Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eronneet miehet puhuvat usein vapaasta viikonlopusta

Vierailija
05.01.2011 |

kun he tarkoittavat viikonloppua, jolloin lapset ovat äidillään?Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, mitä mieltä olette tästä asenteesta? Olen useammankin eronneen miehen (etäisän) puheesta kuullut tämän käsitteen "vapaa viikonloppu", kun lapset ovat äidin luona. Ihan kuin lapset olisivat jokin hirmuinen velvollisuus ja sitten kun lapset eivät ole siinä, ollaan vapaalla ja saadaan elää omaa elämää! Siis WTF?!?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin on lapset? "työviikonloppu" :)

Minulle kun joku soittaa viikonloppuna, usein kysytään "oletko yksin", tarkoittaa siis että onko mies kotona vai ei. Yksin en ole koskaan, kun on lapsia.

Vierailija
22/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaahan se on, kun saa tehdä mitä huvittaa. Myös jotkut pariskunnat puhuvat "vapaasta viikonlopusta" kun saavat viettää kahdenkeskistä aikaa. Onko sekin sinusta tuomittavaa?

Miten sitten mielestäsi asia tulisi ilmaista? Taidat vaan salaa kadehtia eronneita, joilla on sentään edes joskus vapaata...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut, että ne viikonloput, jolloin lapset ovat isällä ovat velvollisuuksia ja sitten kun lapset on poissa niin voi vetää perseet olalle ja pitää hauskaa. Enkä siis tarkoita, että lapsettomina viikonloppuina ei saa juhlia, vaan tosiaan sitä, että lapsia pidetään vaan (ikävänä) velvollisuutena ja tuodaan se puheissa selvästi ilmi, että näin on. Äideillä harvemmin on vastaavaa asennetta! Onko se sitten sitä, että etäisät vieraantuvat lapsistaan, jos näkevät vaan joka toinen viikonloppu ja siksi nuo lapsiviikonloput tuntuvat niin raskaille?

ap

Vierailija
24/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin puhun vapaaviikonlopuista ja olen lähiäiti. En minä ajattele että lapset olisivat ikävä velvollisuus, lapset on ihan ykkösjuttu mitä olen elämältäni koskaan halunnut (sain ekan jo 18v ihan tarkoituksella).

En tiedä sitten etääntyvätkö etäisät lapsista, voi olla. Meillä siksi ovat yhden kokonaisen viikon kk isällään jotta saavat elää myös arkea isän kanssa eikä tuota etääntymistä tapahtuisi. Mutta ei tuo termi sitä tarkoita mielestäni.

olen kuullut, että ne viikonloput, jolloin lapset ovat isällä ovat velvollisuuksia ja sitten kun lapset on poissa niin voi vetää perseet olalle ja pitää hauskaa. Enkä siis tarkoita, että lapsettomina viikonloppuina ei saa juhlia, vaan tosiaan sitä, että lapsia pidetään vaan (ikävänä) velvollisuutena ja tuodaan se puheissa selvästi ilmi, että näin on. Äideillä harvemmin on vastaavaa asennetta! Onko se sitten sitä, että etäisät vieraantuvat lapsistaan, jos näkevät vaan joka toinen viikonloppu ja siksi nuo lapsiviikonloput tuntuvat niin raskaille?

ap

Vierailija
25/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi nuo miehet ovat ex:iä ja viikonloppuisiä?

Jos perseiden olalla vetäminen on tärkeämpää ja hauskempaa kun olla omille lapsille isä ja vaimolle mies, niin kumma juttu että entinen perhe pärjää paremmin ilman tuollaista puolijuoppoa.

Ehkä nuo miehet joskus katuvat käyttäytymistään, kun lapsilleen vanhan isän luona käyminen on vain ikävä velvollisuus, ei sellainen asia mitä tahtoisi todella tehdä.

Vierailija
26/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäki sanon että on vapaa viikonloppu kun lapset on isällää...

Vierailija
27/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut, että ne viikonloput, jolloin lapset ovat isällä ovat velvollisuuksia ja sitten kun lapset on poissa niin voi vetää perseet olalle ja pitää hauskaa. Enkä siis tarkoita, että lapsettomina viikonloppuina ei saa juhlia, vaan tosiaan sitä, että lapsia pidetään vaan (ikävänä) velvollisuutena ja tuodaan se puheissa selvästi ilmi, että näin on. Äideillä harvemmin on vastaavaa asennetta! Onko se sitten sitä, että etäisät vieraantuvat lapsistaan, jos näkevät vaan joka toinen viikonloppu ja siksi nuo lapsiviikonloput tuntuvat niin raskaille? ap

Sinusta varmaan miehet ovat lähtökohtaisesti huonompia kuin naiset ja eronneet miehet etenkin ovat kaikki piittaamattomia paskoja. Jokainen käyttää vastaavassa tilanteessa samaa termiä, oli sitten vapaa ilta tai viikonloppu ja oli puhuja parisuhteessa tai ei. Kyse on vain siitä, että aika on "lapsivapaata", mutta ei kerro puhujan asenteesta mitään.

Miksi suhtaudut asiaan noin? Etsitkö kaikesta muustakin piilomerkityksiä ja asenteellisuutta?

Vierailija
28/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni etäisä ottaa lapset luokseen mielellään. Helppohan se on hoitaa nuo viikonloput, kun voi vain poimia rusinat pullasta eli tehdä lasten kanssa kaikkea kivaa, kun lasten äiti hoitaa arjen.

ap

Vierailija
29/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Eronneena deittailen vkl/yh-isiä ja aina sovitellaan menot kummankin lapsien mukaan. Eli me molemmat laitamme aina lapset ja lapsivkl:t etusijalle, sitten vasta muut yhteiset riennot.

Vierailija
30/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kerta kun mies lähtee lasten kanssa mummolaan niin hehkutan vapaata viikonloppuani!

Vierailija
31/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi nuo miehet ovat ex:iä ja viikonloppuisiä?

Jos perseiden olalla vetäminen on tärkeämpää ja hauskempaa kun olla omille lapsille isä ja vaimolle mies, niin kumma juttu että entinen perhe pärjää paremmin ilman tuollaista puolijuoppoa.

Jos lapset ovat toisella vanhemmalla, niin miten siinä voi toinen olla isä/äiti. Tunkemalla toisen kotiin sanoen: "tahdon olla isä/äiti lapselleni".

Ei se perseiden vetäminen varmaan hauskempaa ole. Lapsia voi olla aika ikävä. Mielellään sitä pitäisi lapset kokonaan.

Pitääkö sitten "vapaaviikonloppuina" murjottaa ja pukeutua säkkeihin, ripotellen tuhkaa päälleen?

Vierailija
32/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole tällaista kenenkään eronneen miehen suusta kuullut. Päinvastoin - lapsia kaivataan ja odotetaan. Harva 30+ ikäinen edes jaksaa tai haluaa bailata joka viikonloppu, eikä edes joka toinen, joten ei kuulosta oikein uskottavalta senkään puolesta. Mitähän teini-isiä ap on tapaillut? Onko ap:lla väitteensä tueksi laajakin aineisto?

ap

Vierailija
33/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman lapsia viikko = "Vapaa"-viikko

Lasten kanssa viikko = "Rauhoittumis"-viikko

Vuoroviikkojärjestelmä siis käytössä. Ja noi "vapaa viikot" ilman lapsia alkavat nyt puolen vuoden jälkeen erosta tuntua aika tylsiltä. Onneksi ex-vaimo antaa lapset hoitoon hyvin mielellään omista päivistäänkin...

Vierailija
34/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nuo miehet joskus katuvat käyttäytymistään, kun lapsilleen vanhan isän luona käyminen on vain ikävä velvollisuus, ei sellainen asia mitä tahtoisi todella tehdä.

En tod. usko, että lapseni haluaisi riemumielin luokseni sitten kun olen vanha kärttyinen ukko. Ei se nyt mitään herkkua ole oman dementoituneen isänkään luona pistäytyä 3000 km/suunta. Että mitäpä sitten katuisin? Vanhana patuna sitten kerrankin saa olla rauhassa ilman että joku kiljuu ja meuhkaa jatkuvasti.

PS. ei olla eronneita, tosin.

Vierailija
35/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se tarkoita että kaikki kokisivat työssäkäynnin hirveäksi ja ikäväksi velvollisuudeksi, kyllä jotkut siitä ihan nauttivat. Eiköhän tuo vapaa ole ihan vain sanonta jolla tarkoitetaan aikaa jolloin voi tehdä ihan mitä huvittaa ja missä huvittaa? Kyllä lapsissa on oma vastuunsa vaikkei heidän kanssaan olemista kokisikaan ikäväksi vvelvollisuudeksi.

t. äiti jolla ei ole koskaan vapaa-viikonloppuja tai muutakaan vapaa-aikaa jos lasten nukkumisaikaa ei oteta lukuun.

Vierailija
36/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut, että ne viikonloput, jolloin lapset ovat isällä ovat velvollisuuksia ja sitten kun lapset on poissa niin voi vetää perseet olalle ja pitää hauskaa. Enkä siis tarkoita, että lapsettomina viikonloppuina ei saa juhlia, vaan tosiaan sitä, että lapsia pidetään vaan (ikävänä) velvollisuutena ja tuodaan se puheissa selvästi ilmi, että näin on. Äideillä harvemmin on vastaavaa asennetta! Onko se sitten sitä, että etäisät vieraantuvat lapsistaan, jos näkevät vaan joka toinen viikonloppu ja siksi nuo lapsiviikonloput tuntuvat niin raskaille? ap

Tiedätkö, mikä on keskustelutekniikasta puhuttaessa "olkiukko"?

Vierailija
37/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vapaista viikonlopuista". Musta se on ihan hyvä ilmaisu. Saatan sanoa itsekin ydinperheessä elävänä saavani vapaata lapsista.

Vierailija
38/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun juttelin veljeni kanssa puhelimessa tuossa yhtenä lauantaina (eronnut etäisä, lapset hänellä joka toinen viikonloppu) ja hän huokaili, että miten äitimme ei ymmärrä, että hän ei nyt voi tulla auttamaan yhdessä asiassa, kun on pitkästä aikaa vapaata ja voi rentoutua ja ottaa vähän viinaa. Siis se henki hänen äänensävystään, miten raskasta oli ollut, kun lapset olivatkin kahtena viikonloppuna peräkkäin hänen luonaan ja ei päässyt vetämään kalsarikännejä. Sitten vähän myöhemmin törmäsin samanlaiseen juttuun jonkun muunkin sanomana.

Siitä tuli mieleeni, että onkohan tämä yleinenkin asenne, kun vähälle aikaa kaksi eri miestä puhui samasta asiasta. Ehkä mun veli on vaan erikoistapaus ja tätä ei voi yleistää. Mun on vaan niin vaikea ymmärtää, miten joku voi pitää omia lapsiaan vain velvollisuutena, koska just siltä se mun veljen puhe kuulosti. :( Ehkä se on tosiaan se syy, miksi se on ex ja etäisä.

Ei ollut tarkoitus loukata ketään eikä nähdä mitään piilomerkityksiä missään, taisin vaan yleistää vaan liikaa.

Ot, mä en muuten puhu vapaaviikonlopuista, jos en ole lasten kanssa, mun mielestä lapset sisältyy vapaa-aikaan. :)

ap

Vierailija
39/46 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA ei se sitä tarkota että aina ja koko ajan pitäs olla kiinni niissä lapsissa. Se on tervettä olla välillä ihan vaan aikuisessa seurassa ilman lapsia! Ja sellanen vanhempi, joka osaa "ottaa vapaata lapsistaan", on ihan fiksu ja vastuullinen! Ja se taas ei tarkota sitä että ne lapset ois ikävä velvollisuus.

Vierailija
40/46 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa saada lapset pois jaloista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan