Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opet kuulostaako reilulta numerolta? Lapseni sai

Vierailija
07.01.2011 |

yltistä kokeista 9½, luokan paras numero. Viittaa tunnilla ahkerasti open mukaan. Numero toikassa 8½. Onko oikein? Omilta ajoiltani muistan, että numeron alennus koenumrosta edellytti jo lintsaamista, häiriköintiä tms. Nyt vaikka viittaa ahkerasti ei saa edes 9. Latistavaa ja masentavaa mielestäni ja kyseenalaistan kyllä open ammattitaidon.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärstäkerroinvaikutus on vaan niin iso.:(

Ja sillä on vaikutusta peruskoulunkin puolella, ajatellaanpa vaikka päättötodistusta ja lukioihin hakemista todistuksen keskiarvolla. Onneksi edes ylioppilastodistus on suht tasapuolinen osaamisen arvioinnissa.

Ja pärstäkerroin, se on tosiaan perseestä. Miksei arvioida sosiaalista kyvykkyyttä vaikka omana numerona erikseen siinä missä käytöstä ja huolellisuutta/tarkkaavaisuutta? Reilumpaa niin kuin että vaikka tavallista hiljaisempaa rokotetaan joka aineessa vähintään numero alaspäin.

Vierailija
22/23 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ympäristöopin kanssa. Oppilas sai kokeista 9, 9- ja 9,5. Silti numero oli todistuksessa 8. On opettajan mukaan suht aktiivinen tunnilla ja läksyt eivät ole koskaan unohtuneet ja on huolella tehty, koska aina yhdessä tarkistamme ne. Ainoa mitä itse voin ajatella numeron laskuun on se, että käsiala ei työkirjassa ole kovinkaan siistiä. Lapsellani on todettu ongelmia motoriikassa eikä hänen esim. tarvitse kirjoittaa kaunolla. Siksi en ole vaatinut aina tekemään siistiä, kun tiedän ,että se on haastavaa ja vie paljon enemmän aikaa kuin toisilla. Olen vain pitänyt kriteerinä, että käsialan pitää olla luettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kannattaa ehdottomasti otta yhteyttä opettajaan, kyse voi nimittäin tosiaan olla siitä, että hiirellä on vahingossa napsauttanut väärää numeroa. (Itsellenikin on käynyt näin.) Itse olisin varmasti antanut arvosanaksi KYMPIN, jos kokeesta tosiaan 9 1/2 ja tuntiaktiivisuuskin hyvää. Itse muistan ainakin omilta koulu-/opiskeluajoilta, että parempi numero kannusti ja innosti oppimaan vielä lisää, kun taas alempi aiheutti päinvastaisen reaktion.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän