~~ ELOTÄHKÄT vko 23 ~~
Kommentit (53)
Laskettu aikahan tulokkaalla on 12.8. Minä vietän synttäreitäni, 4.2., mies 9.9., esikoinen 2.5. ja kuopus 8.7. Epämääräistä logiikkaahan noudattaisi, jos vauva syntyisi ennen kymmenettä päivää, ja tarjolla olevia päiviähän olisivat 1., 3., 5., 6. ja 7. Todennäköisesti syyskuun puolelle ei vauvan syntymä kuitenkaan veny, mutta luulen, että yli lasketun ajan kuitenkin mennään. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä... Toinen logiikka olisi, että vauva syntyisi torstaina, näin kun ovat pojat tehneet. Jos nämä logiikat vielä yhdistää, olisi tuo päivä 7.8. Mutta pääasia että syntyy, ajallaan.
täällä vietetään viimeistä saikkaripäivää ennen kesälomaa, käytiin viemässä esikoisen kanssa kakku töihin ja uimakoulussa, kakkonen oli kevätretkellä maatilalla. Nyt ollaan kaikki kotiuduttu ja tuntuu, että päivä alkaa taas olla pulkassa.
Mulle on myös tullut takaisin väsymys ja pahoinvointi - olo on välillä aivan kuin alkuraskaudessa kun on niin uupunut ja aamuisin yököttää samaten kaikki hajut. Oksennellutkin olen kun on iskenyt oikein vellova olo...
Vessalaukka on taas vähentynyt, ajattelinkin, että vauva vaan onnistui olemaan sellaisessa asennossa, että painoi rakkoa sillä mitään kirvelyä tai muuta virtsatulehdukseen viittaavaa ei ollut.
Eilisessä neuvolassa kaikki ok - hemppa 129, pissa ok, verenpaine ok, paino - noh... vauvan sykkeet 155 ja sf-mitta 32cm - masu oli taas ihan erimallinen kuin viimeksi mitatessa kun pieni on poikittain.. Vauvan sykettä ei meinannut millään saada kuuluviin, vaikka tuo ihan selvästi elossa onkin - potki ja poukkoili niin, että masu hytkyi, mutta dopplerista kuului vain fiufiufiu - lopulta alkoi kuulua vaimeasti ja vähitellen voimistuen tuttu koppotikoppotikoppoti. Vauva on edelleen siis poikittain eikä terkka osannut hahmottaa missä on pää ja missä peppu. Parin viikon päästä taas mennään.
Tämä masuveikka pitää varsinaista yöelämää eli poukkoaa, potkii, nyrkkeilee ja venuttaa sekä vanuttaa asumustaan niin, että unen saamisesta ei tule mitään. Päivisinkin liikkuu aktiivisesti ja toisinaan tekee kipeää masuveikan vanutukset ja venytykset, kantapäästä en sentää ole onnistunut nappaamaan kiinni, mutta kyllä sen liikkeen tuosta masun päältä olen pariin kertanut nähnyt ja kädellä tuntenut. Ihana ajatus, että tuolla masussa meuhkaa varsinainen pikku söpöläinen :)
Mullahan oli ne parvoarvot ekassa verikokeessa koholla ja piti pääsemäni ä-polille ultraan, mutta toisessa verikokeessa (muka) ei ollutkaan enää arvot koholla - outoa, mutta nyt en sitten pääsekään kontrolliin. Vielä en tiedä mentäiskö omasta pussista vielä kerran yksityiselle ultraan, odottelen joskos tuon ison masun takia pääsis kokoarvioon ä-polille.
Meillä nuo syntymäpäivät menevät ilman mitään logiikkaa eli mulla 19.02.71, miehellä 15.09.75, esikoisella 04.08.01 (laskettuaika oli 21.08) ja kakkosella 25.06.04 (laskettuaika 03.07)Tämän laskettuaika on 080808, olisikin hienoa jos syntyisi laskettuna päivänä, mutta olemme veikkailleet että syntyy esikoisen syntymäpäivänä tai sitten heinäkuun lopulla.
Synnytyksistä sen verran, että näin kolmosen odottajana mulla ei vieläkään ole oikeastaan mitään hajua siitä koska olisi oikea aika lähteä. Esikoisesta olin valmiina sairaalassa vesien mentyä ja mut vietiin synnyttämättömien osastolta saliin kun olin noin sentin auki. Esikoisen synnytys kesti kuutisen tuntia ja kakkosen kolmisen tuntia, joista noin 1,5 tuntia ehdittiin olla synnärillä. Kakkosen syntymä eteni niin vauhdilla, että olin ihan varma hänen syntyvän kotiin tai vähintään autoon, mutta sairaalaan päästyä tosiaan kesti vielä tovin ennen kuin syntyi. Tuleva synnytys tietysti mietityttää ja vähän pelottaakin ja neuvolassa terkka antoi neuvoksi lähteä heti kun alkaa tulla säännöllisiä supistuksia. Välillä synnytys käy mielessä mutten sitä ihan päivittäin vielä mieti ehkä sitten tuolla heinäkuun lopussa alkaa jo odottaa, että vauva syntyisi ja saisi käärön syliinsä. Nyt haluan vielä nauttia ihanasta isosta masusta ja siellä köllivästä masuveikasta :) kuten varmasti kaikki muutkin elotähkät.
Aurinkoista tiistain jatkoa kaikille!
-viltsu-inkeri rv30+4-
Tänään oltiin taas neuvolassa ja kaikki hyvin.. Sokeria oli pissanäytteessä ja kun on ollut nyt kolmena kertana ja verikokeen tulokset olivat hyvät niin otti sitten verestä näytteen ja sen mukaan oli hyvä.. Onneksi.. Hemoglobiini oli 114 ja kolmas rautakuuri päälle.. Eipä tunnu kamalasti auttavan.. Noo.. Jospa se nyt nousisi vähäse.. ekan kuurin alussa 111 ja tokan 113.. Ei paljoo oo noussu.. Verenpaine oli ok.. Itseasiassa alhasempi kuin aikasemminkin..Sf mitta on 28.. Syke vauvalla 150, meilläkin oli ongelmia sen löytämisessä mutta kyllä se sieltä onneksi löyty.. Vaikka kyllä mäkin tiesin että siellä se on kun ei jätä arvailujen varaan ne monotukset..
Meillä on päivistä että itse olen syntynen 24.4 mieheni 28.8, laskettu aika on 10.8.. Mieheni toivoo että lapsi syntyisi 6.8 jolloin olisi 11pvä ero Vaariin ja vaarin syntymäpäivistä 11pvä mieheni syntymäpäivään.. Siskoni on taas syntynyt 5.8.. Mutta olisi se hienoa jos syntyisi 080808.. Hih.. Meidän piti mennä naimisiin 2.8. mutta nyt tämän tulokkaan takia jouduttiin siirtämään.. Ja mennään sitten ensi vuonna.. Kai=)
Itselläni on sellainen olo että etuajassa syntyy, mutta eihän sitä koskaan tiedä..
Hauvavauva on pitänyt mielen virkeenä.. Tosi=).. Tuntuu että voisin nukahtaa tähän paikkaan.. Väsyttää ja kun on tarpeeks väsynyt niin on paha olo.. Se taitaa olla aika yleistä?
Kertokaahan taas kuulumisia
Sisuliini 30+2
eli vielä tulen hetkeksi koneelle...
vauva on ainakin nyt pää alaspäin, mikä on mukavaa, joskin lääkäri sanoi, että mulla runsaasti lapsivettä ja se taas voi auttaa vauvaa kääntymään uudelleen väärinpäin... :_|
outo olo kun ei enää työt paina...työkavereista yksi oli eilen iltapäivällä saanut tytön...toinen kertoi työpaikalla käydessäni, että molemmat kaksoset ovat hällä poikia ( syntyvät marraskuulla).
mulla ei ole mitään normaali neuvolajuttuja tehty 5.5. jälkeen, ei mitattu sf-mittaa eikä punnittu eikä mitään muutakaan ja seuraavan neuvolan pisti vasta 24.6.
Nooh, vatsa kasvaa ja sydänäänet kuunneltiin tänään ja muutenkin vauva liikkuu hurjasti...taitaa harjoitella jalkapallon EM-kisoja varten.. :D
Täytyy lähteä...
TarjaMamma
Mulla oli siis se neuvolalääkäri tänään. Terkka otti normaalit mittaukset ja kaikki ok. Lekuri katsoi sitten ultralla. Kaikki oli kuulemma hyvin. Itse jäin vain miettimään, kun lääkäri mittaili, että vauva olis keskimääräistä pienempi. Sf-mitaksikin sai vain 24cm. Painoarvioksi vaaville 1200g. Ihan normaaleissa mitoissa vauva kuulemma on, eikä aihetta huoleen. Meillä vaan on noi aikasemmat olleet yli nelikiloisia, niin siksi jäin ehkä juttua miettimään.
Meillä oli kans vaavi raivotarjonnassa, mutta kyllä vaavi vielä kuperkeikkoja heittelee..
Mukavat lomanalut kaikille, jotka ovat jo sinne päässeet. Tuo rv30 on jo hieno lukema. Perässä tullaan.
Lyle
Töihin pääsin =) Elikkäs ei ollut mitään tapahtunut kohdunsuulla, joten kokeilen tässä pari päivää töitä, viikonloppu ollaankin miehen kanssa sitten lomalla, häihin mennään, joten leppoisa lasku. Katsotaan kuinka äidin käy =) Lääkäri ei kyllä nyt päässyt loistamaan, ei edes tiennyt miksi tulin käynnille, vaan lopussa kun kysyin että passaa töihin mennä, niin totes, että ai oletko sie sairaslomalla ollut... No tärkeimmät osasi tehdä =)
Sokerit oli taas pissassa, aamunäyte pitää labraan viedä =( Mutta ei terkka eikä lääkäri lähtenyt sen enempiä kommentoimaan, koska kys ottanee sitten kantaa parin viikon päästä. Ja se rasitus on sitten tiistaina.
Lyle: Paljonkos sulla oli niitä viikkoja ? Tuota painoarviota mietin, että mulla oli 26 viikolla painoarvio 1200 ja se oli "aivan liian iso", vastasi siis 30 viikkoja. Siis jos olet alle 30 viikoilla, kuten muistelen, niin ei se nyt ainaskaan liian pieni kait pitäisi olla..
Niinhän se on kun on alkuraskauden peloista selvitty, niin sitten mietitään seuloja ja rakenteita ja sitten kokoa ja sitten synnytystä ja sitten kohta ollaan murkkuiän kriiseisssä =) Ei ole helppoa tämä äidin taival!! =)
Mutta nyt nauttimaan ihasta kesäpäivästä, meinattiin että jos vaikka rantasaunan lämmäyttäisi tänään, saaha nähä uskaltaako joku talviturkin heittää... Jokos te olette turkkejanne viskanneet ??
-E- 27+
Turvotusta tarkkaillaan nyt kotosalla tämä vko ja paineet oli ok.pisun saan huomenna tietää.....Sitten ensi viikolla tarkkaillaan vauvan painoarviota ja synnytys tullaan käynnistämään rv 38 luultavammin.eli 9 viikkoa olis vielä:)käynnistetään jo pelkän selkäni takia,epäillään että ei selkäranka tule kestämään...ja toiseksi vauvan iso koon takia...kuhan nyt tuo vesseli ekaksi käännytetään.Sitten rv 33-36 väliin tulee vielä ultraus ja tarkistetaan istukan sijainti..että loppu 10 vko meneekin neuvolaäippäpoli väliä:Dmutta nyt jatkan auringon ottoa ja yritän juoda 3 litraa vettä..
itse en ole emma04 vielä turkkia pois heittänyt!josko viikonloppuna uskaltaisi:D
Työskentelen vanhassa puutalossa, joka lämpenee heti auringon lämmittäessä. Turvotus tuntuu kyllä pohkeissa kivasti. Mutta on se kesä vaan siitä huolimatta ihanaa aikaa.
Emma04 taisi tuosta painoarviosta mainita. Tosiaan, viikolla 28+ on tuo 1200 kaiketi ihan "normaalin rajoissa". Sitä vaan huomaa vertaavansa aiempiin raskauksiin ja vaaveihin, eikä meidän kahdestä ekasta ole koskaan "pieninä" puhuttu.. Mutta huolissaan en siis toki ole, kun ei siihen ole syytäkään. Olishan se vaan ihan uusi kokemus, jos kolmas oliskin alle nelikiloinen ;=)
Perinteisesti olen heittänyt talviturkin ammattiyhdistyksen saunaillalla kesäkuun ekana viikonloppuna. Sama häppeninki on nyt perjantaina, mutta jätän turkin päälle, jos laiturille ei ole sitten viime kesän tullut portaita... Viime vuonna taisin uida laiturin päästä rantaan, mutta nyt olisi ehkä hyvä olla varalta pelastusapu eli portaat hollilla.
Pihapuuhiin olisi kovasti poltetta, mutta olisi vielä yksi opintojen jälkitehtävä tehtävänä, ja vähän muutakin menoa... Vaan jospa opiskelua lykkäisi, niin saisi laiteltua kukkasia pihalle.
Murheenkryynit ovat nuo simpuran sokeriarvot. Sokerirasitus kuukausi sitten oli ok, mutta olen kuitenkin kotimittarilla seuraillut arvoja. Tällä viikolla heittäydyin oikein yliaktiiviseksi, ajattelin että mittaan joka päivä, kunnes kaikki arvot olisivat kohdillaan, siis sillä ajatuksella, että syömisillä pystyisi säätelemään. Kissan viikset, joka päivälle tulee aina jotain heittoa. Eivät kuitenkaan ole mahdottoman isoja heittoja, 0,1-0,6 ylityksiä, eivätkä noudata logiikkaa siinä, että aina joku sama arvo olisi koholla. PItää ensi viikolla tuumailla asiaa neuvolassa. Positiivista kuitenkin on se, ettei paino ole kauheasti noussut, vaikka en mitenkään nälässä ole kituuttanutkaan. Vauva varmaan alkaa kuluttaa siinä määrin enemmän, ettei näy pelkästään meidän yhteispainossa tuo syöminen.
Töitä olisi vielä kolme kokonaista viikkoa ja tämä vajaa. No, juhannusviikko on tietysti vajaa sekin... Kesäkuu onkin varsin ohjelmoitu, kun joka viikonlopulle on jotain mukavaa ohjelmaa, ei liian tiukkaa kuitenkaan. Loman aluksi lähden sitten viikoksi lasten kanssa mummolaan remonttihulinoista pois. Sen jälkeen voi sitten alkaa laitella vauvelin tavaroita.
Netissä surffailin tässä ihastelemassa Riiminkan sivuilla vauvan vaatteita. Mieli tekisi kovasti tilata tyttöjen hurmaavia vaatteita, mutta vielä mielessä piilee epäilys, että jospa se ultrannut lääkäri ei ollutkaan oikeassa.... Onkos muilla samanlaisia aatoksia?
Talviturkki on vielä päällä, kuopuksen kummi tuli illalla kylään ja miehillä meni sitten saunalla niin pitkään, etten enää jaksanut lähteä sinne hipsimään. Enkä kyllä olisi yksin uskaltanut veteen mennäkkään, kuitenkin jonkun hirveän krampin olisin saanut. Mutta neiti lotrasi monta tuntia, koko saunan lämmityksen ajan ja vielä mummon ja ukinkin kanssa kylpi ja isänsä kanssa oli vielä yrittänyt, mutta siniset huulet eivät olleet niin vakuuttavat että isä olisi enää laskenut veteen =)
Tänään piti sitten nousta lypsylle aamulla, ei niin tiukkaa tehnyt kuin arvelin. Eikä supistuksia ole (ainakaan vielä) tullut, joten josko tästä vielä työura urkenisi =) Mutta laskuhan tosiaan on lievä, kun tämä ja huominen päivä vain.
Aamumamma: Pistä ruokailusi ylös, kellon aikoineen ja lisäksi laita siihen liikkumiset. Kävitkö postilla ruuan jälkeen/kaupassa vai otitko ruokalevot. Pienelläkin liikunnalla on tosi iso merkitys sokereiden kanssa. Jos en väärin muista niin 30 min ruokailusta, jos menee 15 minuutiksi kävelylle, sillä oli iso merkitys sokeriarvoon. Mutta ei nuo sinun arvojen heilahdukset pahalta kuulosta!! Mutta kirjaaminen voi auttaa selvittämään, miksi niitä kuitenkin tulee.
Meille ei onneksi tarvitse vauvan vaatteita ostella (vaikka mielihän tekisi aivan hirveästi!!!!) juuri katsoin noita laatikko pinoja tuolla perähuoneessa, jotka on täynnä alle vuosikkaan vaatteita!! Niitä on kyllä niin paljon että vitosetkin vielä puettaisiin joka päivä uusiin vaatteisiin, eikä siltikkään tarvitsisi pesukonetta joka päivä pyörittää =) No kotiintulo vaatteet mie ostan, sillä olen laittanut vauvamuisto laatikkoon sitten aina sen vaatekerran jokaiselta lapselta.
Mutta nyt käyn äkkiä setvimässä pyykit, kun lapset vielä uinuu. Sitten täytyy herätellä heidät, jotta neiti kerhoon joutuu
Aurinkoista päivää
-E- 27+
Ulkona aurinko porottaa ja kukkapenkkien laitto kutsuisi, mutta tuo masuasukki tuntuu sen verran elämöivän jo nyt, että en tiedä kuinka hän suhtautuisi tuollaiseen äkilliseen rehkintään pihamaalla. Näin ollen odottelen siis hetken ennen pihalle siirtymistä. Aamu on muuten ihanan rauhallinen, kun tyttö on päiväkodissa, joten nautin päivästä kyllä koko rahan edestä!
Ihan hävettää kun asuu näin lähellä järveä ja olen todennäköisesti maailman arin järveen menijä! Talviturkin heitän yleensä vasta reilusti juhannuksen jälkeen, enkä silti välttämättä uskalla montaa kertaa kesässä uimassa käydä. Viime vuonna kyllä yllätin itsenikin ja kävin uimassa useammin kuin mieheni, joka kuitenkin tykkää kuumina päivinä käydä töiden jälkeen lutraamassa järvessä. Jos sitä vaikka iän myötä karaistuisi tuohon hommaan.
Maanantaina olisi edessä neuvola käynti. Edellisellä kerralla oli noussut paino todella vähän, mutta nyt on kyllä tullut sitten siitäkin edestä, eli reilu kilo per viikko, mikä on minun kohdallani tosi paljon... Armas miehenikin jo kiusasi eilen että olen levinnyt kuin ilmapallo, mutta onneksi vain mahan kohdalta :x Käydessäni keskusairaalassa silloin noiden ylävatsakipujen takia oli vauvan painoarvio kuitenkin noille viikoille (silloin 28+3) normaali 1200 g. Lääkärin mukaan ei kuulema paljon enempää voisi ollakaan kun ollaan molemmat aika pienikokoisia mieheni kanssa. Kävin menneenä maanantaina lääkärissä ja nyt siis sairaslomaa jatkettiin äitiysloman alkuun asti. Tiistaiksi kirjoitti lääkäri lähetteen vielä kohdunsuun ultraan, jotta varmistetaan että kaikki on varmasti kunnossa. Alkaa vaan vähän rassata tämä kun saa pari kertaa viikossa juosta jonkun poppamiehen luona. No, pitää vain ajatella että kaikki on itseni ja vauvan hyväksi!
Viime aikoina on ruvennut harmittamaan, että en tiedä vauvan sukupuolta, kun Neiti Viis Wee kasvaa niin vauhdilla ulos vaatteistaan ja ei tiedä vielä säästääkö tyttömäisiä mekkoja ihan suotta? Jotenkin vain takaraivossa toisaalta askarruttaa sekin että vaikka lääkäri olisi jonkun arvion sukupuolesta antanutkin niin voisiko kuitenkaan olla välttämättä oikeassa. Joten parempi siis vain säästellä vaatteita ja jännittää elokuuhun saakka.
hauskaa loppuviikkoa kaikille toivottelee
ella-anastasia ja 30+2
Aivan kuten Ella-Anastaasia sanoi, on ultran arvioon ainakin mulla vaikea luottaa. Meille sanottiin rakenneultrassa, että tytöltä näyttäis, mutta en osaa "toimia sen mukaisesti". Eli kyllä olen säästellyt sekä poikamme että tyttömme vaatteita enkä ole ostanut muita kuin unisex vauvanvaatteita. Haluan kyllä ihan tietoisestikin pitää jännitystä yllä. Meillähän mies halusi kysellä sukupuolesta, kun minä hekä en niinkään. Ei nämä ultraajan arvailut kuitenkaan häirinneet. Jännää on ollut huomata, miten moni oikein kyseleekin sukupuolestsa. Tänään kolme eri työryhmässä työskentelevää kysyi, että kumpi on tulossa.. Onko sillä kysymyksellä ulkoupoliselle mitään merkitystä? Tai itsestä se tuntuu vaan hassulta..
Lämpötila työhuoneessani nousee. Äsken jouduin lähtemään kokoushuoneestamme myös kesken kokouksen pois, koska turvotus ja hapenpuute iski niin kovin. Vanhat kartanotilat eivät ilmastoinnin puolesta ole parhaimmat mutta maisemat on näin kesäisin sitäkin ihanammat..
Olette talviturkeista puhelleet, ja mulla on tullut kauhea hinku päästä järveen pulahtamaan. Josko viimeistään juhannuksena..
Lyle 28+4
Niihin sokeriasioihin nimittäin. Ongelma on se, että olen töissä, enkä keksi tikusta asiaa, että voisin kauheasti kipitellä käytävillä. Tai siis teen kyllä tätä mahdollisimman paljon, mutta valitettavasti sitä ei joka päivälle ole tarpeeksi. Mutta kirjanpito kyllä auttaisi varmasti, kun nipistäisi sen ajan jostain. Ennen odotusta harrastin kohtalaisella menestyksellä painonhallintaa pitäen ruoka- ja liikuntapäiväkirjoja, joten nyt on niihin vähän kyllästys.
Mutta nyt jatkan hellepäivän viettoa hikisessä työhuoneessa...
Moi!
Noista ultra jutuista sen verran et kyllä minä niihin luotan.Kyllä kokenut lääkäri näkee ultrasta(mikäli vauvan asento on "oikein")et kumpi siellä köllii.Nykyajanlaitteet on nii viimesen päälle tarkkoja.Tulkinta virheitähän voi tapahtua.Jos kerta nähdään napasuonet yms pikkutarkat jutut.me luotetaan lääkärin veikkaukseen ja ootellaan poikaa...sinistä löytää joka paikasta.
Tosi kuuma pv tänään,varjossaki 24.7astetta.Hiki valuu norona vaikka pelkissä bikineissä tallustan(huom suojaisa piha,ei näe naapurit mun lyllertämistä.)minä oottelen jännällä äitiyspakkauksen saapumista ja pvrahapäätöksiä.mut nyt täytyy mennä...lämmintä kesäkuuta!T:roosa 28+6
tuo 1200g ei kyllä voi olla liian pieni. Meillä oli ultrassa tasan 28 viikolla kokoarvio 1050g ja oli ihan käyrien sisäpuolella. Loppupainoksi arvellaan vähän päälle 3 kg.
Enemmän on tullut lueskeltua viestejä kuin kirjoitettua, mutta vähän omaa napaa. Väsymys on tullut takaisin, onneksi supistukset pysyneet poissa. Turvotusta tuli oikeastaan ekaa kertaa tämän päivän helteissä. KOvasti pitäisi valmistella vauvan tuloa ennen kuin lähdetään maalle mökkeilemään, mutta ei vaan saa aikaiseksi. Elokuussa tuleekin sitten jo kiire, ei sinne todella ole pitkä aika!!
Karpalo vk 28+
Nyt on käyty kättärillä asti katsomassa maksa-arvot sun muut,kaikki kunnossa<3nyt pitää vaan tarkkailla nuita kaikkia oireita(turvotus,tähtien näkeminen,jatkuva päänsärky)ja neuvolassa pitää käydä viikon välein jos oireet jatkuu...eli tosissaan tulee juostua loppu raskaus neuvolassa ja äippäpolilla...
Taas on viikko kulunut kohti viikonloppua...
emma 04: mulle on annettu kummassakin raskaudessa ebiduraali.on itselle helpotus, että sulla on sektiot onnistunut, jos sattuu itse joutuvan siihen.paraiko haavat hyvin?
Tänään oli neuvola..kaikki oli hyvin, vaaka näytti tasan 100! :)hui..
seuraava neuvola on juhannusviikolla, koska sitten lähdemme viikon reissuun ja täällä menee terveyskeskus sulkuun.
mites muuten te muut uudelleen synnyttäjät monta neuvolalääkäriä teillä on?
36 viikolla kuulemma pitäs olla toinen käynti, mutta mulla se aika ois juuri sulun aikana, ja "vara"neuvolassa, niitä ei tehdä, ja mä kyllä haluan..koska kuiteskin kuulun ns.riskisynnyttäjiin, kun ei mulla ole äitipoli käyntejäkään.ja kun sulku on ohi, ei mulla ole laskettuaikaan enään kuin reilu viikko.
Tietysti pitää olla iloinen että kaikki on mennyt niin hyvin tässä raskaudessa, että rakenneultran jälkeen ei ole tarvittu erillisiä seurontoja, mutta kahdesta aikasemmasta oli paljon levollisempi olo, koska äitipoli käyntejä oli useita ja koko ajan tiesi kuinka asiat on tuolla mahassa, nyt on hirveän levoton olo välillä kun eii tiedä miten asiat oikeesti on...rauhoittaa niin älyttömästi kun käy ultrassa.
Olin aika yllättynyt, kun olen aina luullut että loppuraskaudessa ei saa uida, jos on paikat auki jne..j anyt kun kysyin, että pitäskö käydä lääkärillä ennen sitä kylpyläreissua, niin neuvolantäti oli ihan ihmeissään, että miksi, että kuulemma voi uida aivan loppuun asti, jos ei tule infektioita, eikä lapsivettä vuoda, ja jos uiminen ei aiheuta supistelua.koska uudelleensynnyttäjät ovat kuulemma eritttäin usein loppuraskaudessa sormelle auki, eikä se kuiteskaan tarkoita mitään, eikä estä uimista koska emätin supistaa vedessä itsensä kiinni.aivan uusi tieto minulle....no nytpähän tiedän...
Yksi asia minua kans vähän ns.yllätti neuvolassa, meillä ei ole kertaakaan ollut puhetta sukupuolesta neuvolassa, ainoastaan sen mainitsin etteivät kertoneet rakenneultrassa, kumpi on, joten en todellakaan tiedä kumpi on tulossa, niin tänään kun kuunteli sydänääniä, niin hän sanoi, sielä ne pojan sykkeet nyt kuuluu????mä olin ihan ihmeissäni, muta en sitten kuiteskaan puhunu mitään.eikä hänkään asiaa sen enempää perustellut..mitäköhän sillä sit tarkoitti...?
Monella rupeaa olemaan loman alku lähettyvillä..tänään oisi alkanut virallisesti minun lomani.
Hyvää viikonloppua kaikille..:)ja voikaa hyvin...
miijo 30+3
Voihan pöhlä, meidän isäntä on kipeenä, joten taitaa jäädä meiltä huomiset häät väliin, jos nyt ei ihme parantumista tapahdu!! Toivottavasti tapahtuu, koska oltiin kyllä kovasti odotettu tätä loman puolikasta.
Miijo: Mie olen parantunut sektioista tosi hyvin!!! viimeistään 12 h päästä olen ollut käppäilemässä, enemmän tai vähemmän pitkiä matkoja ja nopeutta =) Liikkeellä olo pitäisi parantaa oloa nopeammin!! Tietysti vauvaa en ole uskaltanut nostella, mutta muuten ihan ok. Haavat on parantuneet kans tosi hyvin, tokalla kerralla yritti haava tulehtua, mutta antibiootit tepsi hyvin.
Miekin olen luullut että jos paikat on auki, niin uimaan ei passaa mennä. Mutta onpas hyvä että saakin. Nyt täytyy toivoa vain että vedet pysyy siellä missä pitääkin, siihen asti kun on tarvis =)
Mie olen aikalailla rättipoikki, eilisen ja tämän päivää olen navetalla ollut ja tänään vielä yksin, kun tuo isäntä oli kanttu vei. Nyt saattaisin jopa maksaa jos pääsisin nukkumaan. Pistän nuo ylikierroksilla (oikeesti on niin hirveät iltaravit menossa, että ihme jos ei jommalla kummalla kolahda) olevat lapsoset unille (tai ainakin yritän) pyörähdän ammut tarkistamassa ja painun pehkuihin!! Nytkin tuntuu että väkisin silmät lupsahtaa kiinni.
Mutta minusta ei toivottavasti kuulu mitään ennen ens viikkoa!!! Se tarkoittaa että olemme päässeet reissuun.
-E- 27+
moikka ....
emma:
No tuohan oli kans hyvä uutinen ja tosi kiva sulle, että haavat on parantunut nopeasti, kun siinähän tuo sairaus yleensä kyllä laittaa kapuloita rattaisiin, tai itse olen huomannut, vaikka normi haavat ei vuotaisi, niin aina ne tulehtuu ja menee tosi kauan kun kunnolla rupeaa parantumaan..on kuiteskin vähän eri asia, jos joku nuppineulankokoinen reikä tulehtuu, kuin leikkausarpi...
leikataanko sut nytkin, vai tiedätkö jo ?
En muista tuliko tuolla jo esiin, muta juuri nyt en muista, että miksi sektiot aikasemmissa?
Juu, en kyllä ole ainut joka on epäröinyt tuota uima asiaa..mutta ainakin näin minulle sanottiin, ja on kuulemma tarkastanut tämän asian.No meillä tuo kylpyläreissu osuu viikolle 33, joten ei onneksi kauhean loppupäähän, ei mua muuten tuo uiminen, mutta aika tylsä kylpyläloma edessä olisi jos ei sais yhtään olla vedessä..ja eipä sitä lasten kanssa ollessa tule kuin lilluttua sielä vedessä, jääköön noi sievisen leikkimiset ensivuoteen...:)
voi harmi tuota miehesi sairastumista, en tiedä mikä huono karma on aina liikkeellä yleensä meilläkin jos joskus pitkän työputken jälkeen häämöttää joku reissun tynkä niin varmasti jotain tapahtuu joka varjostaa reissua...
toiv.miehesi olo parantuu sen verran että pääsette matkaan....pienetkin reissut on tosi isoja henkireikiä...
itse kans odotan tuota kylpyläreissua todella paljon, ja toivon todella ettei tule mitään esteitä...
SInullakin on varmasti raskaat päivät navetassa..muista kuiteskin huilia..:)
Mulla eilisen helteen takia, kai? niin kiristää pohkeita ihan kauheesti, turvotusta ei sinäänsä nää silmin, mutta voi hitsi kun kiristää..muutenkin jotenkin tänään, olo on ollut kaikkee muuta kuin ihanan naisellinen..kuka väittää että nainen onn kauneimmillaan raskaan..??!!kaikkea muuta, nilkat norsulla, iho on muhkurainen ja ihanan punavalkoinen, naama kiiltää ja punottaa, kainalot märkänä, tena pöksyssä yrittää mennä kuin pingiivin eteenpäin...:) tosi kaunista katseltavaa...:)on sillä pienen pienellä siittiöllä pirun iso voima, kun saa naisen tälläseen kuntoon:)
mutta onhan tää kaikki sen arvosta....:)vai mitä....heh...
palamisiin..
miijo
Moi vaan kaikille!
Kävin lekurilla kontrollissa: kohdunsuun tilanne edelleen hyvä. Sairasloma jatkui työsuhteen loppuun asti, eli veinpä todistukset ja pullaa pinon töihin tänään ja toivotin hyvää kesää.
Lääkäri käski olla mahdollisimman paljon levossa 3 viikon ajan vielä, eli kunnes ollaan rv 34. Sen jälkeen ei haittaa vaikka kaveri syntyisikin.
Nyt en kerkeä enempää kirjoittelemaan....Moi!
TarjaMamma rv 30+6