Pussimuusikeskustelun innottamana: lapsi on syönyt jo kerran päivän aikana eineksiä.
Pussimuusikeskustelun innottamana: Oletteko ajatelleet, että lapsenne on syönyt hoito/koulupäivänä jo kerran eineksiä?
Moni perusteli tuossa perunamuusiketjussa pussimuusin käyttöä kiireellä saada lapsille "oikeaa" ruokaa pöytään.
Itse ajattelen niin, että koska koulut ja päiväkodit tekevät joka päivä kaiken valmiista tai puolivalmiista aineksista, niin lapset ansaitsevat jo ravitsemuksellisesta että tapakulttuurin näkökulmasta aterian, joka ei ole eineksiä. Itse olen töissä toisessa edellä mainituista paikoista, ja voi sanoa, että useimpina päivinä minä itse todella kaipaan jotain kunnollista ruokaa kotiin tullessani. Minulla on iltapäivällä syämästäni välipalasta huolimatta huutava nälkä, enkä todellakaan olisi valmis syömään toista kertaa päivässä puusimuusia ja valmisjauhelihapihvejä valmiskastikkeen kera.
Tämän vuoksi olen itse valmis tekemään kiireisiä päiviä varten edellisenä päivänä isomman satsin ruokaa tai jopa illalla ruoan varta vasten valmiiksi huomiselle. Meillä myös pakastetaan kastikkeita yms. aika usein ja sulatetaan kiireisinä päivinä.
Toki meilläkin on joskus jotain valmisruokaa, mutta pyrin tekemään ruoan useimpina päivinä alusta asti itse.
Kommentit (3)
Osa mammoista ilmeisesti kuvittelee, että kouluissa tehty ruoka olisi nykyään ns. kotiruokaa. Ehei, eineksiä ne ovat (paitsi Puolasta tuodut esikeitetyt perunat ja salaatti).
nämä kotiruokakiihkoilijoiden huutelut, kun paasaavat että vain ja ainoastaan alusta asti tehty puhtaasti luomuruoka on heidän nico-petterilleen hyväksi. Sitten Nico-Petteri menee kouluun ja on koko päivän syömättä, koska a) ei ole tottunut sellaiseen pa**aan ja b) koska vanhemmat ovat pelotelleet pahoilla pahoilla e-koodeilla lapsiparan siihen pisteeseen, ettei lapsi uskalla edes pinaatilettua syödä syövän pelossa. Nih.
Meillä syödään iloisesti sekaisin luomua eineksiä.
lapsia, jotka eivät syö muuta kuin pitsaa (eines tai pakaste), hamppareita tai pastaa jossain muodossa. Sitten kävellään lounastunnilla K-kauppaan ja ostetaan munkkeja, karkkia, suklaata, lihapiirakoita...
Osa mammoista ilmeisesti kuvittelee, että kouluissa tehty ruoka olisi nykyään ns. kotiruokaa. Ehei, eineksiä ne ovat (paitsi Puolasta tuodut esikeitetyt perunat ja salaatti).
nämä kotiruokakiihkoilijoiden huutelut, kun paasaavat että vain ja ainoastaan alusta asti tehty puhtaasti luomuruoka on heidän nico-petterilleen hyväksi. Sitten Nico-Petteri menee kouluun ja on koko päivän syömättä, koska a) ei ole tottunut sellaiseen pa**aan ja b) koska vanhemmat ovat pelotelleet pahoilla pahoilla e-koodeilla lapsiparan siihen pisteeseen, ettei lapsi uskalla edes pinaatilettua syödä syövän pelossa. Nih. Meillä syödään iloisesti sekaisin luomua eineksiä.