Onko muilla vaikeuksia saada lapsia ulkoilemaan?
Olen päivittäin pakottanut lapseni ulos. Yleensä se on onnistunut vain hirveän kitinän kera ja itse olen mennyt mukana. Olemme olleet luistelemassa, pulkkailemassa, lumitöitä tekemässä. Hiihtämään kukaan ei suostu lähtemään. Meillä aikuiset ovat ulkoilleet joululomalla enemmän kuin lapset.
Onneksi joululoma on kohta ohi ja lapset joutuvat koulumatkoista johtuen automaattisesti ulkoilemaan. Ipanoiden iät 7, 9 ja 11 v.
Kommentit (7)
Liikunta ei kiinnostanut, olisin vain lukenut.
Tai askarrellut, piirrellyt ym.
Oma lapsi on onneksi niin innokas liikkuja, että viettää useita tunteja päivässä esim. jäällä tai katulätkää pelaten.
Lapset tuskin ovat joululomalla ohjatuissa harrastuksissakaan, vaan kotona nenä kiinni pleikassa.
Lapset tuskin ovat joululomalla ohjatuissa harrastuksissakaan, vaan kotona nenä kiinni pleikassa.
alkoivat heti 27.12, neljä kertaa viikossa, n. 3 tuntia.
Lapset pitää houkutella tai pakottaa ulos ja siellä ulkona toiminnan pitää olla "ohjattua". Eivät muka itse osaa tehdä siellä mitään ilman että aikuinen koko ajan sanoo että nyt kaivat tuosta ja kävelet tuohon.
Päiväkodissa ja koulussa välkillä ulkoilevat mielellään ja keksivät tekemistä kun on kavereita mukana.
Eli eivät osaa itse keksiä mitään tekemistä, kun ei kukaan ole ohjaamassa. Missä on luovuus? No, kyllähän lapset murrosiässä oma-aloitteisesti keksivät ilkivallan yms.
Miten lasten ulkoilua voisi lisätä?
Ne täytyy pakottaa paitsi jos joku kaveri tulee hakemaan