Onko ihan ok, ettei mies vaihda lapselleen ikinä vaippoja?
Kommentit (8)
Palkitse mies kaljakorilla ja suihinotolla, koska hän ei häiritse asioissa, jotka itse osaat parhaiten.
t. Äijä.
tosi vähän vaippoja, kakkavaipan vain jos oli pakko (=minä en kotona). Esikoisen kohdalla meinasin nostaa asiasta äläkän, mutta maltoin mieleni. Työnjako tasaantunut ja nyt kun lapset isompia niin hoitaa tosi paljon lasten asioita, neuvolakäyntejä, harrastuksia jne. Tekee myös ja on aina tehnyt tosi paljon kotihommia (siivous, ruoka jne). Turha katsoa yksittäistä asiaa lyhyellä aikavälillä vaan kokonaisuutta
Palkitse mies kaljakorilla ja suihinotolla, koska hän ei häiritse asioissa, jotka itse osaat parhaiten.
t. Äijä.
Mun mielestä myös ihan ok. Ei haittaa yhtään että nainen hoitaa kakkavaipat.
ettei anna miehen tehdä lapsen kanssa tiettyjä asioita. Sitten muutaman vuoden päästä valitetaan kun mies on omissa oloissaan eikä välitä lapsista.
Kandee antaa sen miehen tehdä kunnolla lapsijuttuja niin se oppii paremmin tuntemaan lastaan kun on sen kanssa.
Katsokaapa ravintoloissa, kaupoissa ja ulkona pariskuntia, kuinka se mies vaan on siinä ja nainen hoitaa USEIN sen lapsen tarpeet.
Ravintolassa syöttää lapsen tai hakee niille lautaselle ruokaa buffetista (jos on), mies hakee vain itselleen ja aloittaa heti syömisen. Kaupassa nainen ottaa hyllystä ruuat ja viihdyttää lapsen ja mies vaan on tönkkönä vieressä. Ulkona mies kävelee ja nainen työntää vaunuja ja viihdyttää lasta...
Joo, on mulla omakin elämä, mutta tuo on niin silmiinpistävää ja tapahtuu USEIN. Toivoisin naisten heräävän tähän.
Mieheni siskon mies on sellainen. Hän ei kyllä koskaan muutenkaan osallistu lasten hoitamiseen, kotitöihin tms., koska pitää sellaisia asioita "naisten hommina".
Vapaa-ajatkin mies viettää mieluummin kavereidensa kanssa kuin perheensä. Anoppilassa käydessään, jossa me useimmiten tavataan, hän käytännössä joko koisii sohvalla tyytyväisenä tai syö.
Ei muuten, mutta tämä sisko valittaa miehensä selän takana jatkuvasti tämän toimettomuutta ja laiskuutta, mutta ei sitten tee asialle mitään sen kummempaa, kuten esim. sanoisi asiasta hänelle tai näyttäisi käytännössä, kuinka asiat hoidetaan.
Taloudessa on yksi teini-ikäinen ja kaksi alle 3-vuotiasta lasta, joten vaipparumbaa on. Teini hoitaa enemmän pienempiä sisaruksiaan ja auttaa kotihommissa kuin lasten isä, mikä on sinänsä hieno piirre, vaikka toisaalta huolestuttaakin, jos teini luulee olevansa vastuussa perheestä yhdessä äitinsä kanssa...
ettei anna miehen tehdä lapsen kanssa tiettyjä asioita. Sitten muutaman vuoden päästä valitetaan kun mies on omissa oloissaan eikä välitä lapsista. Kandee antaa sen miehen tehdä kunnolla lapsijuttuja niin se oppii paremmin tuntemaan lastaan kun on sen kanssa. Katsokaapa ravintoloissa, kaupoissa ja ulkona pariskuntia, kuinka se mies vaan on siinä ja nainen hoitaa USEIN sen lapsen tarpeet. Ravintolassa syöttää lapsen tai hakee niille lautaselle ruokaa buffetista (jos on), mies hakee vain itselleen ja aloittaa heti syömisen. Kaupassa nainen ottaa hyllystä ruuat ja viihdyttää lapsen ja mies vaan on tönkkönä vieressä. Ulkona mies kävelee ja nainen työntää vaunuja ja viihdyttää lasta... Joo, on mulla omakin elämä, mutta tuo on niin silmiinpistävää ja tapahtuu USEIN. Toivoisin naisten heräävän tähän.
Työnsi miehen pois luotaan kun kuvitteli olevasna maailman ainoa ihminen joka osaa lastaan hoitaa ja lopulta ei mies enää edes yrittänyt.. Ja erohan se siitä tuli.
Joten ei ole ok, kuten kakkonen (?) sanoi, pienistä puroista jne...
Vaippaa vaihtamaan kakkoja myöten ja suppoa laittamaan ja kuumetta mittamaan (tarpeen mukaan, ei väkisin tietty ;)). Meillä kolme ja laitoksella jo lykkäsin vauvan miehen syliin ja sanoin, minä painelen nyt suihkuun :)
Meillä mies vaihtoi vauvan vaipat lähes koko isyysloman ajan ja minä imetin. Kiva kun molemmilla oli "vastuualue" :) Itse vaihdoin ensimmäisen vaipan kun vauva 2vkoa ja mies meni töihin. Nykyisin vaihtaa se joka ehtii.
olisin huolissani koska pienistä puroista ne isot kasvaa...