Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Islamin hyvät puolet ketju poistettiin?

Vierailija
07.01.2011 |

Voi voi tätä palstaa, sananvapauden ja keskustelun kehto. Voisiko moderaattori lukea viestit ennen kuin poistelee viestejä? Nyt joku täystollo islamisti ilmiantaa jokaisen viestin, joka ei kohtaa hänen arvomaailmansa ja uskontonsa kanssa. Huoh!

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun islamisteista, se on eri asia kuin muslimi. Islamistit ovat juuri näitä ääriliikehtijöitä, joita on syytäkin pelätä, aivan kuten se muslimi nainenkin pelkäsi siellä Tukholmassa.

Minulla on yliopisto-opintoja islamista, proffana ollut Jaakko Hämeen-Anttila, joten en nyt ihan kylmiltäni heittele näitä kommenttejani.

T: Se sama teologi

Mutta aiemmissa kirjoituksissasi annoit kuvan, jonka mukaan islamin leviäminen pitäisi pysäyttää. Hämeen-Anttila lienee luennoillaan tehnyt selväksi, että islamismi ei ole islamin synonyymi ja vain pieni osa muslimiesta on islamisteja.

Minun mielestäni kaikki uskonnot kirjaimellisesti tulkittuina (myös kristinusko) ja politiikkaan sekoitettuina ovat vaarallisia.

Vierailija
42/44 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

islamistit ovat eri asioita.

Jos katsot dokkarin, niin ymmärrät, että nämä islamistit ovat mukavasti soluttautuneet sinne normi muslimien sekaan.

En tiedä mitä pitäisi tehdä, mutta jotain ihan varmasti.

T: Se teologi

Puhun islamisteista, se on eri asia kuin muslimi. Islamistit ovat juuri näitä ääriliikehtijöitä, joita on syytäkin pelätä, aivan kuten se muslimi nainenkin pelkäsi siellä Tukholmassa.

Minulla on yliopisto-opintoja islamista, proffana ollut Jaakko Hämeen-Anttila, joten en nyt ihan kylmiltäni heittele näitä kommenttejani.

Mutta aiemmissa kirjoituksissasi annoit kuvan, jonka mukaan islamin leviäminen pitäisi pysäyttää. Hämeen-Anttila lienee luennoillaan tehnyt selväksi, että islamismi ei ole islamin synonyymi ja vain pieni osa muslimiesta on islamisteja.

Minun mielestäni kaikki uskonnot kirjaimellisesti tulkittuina (myös kristinusko) ja politiikkaan sekoitettuina ovat vaarallisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

islamistit ovat eri asioita.

Jos katsot dokkarin, niin ymmärrät, että nämä islamistit ovat mukavasti soluttautuneet sinne normi muslimien sekaan.

En tiedä mitä pitäisi tehdä, mutta jotain ihan varmasti.

T: Se teologi

Mutta länsimaiden on tuettava muslimimaita koulutuksen ja yhteiskunnan kehittämisessä rahallisesti ja konsultoimalla. Suurin osa islamisteista on köyhiä, kouluttamattomia ja elämässään turhautuneita ihmisiä, joiden elämänsisältöön radikalismi tuo tunnetta kuulumisesta johonkin porukkaan, joka välittää.

Tiedät varmaankin, että tuhannet imaamit ovat irtisanoutuneet kaikista väkivaltaisista islamin tulkinnoista ja kannustavat moskeijoissa ihmisiä rauhalliseen ja väkivallattomaan elämään. Vahinko kyllä, että imaamin asema on lähinnä "esirukoilija" joka osaa rukoukset ulkoa ja arabiaksi myös arabiaa puhumattomissa muslimimaissa, kuten Turkissa. Sen sijaan imaami ei ole minkäänlainen johtaja ja asema on heikompi kuin papilla Suomessa.

Vierailija
44/44 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivopestyjä, että harvoin terve järki enää auttaa. Varsinkaan jos sitä yritetään tuputtaa vihollisen leiristä.

Mielestäni on hiukan naivia kuvitella, että jos länsimaista lähetämme rahaa ja tukea islamisteille, he parantuvat ja muuttuvat ystäviksemme.

Onhan se jo nähty, että esim useat somalit lähettävät täällä saamaansa tukirahaa kotimaahansa ja sillä rahalla yläpidetään terrorisoluja ja sotia.

Vaikea, vaikea kysymys.