Hoitovapaa ja toinen työ??
Yritin penkoa netistä tietoja, mutta huonolla menestyksellä..
Eli voisikohan joku ihan selkokielellä kertoa, että miten tämä käytännössä tapahtuis?
Olen siis hoitovapaalla työstäni ja nyt olis mahdollisuus tehdä keikkaa viikonloppuisin ja iltaisin täysin eri alalla, kuin oma työni on. Mies hoitaisi lasta sillä aikaa. Eli paljonko mä saan tienata, ettei vaikuta tukiin mitenkään? (ja mistä tämän voi tarkastaa?? yritin katsoa kelan sivuilta, mutta ne on ihan utopiaa mulle)
Ja pitääkö mun jotenkin ilmoittaa tästä omalle työpaikalle?
Kommentit (2)
jos ei ole sinulla itselläsi kilpailukieltotyösopimusta. Saat kotihoidontuen ja mahd. kuntalisän, mutta tulosidonnaiseen hoitolisä-osuuteen palkka vaikuttaa, joko jätät sen nostamatta tai arvioit tarkkaan paljonko saat palkkaa ja ilmoitat sen Kelalle. Siinä on joustonvaraa 10 %. Jos näyttääkin menevän yli, on parempi heti mennä Kelaan ja ilmoittaa että ei hoitolisää ensi kuussa, kuin maksella tukia takaisin.
Mun mies heitti keikkaa hoitovapaalla, iltaa ja viikonloppua. Piti pitää tarkkaa kirjaa tuloista.
Kunhan hoidatte lapsenne ilman kunnan järjestämään hoitoa. Tuttuni kävi töissä iltaisin ja viikonloppuisin (sai vuorot järjestettyä niin), mies teki päivätyötä. Vaihtoivat lennossa vuoroa aina. Saivat kahta palkkaa + kotihoidontuen. "Näkivät" toisiaan öisin. Tätä monta vuotta...