Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis onko MI-TÄÄN järkeä lähteä Thaimaahan vain viikoksi??

Vierailija
07.01.2011 |

Jos ei ole

1) lomaa

2) varaa

olla kahta viikkoa.

Onko sitten parempi unohtaa ja säästää ne rahat myöhemmäksi, tai sitten mennä vaan johonkin kanarialle hytisemään?

Lomaakin ehkä mies voisi lainata tulevasta kesälomasta sen toisen viikon, luulen, mutta ei oikein huvita maksaa n. 5000 eur kahdesta viikosta, kun äkkilähtönä saisi nyt n. 3600 eur viikon loman... meinaan rahaa ei ole liikaa näin kun on itse kotihoidontuella.

Toisaalta mietin, miten 4v. ja juuri 2v. täyttänyt uhmaikään tuleva jaksavat nuo lennot, paluulennolla vielä koneen vaihto.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lähtisi itse tuossa tilanteessa

Vierailija
2/38 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut sen lentämisen niin monta kertaa, että viikko on hieman lyhyt aika. Säästä ja mene vaikka Krabille tai PhiPhille sitten kerralla vaikka pariksi viikoksi tai kolmeksi.

http://phi-phi.com/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisekseen onko ihan hullua lähteä sinne kesäkuussa sadekauden aikaan? Millaiset kelit olleet kesäaikaan, kokemuksia?

Vierailija
4/38 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun mulla on se matkakuume nyt!

ei meillä kyllä tule tuota 2 vk:n lomaa talvella olemaan pitkään aikaan, ei sitten edes viikkoa. Kun palaan töihin, ei mulla varmaan ole ensi talvena mitään lomaa vielä kun kaikki on maksettu mulle pois, ja seuraava kesälomakin niin lyhyt ettei siitä jää mitään säästettävää

ap

Vierailija
5/38 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ole Dubaita näkynyt, on vain Kanaria, Egypti, Thaimaa.

Egyptiin ei oikein kiinnostaisi lähteä pienten lasten kanssa etenkään.

ap

Vierailija
6/38 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintaerohan on melkein olematon, lentojen osuus on niin iso kokonaishinnasta. Itse paikan päällä oleileminen on todella edullista, joten teinä kyllä säästäisin ja menisin myöhemmin. Ja lennot on pitkät, toipumisessakin menee vähän aikaa.

Vierailija
7/38 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä lento ja isohko aikaero - viikon oleskelussa ei mitään järkeä.

Vierailija
8/38 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan viikko parempi kun ei mitään! :)

Lennot eivät ole ylivoimaisia sinne, useimmiten yölentoja ja taatusti viikossakin saa elämyksia, lämpöä, hyvää ruokaa ja loman aikaiseksi!

Ensimmäisen kerran lomaillessani Thaimaassa olin viikon matkalla, ja lähtemättömän vaikutuksen teki. Sen jälkeen on nälkä kasvanut syödessä ja mielummin olisin 3 - 4 viikkoa kerralla.

Vierailija
9/38 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran on lomaa kaksi viikkoa? Otat riskin ja kyttäät ihan viimeisiin päiviin jotain peruutuspaikkaa, saatat saada 2 viikkoa yhden hinnalla helposti. Tai sitten varaat halpislennot jostain ja hotellin itse niin se on toinen tapa säästää.

ma 10.1.2011 Helsinki

Krabi, Thaimaa

Pelkät lennot

695€

Tuo tosin hotellin kanssa ja vain se viikko. Miksei jos on kova kuume, mutta mieti, että ne lennot vie tuossa vuorokauden yhteensä eli 24 tuntia. Dubaihin voisit tietenkin mennä, ei se mikään Thaimaa ole, mutta siisti ja sellainen shoppailupaikka. Merivesi on tällä hetkellä siellä kylmää eli rantalomaa siellä ei oikein voi viettää lasten kanssa.

Vierailija
10/38 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma 7.2.2011 Helsinki

Phuket, Thaimaa

Pelkät lennot

695€ 14 päivääVaraa

Finnmatkat ma 10.1.2011 Helsinki

Krabi, Thaimaa

Pelkät lennot

695€ 7 päivääVaraa

Finnmatkat su 27.3.2011 Helsinki

Phuket, Thaimaa

Pelkät lennot

695€ 14 päivää

Hotellithan tuolla ovat todella edullisia, tyyliin 20 eurolla per päivä jo ihan kelpo hotelleja.

Vierailija
11/38 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väh. n. 1000 eur, mitä olen nyt katsellut noita äkkilähtöjä.

Kaikenlaisia matkojahan on olemassa, mutta ei jos on väh. 4h lähdössä (2aik. + 2 lasta vähintään, isommat täytyy kai jättää kotiin).

Mutta nyt en jaksaisi olla yhtään omatoiminen, eli alkaa varailemaan erikseen mitään - haluaisi mahd. helppoa.

Sinänsä en koe lentämistä lastenkaan kanssa erikoisrasittavana tai kauheana, joten en varsinaisesti pelkää lentoja - paitsi nyt kun tuo nuorin on just 2v. ja on aikamoisen lujatahtoinen.

Toisaalta tuo olisi iso seikkailu lapsillekin, ja yölennot tosiaan, niin eiköhän se parin tunnin ruokailu-ihmettely-session jälkeen menisi unta kiskoessa loppumatka...

Perillä jäisi 6 kokonaista päivää aikaa olla - eli pitäisi vain asennoitua niin että 6 pv lomaa ja mennen tullen n. vrk matkustamista - mun mielestä tosin aina myös se matkalla olo on olennainen ja tärkeä osa sitä lomaa, tykkään lentämisestä ja menen kentällekin aina ajoissa "fiilistelemään".

ap

ap

Vierailija
12/38 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mielellään ottaisin ihan paketin jossa hotellit, kuljetukset ja kaikki - enkä alkaisi varailemaan itse hotelleja, vaikka siinä vähän säästäisikin.

ap

Vierailija
13/38 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi voit varata autokuskin, joka tulee hakemaan teidät kentältä ja heiluttaa nimikylttiä kentällä ja maksaa esim Huahiniin muistaakseni 40 euroa tms.

Vierailija
14/38 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tosiaan nukkuu, sinua minä ajattelinkin :) Mutta kyllä 6 päivässä pääset jo alkuun ja sen jälkeen et voi enää matkustaa Euroopassa mihinkään, koska Thaimaan jälkeen muut tuntuvat niin paskoilta. Noin meille ainakin kävi.

Vierailija
15/38 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tosiaan nukkuu, sinua minä ajattelinkin :) Mutta kyllä 6 päivässä pääset jo alkuun ja sen jälkeen et voi enää matkustaa Euroopassa mihinkään, koska Thaimaan jälkeen muut tuntuvat niin paskoilta. Noin meille ainakin kävi.

- tsunami pelottaa

- lukenut liikaa kirjoja jostain "BAngkok Hilton" missä ihmiset joutuneet Thaimaassa vankilaan huumeiden takia

- vähän jo ärsyttävän "junttia" käydä Thaimaassa kun kaikki käy, nykyajan Kanaria - mutta tän voin aina pyörtää ja olla itsekin "juntti" se ois vaan hauskaa ja iloista.

Nyt vaan kaipaisi todella vähän matkaa ja samalla myös lämpöä ja aurinkoa!!

ap

Vierailija
16/38 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis esim. jos katson Finnmatkoilta pelkkää lentoa jollekin sellaiselle päivälle jolloin voisimme oikeasti lähteä (ei onnistu heti 3 pv:n päästä ihan), niin lennot olisi yli 4000 eur meiltä - pelkät lennot!

Ja kun katson esim. yhtä hotellia jota Tjärellä ajattelin, niin se olisi 82 eur yö, eli kaikki yht. 5148 eur - ja EI sisällä vielä hotelliöiden veroja ja palvelumaksuja, ei lentokenttäkuljetuksia, eikä opaspalvelua jos nyt sellaista tarvitsisi....

Vrt. Tjärellä esim. yksi tarjous olisi joku 4695,- 2 vk siinä samassa hotellissa, pakettimatka.

ap

Vierailija
17/38 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tultiin just viikon lomalta 4- ja 6 -vuotiaiden lasten kanssa. Yölennot molempiin suuntiin (takaisin oli lento 5 tuntia myöhässä, joten siitäkin tuli yölento). Lapset nukkuivat tai muuten olivat rauhallisia lentojen ajan vuorokaudenajasta johtuen :)

Uintia, aurinkoa, ruokaa ja muutama iltaretki. Ja taas on virtaa kahlata Suomen talvessa.

Vierailija
18/38 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Bangkokissa vain 4 yön reissun, pitkän viikonlopun. Sekin oli ihan ok ja sai vaatevarastoa täytettyä.

Vierailija
19/38 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olisin tuossa tilanteessa niin en varmankaan lähtisi vain viikoksi sinne asti. Itsestäkin ne lennot tuntui sen varran pitkiltä...Mutta jos on hyvä tarjous eikä mahdollista maksaa nyt sitä 2 viikon pakettia, niin mikä ettei... Lasten kanssa matkustamisesta Thaimaahan ei ole vielä kokemusta.

Mielluummin odottaisin vaikka vuoden kuin tekisin kompromissin ja menisin jonnekin Egyptiin. Thaimaa on niin ihanan lämmin, thairuokakin on hyvää ja edullista...!

Vierailija
20/38 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en lähtisi viikoksi, kyllä niihin matkoihin sen verran aikaa ja voimia menee. Oma lyhin reissuni Thaimaassa on ollut 10pv ja se oli niukin naukin sellainen että kannatti jo lähteä. Mielummin 2-2 viikkoa. Me olemme olleet Egyptissä pienen lapsen kanssa ja tykkäsimme siitäkin tosi paljon vaikka eihän se Thaimaalle vertoja vedä tietenkään. Kiva reissu oli kuitenkin ja menisin uudestaankin. Tosin jos äkkilähtöä meinaatte niin eihän siellä Egyptissäkään nyt ole lämmin, parissa kympissä taitaa pyöriä. Eli jos lämpöä haluatte niin thaimaa lienee ainoa vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi