En voi erota...mies vie lapsen...
Olen todella huonossa suhteessa jossa ei voi olla mukavaa tulevaisuutta...
mutta en voi erota koska mies uhkaa viedä lapsemme..la lapsi on mulle kaikki kaikessa.. tiedän että saa huoltajuuden koska olen möhlinyt itse asiani ja hän on rikas ja hyvät asianajajat.
tuntuu ettei ole ulos pääsyä...pitääkö minun vain odottaa että miehestä aika jättää?
Kommentit (30)
kuinka huono suhde on (väkivaltaa, alistamista)?
Minkä ikäinen lapsi?
Kun asioita ajatellaan lapsen kannalta, niin lähivanhemmaksi ei valita huoltajaa, joka on tehnyt pitkää työpäivää poissa kotoa. Vaan mielummin se kotiäiti, joka on lapselle tuttu ja turvallinen hoitaja.
Toisaalta huonokin suhde voi olla ihan toimiva, jos asennoituu siihen oikein. Eli jos osaa elää henkisesti erillään toisesta, niin homma voi pyöriä hyvinkin toimivasti vuosia. Sen aikana saat omat asiasi hoidettua kuntoon ja voit lähteä lentoon.
Mulla on omaa kokemusta asiasta. Ei sitä lasta kukaan voi toiselta "viedä". Vaikka mies lähihuoltajuuden saisikin (mikä ei ole mitenkään itsestään selvä asia) niin tulet joka tapauksessa saamaan laajat tapaamisoikeudet. Minkä ikäinen lapsesi on? Myös lapsen omalla mielipiteellä on merkitystä, jos vain on sen ikäinen että pystyy sen ilmaisemaan. Mulla itselläni on hyväpalkkainen työ, omistusasunto jne. ja silti mieheni sai 8v. poikamme huoltajuuden, koska poika itse halusi isän luo muuttaa. Mulla on laajat tapaamisoikeudet. Tuollainen lapsella kiristäminen (mitä ymmärsin miehesi tekevän) ei vie asioita eteenpäin. Älä anna sen hämätä itseäsi. Raha ei ole ykkösasia näistä asioista päätettäessä. Sossut katsovat mm. sitä , millainen suhde sinulla on lapseesi ja kuinka paljon olet ollut lapsesi kanssa. Ainoastaan paha huume-, alkoholi ongelma tai se, että olet itse jotenkin hylännyt lapsen voivat olla syitä siihen, että et saisi lasta pitää luonasi. Ja tässäkin tapauksessa saisit tapaamisoikeudet.
Nyt järki käteen ja yhdessä miettimään suhdettanne ja sitä mikä on OIKEASTI lapsen paras.
paha peli ongelma..vippejä vippien perään...yritän irti tuosta..luottotietoja ei ole mennyt koska mies on ne maksanut.
mies tekee 6-20 noin töitä..mie olen lapsen hoitanut alusta asti kotona..lapsi nyt 9kk..on todella hyvä isä silti lapselle...
ap
miten aikois hoitaa lastaan noilla työajoilla?
Saatko ongelmaasi mitään apuja, mistään?
palkkaa lapselle jonku hoitajan kotiin...
ap
tässä tilanteessa. Yksikään sossu ei puolla lapsen antamista isälle tässä tilanteessa. Sinuna olisin täysin huoletta.
t.äiti, jonka 8v. poika asuu isällään
Yksikään sossu ei puolla lapsen antamista isälle tässä tilanteessa. Sinuna olisin täysin huoletta.
Jos "jokainen sossu" toimii näin, he toimivat mielestäni väärin. Ei vanhemman sukupuoli saa olla mikään huoltajuusperuste.
Sehän jatkaa entisessä roolissaan, eli elareiden maksajana.
Sinulle: http://www.peluuri.fi/
Soita jo tänään. Hoida asiasi kuntoon. Aloita nyt.
Yksikään sossu ei puolla lapsen antamista isälle tässä tilanteessa. Sinuna olisin täysin huoletta.
Jos "jokainen sossu" toimii näin, he toimivat mielestäni väärin. Ei vanhemman sukupuoli saa olla mikään huoltajuusperuste.
lapsille, jos vaikkapa äidillä on esimerkiksi huumeongelma. En tällä tarkoita AP:ta.