Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~ ELOTÄHKÄT vko 23 ~~

02.06.2008 |

.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas sitä nukuttua,heräsin vasta:Dja kiirehän tässä nyt tulee kun poika menee mummille yökylään ja minä lähden ystäviein kanssa katsomaan sinkkuelämää ja syömään.Sitten saankin kultani kanssa kahdenkeskistä aikaa piitkästä aikaan...

Miiijo:Mulla on 4krt neuvolalääkäri.Eli nyt tähän mennes ollu 2 (nyt rv 29)ja rv 33-34 uudestaan ja rv 35-36.Mutta mulla johtuu istukan sijainnista ja lapsen isosta koosta ja tarjonnasta tuo neukkulääkärillä ramppaaminen.Puhuivat jo että kun mun selkäranka on s:än muotoisena ja painaa kohdunseinämään niin voi tosissaan tulla kivulias synnytys jos vauva on isko.Minun kropalleni jos vauva painaa yli 3,5 kg niin sitten käynnistetään.Ja toinen on sitten keisarileikkaus.

Onpa kyllä kurja jos et neuvolalääkärille pääse:(itse tiedän kyllä että jos huoli painaa jne..miten ottaskohan ne äippäpolille ylimääräseen tutkimukseen?

Ai nii mulle neukkulassa sanottiin että jos on supistuksia ja paikat ruvennu aukeamaan niin ei suosittele uintia koska lisää supistuksia ja infektio riskiä...

Oiein mukava viikonloppua!kohta ollaan jo kesäkuun puolessa välissä:D

Vierailija
42/53 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa jälleen ja vaikkei mittari näytä meillä kuin 16 varjossa niin kivaa on.

Mies on ollut viikon lomalla ja on ollut mukavaa, kun ei tuo tuota tappelevaa eläintarhalaumaa ( siis lapsia...!) tarvinnut yksin yrittää pitää kuosissa....

Paljon ollaan saatu aikaiseksikin; trampoliini on hommattu ja koottu, talo on maalauksen kannalta pikkuista vailla valmis ja sitten sain vihdoinkin tuon pyykkitelineen tuonne kartanolle ja voi, kuinka ihanaa, kun saa pyykit kunnollai ulos kuivumaan...:) ja onhan mulla tuossa kuistin vieressä neljä astiaa, joissa kauniita keto-orvokkeja kukkimassa!!!

Yöt menee mulla tosi huonosti, jos ( lue: kun!) herään johonkin ääneen tai johonkin kolmen perästä aamulla niin menee tunnista kahteen, että saan unen päästä kiinni. Joudun käymään syömässä ja juomassa jotain pientä, luen kirjaa ja pyörin...uni ei tule. sitten kun viiden maissa nukahdan, niin uni jää melko vähille kun viimeistään kahdeksalta lapsetkin herää...hyi olkoon. Tätä on viikon jatkunut ja mietin onko loppuaika sitten tätä myös.

TURVOTUKSESTA kyselisin teiltä muilta. Mulla nilkat niin turvoksissa, että ne luut ei erotu enää ( mitkä lie olisko kehräsluut). Nämähän yleensiä törröttää molemmin puolin, mutta nyt on sellainen tasainen maasto siinä kohdin..sitten kokeilin painaa sormella siitä kohden...arvatkaa mitä? siihen jää kuoppa viiden minuutin ajaksi!!!! Mulla ei tällaisesta ole kokemusta, onkohan tää nyt ihan normaalia turvotusta? Mulla ei muualla ole turvotusta, ei kasvoissa eikä sormissa.

Olen alkanut harkitsemaan sitä yksityistä ultraa vielä. Haluaisin jonkinlaisen paino-arvion, on nimittäin jo pitempään tuntuneet nuo vaavin hartiat aika ilkeästi tuolla alavatsalla istuessani...jos tuleekin tosi harteikas kaveri tai sitten muuten vain iso... Menen varmasti, jos vaan saan ajan. Olisko järkevintä mennä rv 35 -36 jos haluaa tuota paino-arviota suinkin kohdalleen?

No, pitää mennä syöttämään apinalauma...jos vaikka meilläkin joskus pitäisi paikkansa tuo mainoslause: hyvää ruokaa ---->parempi mieli.

TarjaMamma rv 31+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko lie Emma joka puhui ennustuksista..en muista enää.

Joka tapauksessa, kysyin edellisessä raskaudessani siltä Madam Mammalta, että milloin syntyy ja onko tyttö/poika. Puolet meni oikein. Ennusti vauvan syntyvän 5.1.04 ja olevan poika. Saana syntyi tosiaan tuona päivänä ( laskettu aika 10.1.).

Nyt mietin kysyisinkö taas...

Vierailija
44/53 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips

Neuvolalääkäreistä täällä oli ollut puhetta ja meillä niitä on kolme kertaa. Kaksi kertaa siis jo ollut ja yksi vielä edessä MUTTA ei ne minusta mitään ihmeellisiä käyntejä ole olleet, kun ei ultrata eikä mitään... Lääkäri vaan kattoo luukuille ja siinä se. Tosi nopeet sutaisut on olleet.. Aika turhat, no varsinkin kun ei minulla ei ole supistellut yhtään eikä mitään ole siis tapahtunut luukuilla..

Viime viikolla kävin omalla kustannuksella ultrassa, ihan vain katsomassa miltä näyttää ja paljonko painaa.. Oli kyllä kallis käynti; 190 e (!!) mutta onneksi sairauskassa maksaa. Ja hyvältä näytti, vauva oli pää alaspäin ja painoksi arvioi 1600g (rv 29+3), sanoi että hieman viikkojaan isompi.

En tiedä sitten pitääkö miten hyvin paikkansa kun tällä viikolla neuvolassa sf mitta taas oli alakäyrällä (sf 25). Toivoisin kyllä ihan reilunkokoista vauvaa, esikoinen oli 4240g ja tuli niin mukavasti :)

Minulle on painoa tullut nyt 10 kg, enkä ole kyllä yhtään vahtinut syömisiäni.. Tulee mitä tulee, katotaan sitten miten niistä eroon päästään :)

No niin nyt on pakko mennä nukkumaan, väsyttää jo niiiiiiiiiiiin paljon..

Mies vaan kattoo jalkapalloo (seuraavat 3 vkoa..huh)

Hanna rv 30+5

Vierailija
45/53 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TarjaMamma:olen kuullut ja lukenut että nuo viikot olisivat hyvät (rv35-36)Ja turvotuksesta kannattaa soitella neuvolaan niin katsovat sen....

Oltiin eilen katsomassa se sinkkuelämää oli kyllä hauska:Dja sitten kotiuduttuani menimme rakkaani kanssa saunomaan ja mäkkärin kautta leffaa kateltiin:DIhanaa oli olla kahdestaan.Kohta pitäisi alkaa poitsua hakemaan mummolasta ja jos vaikka aurinko ottais kun näyttää tulevan hyvä ilma.

HEI miten toi meni toi ennustaja elli juttu..mitä tietoja siihen piti syöttää?

Vierailija
46/53 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kotiuduttu reissusta ja ihmeen hyvin meni, vaikka ei ollutkaan konetta käytössä ;) Ainoa vaan, että meän neitillä uusi se korvatulehdus eikä sitten hirveesti voitu kyläillä kavereiden luona (oltiin siis mun vanhassa kotikaupungissani käymässä lasten kanssa). Rahaa palo reissussa ihan sikana, ko innostuin osteleen itelle kesäisiä mammavaatteita ja lapsille myös kesätamineita :)

Ite en oo talviturkkia tainnu riisua kahteen kesään, vaikka asutaankin tässä joen rannalla. Mulla on muuten sellanen kuva tosta uimisesta, että jos paikat kii, nii kestää aivan hyvin uiskennella järvi/jokivedessä, mutta jos paikat auki, nii ei kannata ottaa riskiä, koska ei se vesi koskaan täysin puhasta ole, ei ees uimahallissa.

Mulla muuten viimeksi neuvolassa sano tosta turvotuksesta, että kerta mulla sormukset mahtuu hyvin, nii ei oo turvotusta. Ei ees kattonu muualta, paitsi ko ite tökin omia kinttuja, nii ei jäänyt jälkiä. No, tää sijainen vaikuttaa muutenkin vähän hassulta tapaukselta ;)

Toi Ennustaja-Elli vai olikos se tää Madame Mamma veikkas mulle viimeksi lapsen syntyvän 1.7. (la oli 6.7) ja neiti synty 2.7. Tietoja piti antaa muistaakseni ikä, la, mones lapsi?!? Voisin varsin kattoa vieläkö mulla ois se sähköposti tallessa. Sitten tää ennusti vielä todella monta lisää lasta meille ja melko tiheellä välillä (huh huh). Mulla on ainakin nyt alkanut oma olo ahistaan jotenkin - tekee varmaan tuo, ko alkaa menee sisäelimet itellä kasaan ja lyttyyn, ko neiti kasvaa.

*TarjaMamma* Pääsisitkö ä-polille kokoarviota varten - saisitko neuvolasta lähetteen?

Paljon teillä muuten muilla on vatsan ympärys? Ite mittasin sen tänään ja sain lukemaksi 111 cm eli aika järetön jo! (tosin mittasin vaatteet päällä).

Ei maar, asiaa ois vaikka ja kuinka, mutta pakko mennä alotteleen ruokahommia.

-AJ&Elli-

Vierailija
47/53 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti piti mitata tuo massu, ja 120 senttiiä tuosta uloimmasta osasta mitattuna...,mulla siis tuo tyypillinen poikamaha...takaapäin ei näe mitään jaa rintojen alla normaali mitoitus, eteenpäin työntyy kovasti tuo maha ja sellainen jännä suippo on.

A-J: neuvolastahan pääsee kokoarvioon ä-polille vain jos sf-mitta kovin suuri tai pieni ja kun mulla ei tästä ole hajuakaan, kun viimeksi mitattu 5.5. ja silloin oli 25 cm (hieman keskikäyrän yläpuolella). Seuraava neuvola vasta 24.6. ja sehän se tässä hassua onkin..

Siksi ajattelin jos menisin tuonne Vehkaperälle, tietty jos odotan tuon neuvolan ensin....jos maltan.

Lähden leipomaan mustikkapiirakkaa, vieraita tulossa illalla...

Moi!

TarjaMamma rv 31+4

Vierailija
48/53 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnutai aamua kaikille! Hyvin nulutun yön jälkeen oli kiva herätä hirveään kurkun korhennukseen ja tinnittävään oikeaan korvaan : ( olin jo iloinnut että en joutunut kärsimään samaa flunssaa kuin Isäntä ja Neiti Wiis Vee, mutta taisi tulla itku pitkästä ilosta! Turvotustakin on tullut niin että sormuksia ei viitsi paljon sormesta poistaa ja nilkat on kuin kaksi uittotukkia. No jaa, nilkka turvotuksesta ei voi varmaan syyttää kuin itseään, mitäs piti työntyä eilen ja toissapäivänä töihin, siis ihan hetkeksi vaan... Se hetki kun tahtoo aina venyä vähän pitemmäksi hetkeksi!

AJ: Innostuin tuossa mittaamaan myöskin vatsanympäryksen ja 106 cm, vaatteet päällä. Olo ei kuitenkaan ole ihan niin iso ja olen ihan hämmästellyt kuinka helppoa nukkuminenkin on verrattuna edellisiin raskauksiin. No, huominen neuvola varmaan näyttää mikä se olo todellisuudessa on :)

Itse en ole madame Mamman puoleen kääntynyt, mutta sisareni on ja hänelle tiesi oikein sukupuolen ja syntymäpäivän ekan kohdalla, muut on sitten mennytkin pieleen! jotenkin luulen että en tämänkään raskauden kohdalla tarvitse ennustajaa, tulee mitä tulee, milloin tuleekaan, kunhan olisi vaan terve!

Nyt tämä mamma lähtee keittämään ison pannullisen vettä ja aloittaa hirmuisen c-vitamiini ja tee kuurin flunssan voittamiseksi. Eka taistelu on ehkä hävitty, mutta sota vielä voitettavissa ;)

Ella-anastasia

Vierailija
49/53 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli masun ympärys mulla 94cm,mulla kans on toi poikamasu eli suippo ja ihan edessä...ja tämä masu on paaljon pienempi kun esikoisessa(silloin kyllä levisin joka suuntaan)muutenkin mulla masu toosi alhaalla ollu koko ajan....miten teillä painoa on tullut?mulla on tullu n.11kg...

Mä nyt kokeilin tota ennustaja hömppää:Dsaas nähä mitä pistää:Dmutta nyt lepäämään ja sit kauppaan,pitäs ruokaakintehä kun poikakin kotiutu:)

Vierailija
50/53 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AJ: Miten saat nuo lihavoitua nuo nimet?en ole mikään tekniikan ihmelapsi mutta toi on kyllä kätsy:)

Vierailija
51/53 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas minä :D

*TarjaMamma* Sun pitää vähän "huijata" siellä neuvolassa, että pääsisit sinne kokoultraan, mutta kyllä mie todella suosittelen sitä Vehkaperää - on niin ihana vastaanotto, ko sinne menee ja ite oon aina saanu todella paljon irti käynnistä eli huomattavasti enemmän, mitä ä-polilla. Osaava ja asiantunteva nainen ja oikealla alalla :)

Joku kyseli painosta - mulla se taitaa alkaa nyt vasta kiihtymään ;) Painoa tullut alusta lähtien 3 kilo, mutta nää viimiset viikot on aika pelottavia (syön hevosen lailla), tosin saan kyllä liikuntaa ton nuorimmaisen puolesta aivan nokko, että se nyt vähän tasaa.

*Snowflake* taisit kysellä tekstin lihavoinnista..? Eli se tulee siten, ko laitat sanan eteen ja loppuun * merkin. Muita kikkoja en oo vielä löytänyt, tuonkin löysin ihan sattumalta - vois ajan kanssa lukea tota ohjeita ja opastusta kävijöiden kesken-osiota. Tässä linkki yhteen pinoon: http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Nyt syömään

-AJ&E-

Vierailija
52/53 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Amalia-Joel*: äippäpolilla ultra maksaa 22 euroa ja tuolla Vehkaperällä tietääkseni 45 euroa...ei niin suuri ero kuitenkaan...ja tuskin yksityisellä joutuu odottamaan niinkuin äippäpolilla. muutenkin, mulla vanhemmat asuu Haaparannalla, joten voisi samalla käydä mummolassa kun käy ultrassa.

Mulla ei ole tuosta painostakaan tietoa, mutta silloin 5.5. oli kaikenkaikkiaan tullut 6 kg...nyt luulisin että muutaman kilon lisäys ainakin tullut...

Huomenna alkaa esikoisen uimakoulu ja siinä menee 2viikkoa ravatessa uimahallilla joka aamu..juhannuksen jälkeen alkaa pienimmillä sitten vesileikkikoulu, joka kestää viikon...kolme viikkoa joka aamu menoa...nooh, kuluupa aika.

Nuo mun ihanat lapsukaiset ovat taas tänään toooosi tappeluherkällä päällä...voi pyhä Sylvi noitten kanssa...mä en tajua miten tulen sitten heinäkuulla kestämään, kun oma habitus tästä vielä paisuu ja hermot kiristyy kiristymistään....apuva.

Ensi lauantaina lähdemme sitten miehen kanssa Ouluun katselemaan tila-autoja...saadaan olla kuiteskin kaksistaan.

Taidanpa käydä Henkalla ja Maukalla samalla katselemassa imetysliivejä ja jotain imetyspaitojakin...

TarjaMamma

Vierailija
53/53 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*snowflake*:....testing:D