Täällä kun tiedetään kaikki, nii kertokaas.
Jos rikon vahingossa jotain kiinteää vuokra-asunnosta. Voinko itse hankki uuden kapineen tilalle kertomatta vuokran antajalle? Siis maksaisin ja täten korvaisin vahingoittuneen tuotteen.
Kommentit (5)
Mielestäni siinä ei olisi mitään vikaa, koska ei ole vuokranantajalta mitään pois. Olen tällä hetkellä sitä mieltä, ettei rehellisyys todellakaan peri maata. Itse aiheutin äskettäin mitättömän pientä vahinkoa toisen omaisuudelle ja nyt vakuutukseni tulisi kattaa muitakin vaurioita, joita en todellakaan allekirjoita. Lievää rahastuksen makua toiselta osapuolelta. No enivei, teillä tuskin tulisi tuollaista showta. Itse vaan huomasin, ettei rehellisyys aina kannata.
Täällä kun tiedetään kaikki, nii kertokaas. Jos rikon vahingossa jotain kiinteää vuokra-asunnosta. Voinko itse hankki uuden kapineen tilalle kertomatta vuokran antajalle? Siis maksaisin ja täten korvaisin vahingoittuneen tuotteen.
vastaavalla on ihan normaalia toimintaa. Jos vaikka samanlainen haaveri tapahtuisi kun olet kylässä kaverillasi, niin hoitaisit asian varmasti. Eihän vuokranantajan kai kuulu sitä maksaa jos vuolkralainen rikkoo jotakin?
Vuokranantajan EI kuulu maksaa sellaisia vahinkoja, jotka ovat jotakin muuta kuin asunnon normaalia kulumista. Ja normaaliinkin kulumiseen kuuluu pienten vaurioiden syntyminen. Tämä tosin lienee erittäin kiistanalainen asia. Mutta jos kerta kaikkiaan sattuu jokin vahinko, jossa paikkoja särkyy, niin onhan asia hoidettava kuntoon. Minun aaninkini on, että jos asian voi hoitaa hyvään kuntoon ilman että vuokranantaja ikinä siihen törmää, niin miksi hänelle pitäisi kertoa. Eri asia sitten, jos joutuu tapetoimaan koko huoneen tai vaihtamaan lattioiden pintamateriaalit jne. Silloin lienee viisainta jutella vuokranantajan kanssa.
Mielestäni siinä ei olisi mitään vikaa, koska ei ole vuokranantajalta mitään pois. Olen tällä hetkellä sitä mieltä, ettei rehellisyys todellakaan peri maata. Itse aiheutin äskettäin mitättömän pientä vahinkoa toisen omaisuudelle ja nyt vakuutukseni tulisi kattaa muitakin vaurioita, joita en todellakaan allekirjoita. Lievää rahastuksen makua toiselta osapuolelta. No enivei, teillä tuskin tulisi tuollaista showta. Itse vaan huomasin, ettei rehellisyys aina kannata.