Miksi eronneet miehet puhuvat usein vapaasta viikonlopusta
kun he tarkoittavat viikonloppua, jolloin lapset ovat äidillään?Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, mitä mieltä olette tästä asenteesta? Olen useammankin eronneen miehen (etäisän) puheesta kuullut tämän käsitteen "vapaa viikonloppu", kun lapset ovat äidin luona. Ihan kuin lapset olisivat jokin hirmuinen velvollisuus ja sitten kun lapset eivät ole siinä, ollaan vapaalla ja saadaan elää omaa elämää! Siis WTF?!?
Kommentit (46)
puhui lapsestaan nimellä "ruokko" eikä tavannut lasta koko seurusteluaikanamme (6kk) omien harrastuskiireidensä vuoksi. Hän perusteli mulle tapaamattomuutta: "Vittu kun on niin vitun kiire saatana." Et löytyy lastaan kaipaavien etäisien vastapainoksi näitäkin tapauksia :)...
Isät tekevät ajatusrikoksen tuollakin tavalla. Eiväthän naiset oikeasti ajattele noin, eihän.
Meilläkin oli juuri vapaa viikonloppu, kun miehen penskat ei olleet täällä.
vaikka ihan naimisissa ollaan, toukokuussa sellainen tulossa, ihanaa!
Kyllä ne lapset aikamoinen velvollisuus onkin ja kun ollaan vapaalla niin todellakin saadaan olla ihan vaan me kaksi, ei kukaan huuda "äittiii", "isiii".
Ihanaa :)))
..ja silti rakastetaan perhe-elämää ja lapsia yli kaiken, muttei siihen tarvii olla sidoksissa vuoden jokaisenä päivänä taikka jokaisena tuntina vuorokaudesta.
Silloin kun lapset vielä kävi viikonloppuja isänsä luona. Eikä mulla mitään erityistä asennetta ole. Ja niinhän se on, kun lapset on pois, niin voi elää vapaammin. Ihan yksinkertaista.
Silloin kun lapset vielä kävi viikonloppuja isänsä luona. Eikä mulla mitään erityistä asennetta ole. Ja niinhän se on, kun lapset on pois, niin voi elää vapaammin. Ihan yksinkertaista.
itselläni oli juuri lapsivapaa viikonloppu, kun kolme lasta oli isällään ja yksi kavereillaan. shoppailin, tapasin rakkaan ystäväni kahden siiderin merkeissä, kävin elokuvissa ja nukuin pitkään. lasten kanssa tätä kaikkea ei olisi voinut tehdä. eli todella vapaata oli. ja rentouttavaa. nyt on ihana olla lasten kanssa taas kuukausi, kunnes tulee uusi lapsivapaa viikonloppu.
Mäkin sanon lapsettomista viikonlopuista, että vapaa viikonloppu. Viikonloput, jolloin lapset ovat luonani ( olen siis lähiäiti ), sanon lapsiviikonlopuiksi.
Ja joskus vapaa viikonloppuina vedän perseet olalle ( tai nakit silmille, miten vain : ) ) ja
lapsiviikonloppuina en vedä, vaan käytän koko viikonlopun lasten kanssa olemiseen ja touhuamiseen.
merkityksiä ja taustoja. Tuota vapaa viikonloppu -käsitettä olen myös miettinyt.
Ja olen tullut siihen tulokseen, että se on vaan ihan sanonta, helpoin tapa esittää asia.
Joillain siinä voi taustalla olla tuollainen ajatus, että ollaan vapaalla ja eletään omaa elämää ja lapset ovat velvollisuus. Suurimmalla osalla varmaan kuitenkaan ei ole.
Oiskohan tuo sama juttu kuin vaikka ilmaisu "mennä ravintolaan". Jotkut ajattelee että sinne mennään syömään ja istumaan iltaa. Toiset taas ajattelee että se tarkoittaa perseet olalle -meinkinkiä...
Eli ilmaisu itsessään on neutraali, mutta käyttötarkoitus riippuu käyttäjästä.
Olen itsekin eronnut ja käytän toisinaan termiä vapaa viikonloppu niistä ajoista, kun lapset ovat isällään. Tosin joskus joutuu täsmentämään jos onkin töitä juuri sinä viikonloppuna: siis lapsivapaa viikonloppu.
Niin ja on varmasti sellaisia isiä (ja äitejä), jotka kokevat lapset velvollisuuksiksi ja taakoiksi. Mutta se lienee asia erikseen.
Parisuhde voi niin huonosti, että koko perhe ja elämä tuntui usein taakalta.
Nyt kun olemme eronneet ja lapset ovat joka toisen viikonlopun isällään, en koe enää lapsia tai perhe-elämää taakaksi. Nautin lähes joka hetkestä lapsien kanssa, arjesta ja viikonlopusta. Nautin myös niistä lapsettomista viikonlopuista.
nro. 43
ihanaa saada lapset pois jaloista.
Onpa jaloa äidin puhetta, oletko koskaan ajatellut mitä lapsesi todella pitävät tällä tavoin hankkimastasi vapaasta. Uskon vakaasti, että he olisivat halunnett pitää yhden kodin ja uskon vapaasti että olisitte yhessä voineet mennä, sillä monet isovanhemmat ovat valmiita pitämään pieniä lapsenlapsiaan luonaan, jotta voitta käydä vapaalla ja pitää vapaan viikonlopun.
Lapsenne olette täysin unohtaneet ja heidän tarpeensa, omanne näyttävät menevän tämän edelle. Kuitenkin lapsenne ovat luonanne hyvin vähän ja sitten se vapaus olisi koittanut, ilman tuota eroa. Joka nyt särkee lapstenne tulevaisuuden.
Järkyttävän itsekekseistä toimintaa nykyihmisten perhe-elämä.
suvusta kuin yleensä eronneista. Vapaa viikonloppu hyvä termi, kun lapset tulee minulle puhun poikien viikonlopusta (itsellä siis poikalapsia). Poikien viikonloppu, ap, ei tarkoita kuitenkaan viinan vetämistä...
Olen naimisissa, ja kun teinixit on joskus molemmat yhtä aikaa pois, meillä on miehen kanssa "vapaa viikonloppu". Se ei kerro mitään meidän suhteista tai asenteesta lapsiin, se kertoo vaan sen, että meillä on viikonloppu ihan meille itsellemme.
ja yhtenä arki-iltana, olen siis ns. etävanhempi. Ex-vaimoni puhuu sun viikonlopusta (jolloin lapsi on minulla ja omasta viikonlopustaan, jolloin lapsi hänellä). Ehkä kertoo termi jotain sekin.
Lapsivapaa viikonloppu on ihan mukava asia joskus mutta ikävä on kuitenkin kovimmillaan usein sunnuntaisin, kun lapsen näkemisestä on eniten aikaa eikä ole arkea meneillään. En oikein enää tässä iässä sopeudu baarielämään ja muuhun sellaiseen. Mutta olen ymmärtänyt, että yksineläjänä minun täytyy panostaa vapaa-aikaan ja omiin harrastuksiin, jos aion säilyttää mielenterveyteni.
ja kutsun tätä viikkoa sinkkuviikoksi. Ei siis vapaaviikoksi.
monet naisetkin tästä, kun lapset ovat isällään. Mitäs ihmettelemistä tuossa on? Onhan se vapaata lapsista.
asenne lapsiinsa: taakka ja velvollisuus.
tuota vapaa viikonloppu -sanontaa käytän. Miten se sitten pitäisi sanoa? Saatanpa joskus sanoa jopa lapsivapaa viikonloppu. Ja siis minähän kuulun vielä tähän vain omaa etua ajattelevaan ryhmään, joka "jakaa" lapsensa lapsen isän kanssa viikko-viikko -systeemillä.
No ei käytä, ap turhaa väännät tuskaa joutavasta asiasta
muuten ilmaista? Kun elämäntilanne on se että jokatoinen vloppu lapset ovat isällä ja jokatoinen eivät. "vapaa" viikonloppu on vain yksinkertaisin selite,ei tarkoita mitään ihmeempää.