Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä ulkona 1,5v lapsen kanssa?

Vierailija
05.01.2011 |

Ulkoilu on ollut koko talven ongelmana. Poika on kohta 1,5v. Mitä te teette tuon ikäisen kanssa ulkona?

Hän ei suostu kävelemään ulkona ellen minä taluta häntä kädestä. Kun irrotan otteen, hän saattaa ottaa pari askelta ja heittäytyy sitten maahan huutamaan. Ilman talutusta kävelee ainoastaan silloin, kun pihalla on jotain tosi mielenkiintoista, jonka luo haluaa päästä (esim. koira tai traktori lumitöissä).

Pulkassa hän ei kestä istuma-asennossa, vaan valuu kokoajan selälleen. Pari pientä lenkkiä voi pihassa kiertää pulkalla ja parin metrin välein korjata asentoa.

Hänellä on lumilapio, joka kiinnostaa kovasti. Mutta rukkaset kädessä on vaikea saada siitä kunnon otetta, joten lapio tippuu vähän väliä. Lopulta poika hermostuu, eikä enää halua ottaa lapiota käteen ja heittäytyy maahan huutamaan.

Tunniksikin on vaikeaa keksiä tekemistä.Vai eikö tämän ikäisen kanssa voi vielä muuta tehdä ulkoina, kun ajella rattailla?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menkää pulkkamäkeen. Lasket itse pulkassa lapsen kanssa. Sen nyt luulisi olevan kivaa tekemistä.

Jos teillä on omaa pihaa, niin tee lumeen vähän käytäviä tai jopa tunneli. Tai jos jollain leikkipaikalla on sellaisia.

Tuon ikäisen luulisi innostuvan ihan peppumäen laskusta mistä tahansa lumikasasta.

Entäs lumienkelien teko?

Lumisota?

Vierailija
22/23 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sellainen muovinen rattipulkka, löytyy monestakin kaupasta ja marketista. On edullisempi, kuin Stiga ja paljon kevyempi vetää. Ensi vuonna et tee enää vauvapulkalla mitään. Mulla nyt 2v2kk poika, joka touhuaa ihan täysillä joka päivä kaksi tuntia puistotädillä ja jaksaa pulkkamäessä vetää oman pulkan ylös ja laskee hirmuvauhdilla yksin alas. Viime vuonna oli siis juuri reilun vuoden. Osasi kyllä jo hyvin kävellä, mutta kylmyys ja se tumppuongelma vähän veivät touhusta ilon. Silloin jo istui sujuvasti sen rattipulkan kyydissä ja tykkäsi kovasti ohjailla sitä ratista. Ja laski silloin jo aika isoja mäkiä alas:) Vauvapulkka on tylsä, kun sillä ei oikein kunnolla pysty laskemaan mäkeä... Ja taitaa teillä tulla pojan kokokin vastaan. Ja komppaan muita, hanskoja täytyy kokeilla lukemattomia, ennen kuin löytää itselleen ja lapselleen miuluisat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plaston rekka jota voi työntää ja lastata.

Lapsi viihtyi ja pysyi paremmin rattikelkan kuin pulkan kyydissä, myös mäenlasku yhdessä oli hauskaa

vaunulenkkejä tehtiin myös paljon, osan matlkaa lapsi työnsi itse vaunuja.

Rukkasten pitää olla sopivan kokoiset ja sellaiset muoviset vahvikkeet usein kovettuvat pakkasilla. Eli ovat hankalat kun ei voi käyttää käsiään. Mun mielestä Elsa Pitkäsen rukkaset ovat olleet parhaat pakkasilla