Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jeesus tulee pian, oletko valmis?

Vierailija
05.01.2011 |

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perkele, että iltasanomat ja iltalehti on taas sössinyt. Jään mielenkiinnolla odottamaan, kuka ehtii eka.

Vierailija
22/93 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eräs Raamattua opettava henkilö on vastannut tähän: Jumala uudistaa ihmismielen taivaassa, hän pyyhkii silmistämme kaikki kyyneleet ja lohduttaa meitä. Viimeisen tuomion jälkeen Jumala pyhkii taivaassa olevilta ihmisiltä muistot niistä heidän tuntemistaan ihmisistä, jotka joutuivat helvettiin. Surua ei ole, kun ei ole muistoakaan.

missää kauhuelokuvissa ole edes näin vittumaista sadistia kuin tuo teidän jumalanne. Hyi vittu!

Pyyhin perseeni uskonnoillanne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo 2000 vuotta on mennyt ilman että kukaan tietää, MILLOIN Jesse on tulossa, jos tulee ollenkaan.

Vierailija
24/93 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilkka uskovia kohtaan lisääntyy huomattavasti.

Ja sen näkee täälläkin.

Vierailija
25/93 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Simppelisti: Eikö Jeesuksen tuleminen pelota teitä siksi, että tiedätte hänen säästävän teidät, vai siksi, että kuolema itsessään ei pelota? Kiitos vastauksesta/tulkintanne kertomisesta"

Jeesus eli ihmisenä, kuoli ja kärsi ristillä, nousi kuolleista. Hän itse suostui tähän. Hän halusi pelastaa kaikki, jotka haluavat uskoa häneen. Jeesus ei käske yhtäkään uskovaa pois. Tottakai luotan siihen, että Jeesus säästää minut. Jeesus ei säästä minua siksi, että minä olisin hyvä. Jeesus säästää minut siksi, että hän itse on hyvä. Hän itse on minun Vapahtajani.

En pelkää, sitä mitä on kuoleman jälkeen. Mutta jollakin tavalla pelkään kuolemaa, tarkemmin sanottuna kuoleman hetkeä. Pelottaa, sattuuko kuoleminen, kestääkö se kauan jne.

Odotan Jeesuksen tulemista. Minun on paras olla Vapahtajani, Luojani luona. Paljon parempi kuin täällä. Kun Jeesus telee takaisin, uskovat muuttuvat ja nousevat häntä vastaan yläilmoihin. Ihminen on luotu Jumalan yhteyteen. Parempaa ei voisi olla kuin elää Luojansa, Vapahtajansa luona.

Vierailija
26/93 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikein osannut tehdä käytännön valmistelu kun ohjeet ovat vain suuntaa-antavia. Estääkseni sen että helvetin tulet maan päällä polttavat minut ja perheeni poroksi, pitäisikö minun hankkia esim. vaahtosammuttimia, ja kuinka monta?

Mitä muita valmistelu kannattaisi tehdä? Purkkihernekeittoa? En usko vapahtajamme erityisesti näitä arvostavan, vai miksi pitäisi jotenkin valmistella? Huushollikin on melko sotkuinen, joten ehkä aloitan siitä, olisihan se kurjaa jos pelastajamme näkisi tämän sotkun. Toisaalta Herra tietää kaiken, joten turhaa taitaisi olla sekin siivous.

Vierailija
27/93 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on mitä helvetin tulilla paistaa. Ja koppa olutta janon varalle.

Vierailija
28/93 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En halua unohtaa tuntemiani ihmisiä, vaikka nämä joutuisivatkin helvettiin!"

Sinä voit varmasti neuvotella asiasta Jumalan kanssa. Jumala varmasti toimii sinun kohdallasi sinun parhaaksesi. Taivaassa voimme keskustella Luojamme kanssa suoraan.

En osaa sanoa, miten Jumala muuttaa muistoja. Muuttaako hän niihin liittyvät tunteet, poistaako hän osan muistoista (esim. helvetin), vai miten, mutta siitä olen varma, että taivaassa on hyvä olla, eikä siellä itketä/surra kadotukseen joutuneita sukulaisia/ystäviä.

Vierailija
29/93 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole oikein osannut tehdä käytännön valmistelu kun ohjeet ovat vain suuntaa-antavia. Estääkseni sen että helvetin tulet maan päällä polttavat minut ja perheeni poroksi, pitäisikö minun hankkia esim. vaahtosammuttimia, ja kuinka monta? Mitä muita valmistelu kannattaisi tehdä? Purkkihernekeittoa? En usko vapahtajamme erityisesti näitä arvostavan, vai miksi pitäisi jotenkin valmistella? Huushollikin on melko sotkuinen, joten ehkä aloitan siitä, olisihan se kurjaa jos pelastajamme näkisi tämän sotkun. Toisaalta Herra tietää kaiken, joten turhaa taitaisi olla sekin siivous."

Ota vastaan Vapahtajan sovitustyö. Pyydä syntisi anteeksi, hyväksy Jeesus Kristus Herraksesi, rukoile Jumalaa Jeesuksen nimessä, lue Raamattua ja anna Jumalan ohjata sinua kasvamaan uskossa.

Kotia ei tarvitse siivota Jumalaa varten. Perheesi toisin saattaisi arvostaa siistiä kotia. Sielu kannattaa siivota: tunnustaa synnit, katua ja hylätä synnit (täydellisen synnittömyyteen ihminen ei pysty, usko pelastaa, ei hyvät teot, mutta synnissä ei saa elää).

Vierailija
30/93 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta siis tätä juuri tarkoitan. Itse haluaisin itseni parantaa, enhän muuten ymmärtäisi miten kärsimys lopetetaan. Ja sen kautta ymmärtää MIKSI elämä on eletty. Minun mielestäni se nyt vain on mielekkäämpää, mene ja tiedä miksi."

Ei ihminen pysty kärsimystä parantamaan/poistamaan. Katso maailmaa ympärilläsi realistisin silmin. Lue uutisotsikoita. Moni ihminen vain luo/pahentaa kärsimyksiä.

Miksi sinulle ei kelpaisi, että Luoja lopettaa kärsimyset ja luo uuden maailman ilman kärsimystä ja syntiä?

Miksi ajattelet, että pystyisit itse parantamaan itsesi? Ihminen kykenee niin vähään. En pysty olemaan edes päivää synnitön (huom! ajatukset).

Vierailija
31/93 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta siis tätä juuri tarkoitan. Itse haluaisin itseni parantaa, enhän muuten ymmärtäisi miten kärsimys lopetetaan. Ja sen kautta ymmärtää MIKSI elämä on eletty. Minun mielestäni se nyt vain on mielekkäämpää, mene ja tiedä miksi."

Ei ihminen pysty kärsimystä parantamaan/poistamaan. Katso maailmaa ympärilläsi realistisin silmin. Lue uutisotsikoita. Moni ihminen vain luo/pahentaa kärsimyksiä.

Miksi sinulle ei kelpaisi, että Luoja lopettaa kärsimyset ja luo uuden maailman ilman kärsimystä ja syntiä?

Miksi ajattelet, että pystyisit itse parantamaan itsesi? Ihminen kykenee niin vähään. En pysty olemaan edes päivää synnitön (huom! ajatukset).

Buddhalainen filosofia opettaa sekä suuntaa antavilla että yksityiskohtaisilla ohjeilla miten kärsimyksestä pääsee eroon ihminen itse. Kannattaa tutustua elämänohjeteksteihin laajemmin jos on henkisyydestä kiinnostunut. Raamatussa hyviä ohjenuoria, ja jeesus antaa hyvin samankaltaisia valaistuneita neuvoja kuin Buddha, mutta dogmat häiritsevät ainakin itseäni. Ja se ettei saisi/tarvitsisi itse elämällään päästä samaan "tääydellisen ihmisen" tilaan kuin Jeesuksen sanottiin olleen.

En pidä kristinuskossa siitä että ihmistä vähätellään ja hänen kykynsä kielletään.

Vierailija
32/93 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kunhan vaan jumalanne viimeisellä tuomiolla pyyhkäisee mielestänne kaikki hyvät ja rakkaat ihmiset, niin sitten kaikki on hyvin ja voitte onnelllisina kirmailla paratiisin nurmilla?

Tämä ei todellakaan ole pilkkaa vaan aitoa ihmetystä. Miten selitätte tämän omatunnollenne, ettekö valvo öisin tunnontuskissa? Jumalanne ehkä lobotomoi teidät sitten paratiisissa, mutta vielä teillä on aivonne tallessa.

Olen ateisti ja minä tunnen suunnatonta rakkautta ihmiskuntaa kohtaan ja toivoisin, että kaikilla olisi asiat yhtä hyvin kuin minulla. Jos teidän uskontonne osoittaituu oikeaksi toivon, että saan näistä rakkauden ja myötätunnon kokemuksista voimaa kestää ikuisen kidutuksen.

Jos Jumala on olemasa toivon hänen olevan hyvä ja rakastava jumala. Kristinuskon jumala ei sitä kaikesta päätellen ole.

Vierailija
33/93 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos Jumala on olemasa toivon hänen olevan hyvä ja rakastava jumala. Kristinuskon jumala ei sitä kaikesta päätellen ole."

Jumala rakastaa ihmistä niin paljon, että antaa ihmiselle vapaan tahdon valita: haluatko elää taivaassa kanssani. Jumala rakastaa ihmistä niin paljon, ettei pakota häntä kanssaan paratiisiin eikä taivaaseen. Kannattaa muistaa, että ihminen luotiin paratiisiin, jossa kaikki oli hyvin. Kunnes ihminen itse halusi asioiden olevan toisin...

Jumala on hyvä. Hän on niin hyvä, että hän antaa sinunkin valita itse, haluatko viettää ikuisuuden taivaassa voiden hyvin, vai et.

Jos joku läheisistäni ei ota Jumalan tarjousta vastaan, se ei ole Jumalan vika. Minä voin tehdä osani esim. rukoilemalla. Mutta jos läheiseni kieltäytyy uskosta ja taivaasta, minun on hyväksyttävä se. Se on hänen päätöksensä. Jotta minun ei tarvitsisi surra tuota loputtomiin, toivon todellakin, että Jumala muuttaisi ajatuksiani/muistojani niin, ettei tuota surua ole.

Vierailija
34/93 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahdostaan riippumatta, uskostaan riippumatta jne.

Oletko varma, että ihmiset olisivat tyytyvisiä? Aina olisi joku marisemassa, miksi on pakko olla taivaassa jne?

Nyt taivaaseen menevät ne, jotka haluavat elää Luojansa ja Vapahtajansa kanssa. Mikä siinä on sinun mielestäsi epäreilua?

Vierailija
35/93 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitä koska tulee, ei meistä kukaan tiedä.

Vierailija
36/93 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltaisiin vaan kaikki tyytyväisiä.

Vierailija
37/93 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lobotomia on nyt vähän eri juttu. Ei taivaassa mitään lobotomiaa tehdä. Mua ei haittaisi vaikka mun elämäni tuskaisimmat hetket puuttuisivat mun muistista jo nyt.

Mut hei, ei teillä hätää, jos taivas ei kelpaa, ei ole pakko. Jokainen saa valita. Ja helvettiin saa varmasti kaikki ikävätkin olot ja muistot mukaansa.

Minä haluan elää Vapahtajani ja Luojani kanssa. Minä haluan voida hyvin. Toivon, että mahdollisimman moni muukin haluaisi. Mutta ihmiset ovat erilaisia ja haluavat eri asioita. Toivottavasti olet vain harkinnut päätöstäsi riittävän tarkasti, ettet ole sitten itkemässä, kun harkinta-aika on loppunut.

Vierailija
38/93 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ne jotka haluavat paeta kärsimystä, joutuvat päätä pahkaa kärsimykseen. Juuri onnen kaipuussaan he harhaisesti tuhiavat onnensa, kuin se olisi vihollinen."

-Santideva

"Ei ole paikkaa, missä ei ole syntymää, ikääntymistä, rappeutumista tai jälleensyntymää. Yhtä kaikki en sanoisi, ettei kärsimystä voida lopettaa. Se näet voidaan lopettaa tässä ja nyt."

-Buddha

Vierailija
39/93 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ihmineen koskaan millään tasolla "valmis"? Ei ole.

Vierailija
40/93 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulttuurisista ja maantieteellistä syistä valitsivat väärän uskonnon?

Aika heppuja ovat, että antavat maan päälle useita uskontoja ja sitten viimeisenä päivänä ylimielisesti tokaisee:

Sorry, juutalaiset oli oikeassa!

- Monty Python

Jeesus (arab. ??????, ‘?s?) on islaminuskossa profeetta ja Messias. Muslimit uskovat, että hän syntyi Mariasta neitseellisesti, suoritti ihmetekoja, saarnasi ja lopulta nostettiin taivaaseen. Koraanissa kuvatun Jeesuksen elämän yksityiskohdat vastaavat pääpiirteittäin Raamatussa kuvatun kristinuskon Jeesuksen elämää paitsi, että häntä ei ristiinnaulittu eikä hän ollut jumalallinen. Profeetta Jeesus oli lempeä opettaja, mutta toisaalta ankara askeetti. Myöhemmin islamilainen perimätieto on lisännyt ja laajentanut Koraanin antamaa suppeaa Jeesus-kuvaa. Jeesuksen jälkeen seuraavaksi islamin profeetaksi tuli Muhammad.