En voi erota...mies vie lapsen...
Olen todella huonossa suhteessa jossa ei voi olla mukavaa tulevaisuutta...
mutta en voi erota koska mies uhkaa viedä lapsemme..la lapsi on mulle kaikki kaikessa.. tiedän että saa huoltajuuden koska olen möhlinyt itse asiani ja hän on rikas ja hyvät asianajajat.
tuntuu ettei ole ulos pääsyä...pitääkö minun vain odottaa että miehestä aika jättää?
Kommentit (30)
voi mitenkään saada huoltajuutta, käytännössähän joku vieras hoitaisi lasta aina noilla työajoilla eikä lapsi isää paljon näkisikään. Noin pieni lapsi vielä, ihan varmasti huoltajuus annettaisi äidille joka lasta hoitanut.
Peliongelmasta että onko miehellä konkreettisia todisteita siitä esittää, jos sulla luottotiedot kunnossa ym. niin ihan turha miehen on sossuille siitä mussuttaa, voit kuitata sen sillä että mies liioittelee saadakseen lapsen.
Pakostihan mies joutuisi vähentämään työtuntejaan yh:na ja siinä ne tulot tippuisi...
Ole huoletta, ei kukaan sossu tai oikeuslaitos puolla sitä että lapsi on isällä joka ei edes lasta itse hoida.
Onko sinun mahdollista päättää vaikka että pysyt siinä vuoden, hoidat asiasi kuntoon ja lopetat pelaamisen, ja sitten jos tilanne ei ole muuttunut, haet eroa.
Jos suhteessa on väkivaltaa, ensimmäinen osoite on poliisi tai turvakoti lapsen kanssa. Jos suhde on muuten vain ikävä eikä tunnu loppuelämän suhteelta, suosittelisin sitä että et lähde siinä tilanteessa kun sinulla on peli- ja rahankäyttöongelma, vaan jatkat elämääsi. Mutta muutat ajattelua siten, että lasket vaikka paljonko sinulla olisi tuloja eron jälkeen itsesi ylläpitämiseen, ja pidät tämän rahasumman mielessä kun käytät rahaa (ilmeisesti miehesi rahoja). Ja henkisesti valmistaudut itsenäiseen elämään, elät itsenäisesti mutta suhteessa.
on erinomainen puhuja..kaikki jää aina toiseksi..osaa pyörittää asioita aivan uskomattomalla tavalla..olen huomannut kuinka kiero on välillä...kaikki luulee että on mahtava auttavainen melkeinpä kuin jeesus mut minä tiedän totuuden..on kauhea manipuloimaan...saa ihmiset tekemään niin kun haluaa...voisin kirjoittaa niin paljon asioita...kaikki häviää jos tinkaa asioista sen kanssa...vanhempani melkein paövovat häntä...ja jos kerron jotain negatiivistä hänestä niin kukaan ei usko...
paha peli ongelma..vippejä vippien perään...yritän irti tuosta..luottotietoja ei ole mennyt koska mies on ne maksanut.
mies tekee 6-20 noin töitä..mie olen lapsen hoitanut alusta asti kotona..lapsi nyt 9kk..on todella hyvä isä silti lapselle...ap
Yrittää päästä irti tuosta kierteestä. Ihan totta. Otat sen siltä kantilta, että nyt hoidat asiasi kuntoon ja päätät olla joutumatta tuohon enää (ja myös pidät pääsi!). Sitten voit hakea eroa ja huoltajuuskiistassa sillä ei ole enää mitään näyttöö sua vastaan, kun olet hoitanut itsesi ja asiasi kuntoon. Ja teet selväksi, että teit sen kaiken lapsen takia, koska mikään ei ole sulle maailmassa niin tärkeää, kuin oma rakas lapsi. Ei edes se pelaaminen.
Pahoittelen, etten jaksanut koko ketjua enkä tiedä joko olet näihin kysymyksiin vastaillut tai onko joku jo niitä kysellyt. Mutta silmiini pisti tuo lause "mieheni on rikas". Jos olette naimisissa, niin miten vain miehesi voi olla rikas? Erotessahan omaisuus jaetaan, jos ei ole ehtoja. Ja yleensähän kaikki varallisuus on aviopuolisoiden kesken yhteistä...Eli tuo olisi minusta hassu peruste antaa lapsi isälle. Tietysti tilanne voi olla eri, jos olette vain avoliitossa ja isä on tunnistanut lapsensa aikoinaan. Silloin kai katsotaan niin, että varallisuus ei ole yhteistä?
väylä. Ap, kannattaa hoitaa omat asiat kuntoon siltä osin kuin mahdollista, mutta älä usko jos mies väittää että olet nyt niin pahasti sotkenut asiasi, et varmaankaan ole. Onneksi tosin on ollut joku maksamaan niitä pelivelkoja, mutta toisaalta onhan se pelaaminen voinut olla sinulle väylä saada parisuhteen ikävät asiat mielestäsi.
Nyt jos oikeasti sinussa ei ole ns. muuta vikaa ja miehesi on hyväksikäyttävä narsisti, toteat että miehen tarkoitus on vain saada sinut uskomaan ettet ole minkään arvoinen jotta tulet pahemmin lipsumaan ns. huonoille teille, jotta hän voi pelastaa sinut ja saa näin otteensa tiukemmaksi kun olet kiitollisuuden velassa. Ja sitten taas haukkuu vähän lisää, jotta hakisit lisää lohtua jostakin hajottavasta harrastuksesta. Keksi itsellesi sen sijaan joku muu, rakentava väylä päästellä höyryjä, ja ala sulkea narsistia mielestäsi. Ajattele että sinä pääset vapaaksi ja mies ei pysty sinua kontrolloimaan loppuikääsi. Jos mahdollista, kerää todisteita miehen manipuloivasta käytöksestä.
millä perusteella AP:n mies on narsisti? Siksikö, että hänestä tahdotaan ero?
peliriippuvaisille on mielestäni jotain AA-:n tapaisia ryhmiä eikä niissä käynneistä muille huudella. Luottotiedot on kerran kunnossa? Olet hissukseen vuoden päivät ja sitten vaan otat ja lähdet. Noin pientä lasta ei anneta isälle, joka on töissä 6-20. Puhu ystäville miehesi käytöksestä = Jos tulee huoltajuusoikeudenkäynti, niin tarvitset sinne todistajia. Pidä päiväkirjaa. Säästä haukkumistekstiviestit tai kirjaa ylös niiden sisältö ja päivämäärä.
Kyllä sä voit lähteä, mutta suunnittele lähtösi huolella. Taidan olla tekemisissä narsistisen luonteen kanssa...?
Käy vaikka kirjastossa lukemassa noita narsistien uhrien juttuja ja ottamassa selvää mahdollisuuksistasi eron jälkeen, jos pelkäät että mies vaikka tutkii nettihistorian omalta koneeltasi. Pidä kirjaa niistä miehen työtunneista ja muista harrastuksista, joita varmaan on vapaa päivinä, jotta voit sitten osoittaa minkä verran isällä on aikaa lapselleen. Rakenna itse oma arkesi niin, että saat eron koittaessa ns. juoksevan lähdön, eli et jää tyhjän päälle etkä joudu nollasta selvittämään kaikkea. Jos olette naimisissa ja mies on sinua varakkaampi, eikä teillä ole avioehtoa, niin mies ei varmaankaan halua eroa jo ihan rahojen menettämisen vuoksi, joten ei kannata hänelle kertoa mitään ennen kuin on pakko. Esität vain entistä parempaa vaimoa, joka hoitaa lapsen ja kodin ja itsensä. Pyydä välillä miestä hoitamaan lasta, ja pidä kirjaa siitä suostuuko hän, jos hän ei juurikaan osallistu lapsen elämään, voit sitäkin onnistua käyttämään hyödyksesi. Muistiinpanot voit tehdä muiden merkintöjen joukkoon päiväkirjamuotoon, vaikka nettiin jos et paperillista versiota halua pitää.
millä perusteella AP:n mies on narsisti? Siksikö, että hänestä tahdotaan ero?
Tällä perusteella
on erinomainen puhuja..kaikki jää aina toiseksi..osaa pyörittää asioita aivan uskomattomalla tavalla..olen huomannut kuinka kiero on välillä...kaikki luulee että on mahtava auttavainen melkeinpä kuin jeesus mut minä tiedän totuuden..on kauhea manipuloimaan...saa ihmiset tekemään niin kun haluaa...voisin kirjoittaa niin paljon asioita...kaikki häviää jos tinkaa asioista sen kanssa...vanhempani melkein paövovat häntä...ja jos kerron jotain negatiivistä hänestä niin kukaan ei usko...
On ihan mahdollista että ap ei kerro kaikkea tai jopa että koko aloitus on provo, mistäs me voidaan se varmaksi tietää. Mutta siltä varalta että tilanne on näin kuin ap on kertonut, niin olen yrittänyt auttaa.
T: 24 jne
silloin kun olin masentunut ja velkaantunut. Älkääpä uskoko ap:ta niin sinisilmäisesti. Toistaiseksi hän ei ole kertonut mitään konkreettista syytä, miksi mies muka olisi niin "paha".
olet vaihtanut pelaamiseen? Päihteet? Ja mikähän se seuraava koukku sitten olisi. Aina on riippuvainen jostain, parempi tietysti jos esim urheilusta.
asiani ovat kuitenkin viela huonommin. En ole peliriippuvainrn tms. mutta asumme mieheni kotimaassa enka siis Haagin-sopimuksen voi vieda lapsia Suomeen, silla se olisi lapsikaappaus En parjaisi tassa maassa ilman mieheni apua osaan hyvin kielta, mutta se ei todellakaan aina riita. Taloudellisesti en myoskaan parjaisi. On siis vain karsittava?
lukenut narsismista ja aika monta kohtaa löysin miehestäni..henkistä väkivaltaa käyn..esim. minun pitäisi olla kotona 24/7 lapsen kanssa..haukkuu kaikki minun kaverit..jos olen muutamana peräkkäisinä päivinä nähnyt yhtä ystävääni jolla on myös pieni lapsi niin epäilee minulla olevan suhde siihen...siis lesbo suhde...ja näitä asioita on paljon..mut silti on tosi hyvä lapselle..se aika mitä on kotona niin on täysin lapsen kanssa...konttaavat lattialla ja ajelevat autoilla...lapsikin nauttii ajasta isänsä kanssa.
ja ei olla naimisissa.
olen miettinyt että kun saisin omat raha asiani kuntoon niin sitten lähtisin pois...mutta silti pelottaa..mieheni on kuiten niin vaikutusvaltainen ihminen täällä meidän paikkakunnalla että vaikeuttaisi minun elämää loppuun saakka..ja paikkakunnalta pois muuttoa en voi edes harkita..
ap
Vaan keskity oman elämäsi kuntoonlaittamiseen. Hoidat peliriippuvuutesi ja raha-asiasi kuntoon.
Keskity siis itseesi äläkä ota miehesi kotkotuksia tosissasi. Mutta jos et pääse peliriippuvuudestasi, niin jätä lapsi isälleen. Nimittäin koskaan en ole nähnyt peliriippuvaista, jolla olis koko elämä muuten kunnossa... jos elämänhallinta on kohdallaan ja ihminen on iloinen ja onnellinen niin pelaaminen on turhaa. Eli miksi pelaat?
onko mitään syytä miksi mies saisi lapsen huoltajuuden itselleen? Ja tuloton saa apua, oikeusaputoimisto!
Onko mies ulkomaalainen ja pelkoa että veisi lapsen ulkomaille?
Käy kuitenkin juttelemassa oikeusaputoimistossa ja sosiaalitoimessa tilanteesta ja kysy miten uskovat tapahtuvan jos päättäisit erota miehestä. Jos mies on paljon töissä tms. Se voi puoltaa sinun oikeuksia.
aika ratkaisisi aina, äideilläänhän he olisivat edelleenkin.