.tv/2008/02/longchamps_lege.html

Mutta tuo alempi on samanlainen kuin mummollani joskus 80-luvun alussa:D

Vierailija
13/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkkilaukku kallis, mutta kun ostaa hyvän ja klassisen niin sitä jaksaa pitkään katsella.

Mullakin on vain yksi merkkilaukku, klassinen, reilunkokoinen konjakinvärinen nahkalaukku jota käytän varmaan loppuikäni... Sit kun on varaa niin vois ostaa jonkun erikokoisen mustan laukun että kävis eri tilanteisiin.

Melkein kaikilla meillä on velkaa, joten jos ajateltais, ettei esim. asuntovelkainen voi ostaa mitään kallista, niin laukut jäis kaikilta ostamatta!

Vierailija
14/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LV on mun silmissä kärsinyt inflaation, ihan sama onko feikki vai aito niin on liian "nähty".

Vierailija
15/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman itse ajattelet kestävät paremmin työkäyttoä? Huollon kannalta itse olen ollut tyytyväinen tuohon LV:in. Mutta kaikki mallit eivät siis salkkumaiseen käyttöön sovellu. Täyttöastesuosituskin usein on mallikohtainen

"Käyttötarkoituksena" sensijaan ei kuitenkaan liene todistella kenellekään ulkopuoliselle mitään aitoutta, vaan eiköhän työlaukussa tärkeintä ole se, että laukku on kestävä ja toimiva itselle. Silmäilo arjessa ei sekään tietenkään ole huono juttu, tosin tilanne- ja suhteellisuudentaju varmaan pitää aina säilyttää.

Vierailija
16/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa laukusta niin paljon, mitä nuo hyvät merkit maksavat.

Enkä jaksaisi katsella kuitenkaan laukkua pitkään, vaikka se olisi 8000 euroa maksava Prada.

Vierailija
17/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LV on mun silmissä kärsinyt inflaation, ihan sama onko feikki vai aito niin on liian "nähty".

Sanot kuinka kauan LV:a käytettyäsi? Harvemmin olen kuullut LV:n pidempiaikaisilta asiakkailta tuollaisia mielipiteitä. :)

LV on muutakin kuin niitä hyviä ja kestäviä ja kivannäköisiä monogrammikanvaasilaukkuja. Jotka ovat kyllä edelleen täällä Suomen ulkopuolella ihan arvostettuja.

Itsellä on jäänyt tuo trendiaspekti vähemmälle. Laukun kestävyys ja käyttömukavuus sensijaan merkitsevät ja se, että huolto pelaa. Ja se, että ovat kauniita katsella, tietenkin.

Vierailija
18/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskikokoinen vaaleanpunainen (mukava koko, hankala kantaa jos pitää kävellä paljon) ja pienempi olan yli menevä lila, molemmat nahkaa.

Vuittonit on kyllä ihan nätin näköisiä, voisin joskus hankkia itselleni tämän: http://1.bp.blogspot.com/_E_Zocyh5rzk/TKkFEb3UaKI/AAAAAAAAAKI/GcjkzNp_r… (tai sitten toisen samalla kuosilla)

Vierailija
19/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katson etukäteen usein ensin netistä tarvitsemani, liikkeessä on helpompi saada sitten lisätietoa ja löytyy heti se, mitä haluan (maassa jossa asun on siis useampi LV:n liike).

http://www.louisvuitton.com/

Netistä ei paljon muilta sivuilta kannata katsella, sillä LV:tä myy vain LV. En tiedä missä maassa asut, mutta tuolta löytyy maittain valikoimat.

Vierailija
20/21 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen käynyt tuolla Louis Vuittonin sivuilla.

Ostin siis jo Louis Vuittonin neverfull laukun mm kokoisena mutta mietin vielä laitanko sen sittenkin myyntiin että onko liiankin tätimäinen ja konservatiivinen tyyliini. Tyylini kun on farkkuja ja löysiä paitoja tai sitten mekkoja. Lisäksi mietin millaista on kävellä kaupungilla kun tietää mitä laukku maksaa ja Longchampin laukku olisi puolta halvempi, mutta toisaalta minulla jo on yksi roseau laukku mustana ja kaipaisin jonkun ruskean väristä kevääksi ja kesäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän