Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~ ELOTÄHKÄT vko 23 ~~

02.06.2008 |

.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten kesäkuu ja päivät vaan vähenee ;) En kerkeä nyt muuta, ko vaan pinon avaamaan...Viime viikon turinat löytyy täältä: http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

-AJ&E-

Vierailija
2/53 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kauaa tosissaan<3

Onko muilla millasta turvotusta vai onko laisinkaan?Mulla on kädet ja jalat tosi turvoksissa jo aamusta alkaen,ihan väsyneen oloset..täytyy kysellä tänään neuvolasta tänään kun puhelinaika on.Sit mua on kiusannu pahaolo ja päänsärky pari päivää:(

Minäkin tulen myöhemmin turisemaan lisää kun olen kaupassa käynyt ja ruokaa laittanut..sekin on tosi kiva kun ei oikein maita mikään lämminruoka...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon huomannu parin viime viikon aikana, että alkaa olla tuota turvotusta jaloissa aika lailla. Neuvolakäynnilläkin sen huomasi viime viikolla; paino oli pompsahtanut 1200g/vko vaikka siihen asti noussut 500-600g/vko. Nyt on tasan kahet sandaalit, joita voi pitää, niillä sitten varmaan rönttäsen koko kesän... Tai no kyllä nuo muutkin kengät vielä menee, mutta autossa niitä ei viiti pitää, muuta ku kävellessä.

Muuten ihan kohtalaisesti mennyt. Toissayönä en saanut juurikaan nukuttua, mistä lie johtunut. Oli kyllä niin kipeä tuo häpyluukin, että ei voinut viittä senttiä liikuttaa jalkoja ilman että ois herännyt. Viime yö menikin sitten paremmin, vain kerran heräsin. Ulkonakin sain jotain puuhasteltua tuossa viikonlopun aikaan, tosin oli jakkara lähettyvillä että sai istua aina vähän päästä.

Huomenna sitten KYSin reissu ja toinen lääkärintarkastus. Saapi nähä, millä mallilla jutut on. En oo vieläkään päässy selvyyteen, että miten päin se Taavetti tuolla köllöttelee. Perätilassa oli ainaki vielä viikko sitten.

Mulla meinasi olla jonkinlaista matalapainetta tuossa jokin aika sitten. Alko vaan ahistaa kun ei oikein tiennyt miten tekee tämän loppuraskauden kanssa. Tultiin kuitenkin tulokseen, että oon näistä puoliin enemmän Oulussa miehen luona. Laitoin myös maksusitoumushakemuksen ylilääkärille, että saisin synnyttää OYSissa. Myös loppuajan neuvolat vois käydä siellä, ainakin 17.6. käynti kuitenkin vielä täällä omassa tk:ssa.

Onko muilla kokemusta noista maksusitoumusasioista? Ajattelisin, että ei pitäs hirveitä ongelmia tulla, kun kuitenkin molemmat yliopistosairaaloita. Ei silti, mistäs sen tietää missä se lapsi päättää syntyä, vaikka lomareissulla Helsingissä tai Utsjoella :).

Tylsää, täällä satanut vettä koko aamupäivän. Mutta huomenna palaan taas astialle, kun on Kuopion reissu käyty!

Mimuska & Taavetti 28+4 kait...

Vierailija
4/53 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin onneksi (!!) tulee vettä, alkaa noi pellot vähän kaipailla nestettä ja minä sadepäivää, jotta saan isännän pihaan =) Jos vaikka meidän keittiö saisi tänään uuden liesituulettimen, joka odottanut asennusta hmm...kauan!!! =)

Täytyisi keksiä nyt jokin tosi hyvä työnimi tälle kaverille, helpompi olisi kirjoitella, mutta pää lyö tyhjää. Jätkä köllötteli viikonlopun perätilassa, mutta nyt on taas kääntynyt pää ales päin. Hyvin onneksi liikkeet tuntuu, molemmin päin, perätilassa joutuu pysähtymään kuuntelemaan, mutta tuntuu kuitenkin. Kotidoplerin hyvä puoli on muuten myös että liikkeet jotka ei tunnu, kuuluvat sillä. Silloin yks päivä kun oli hiljaisempi koko päivän, niin kuuntelin ja sillä kuuli sitten selvästi sykkeen ja liikkeitä! Muuten tuolle laitteelle ei ole nyt ollut käyttöä, mutta vauva uutisia tipahtelee vähän joka puolelta, joten eiköhän sille käyttöä löytyne.

Sokereita olen nyt tarkemmin/useammin mittaillut ja rasituksen varasin ensi tiistaille. Mutta arvot ovat näyttäneet hyviltä, joten en tiedä missä vika että pissassa sitä niin julmetusti on.

Mimuska: ei ole maksusitoumuksista kokemusta, mutta järki tietysti sanoisi että homman pitäisi olla simppeli, mutta byrokratia on mitä on! Toivottavasti mukisematta homma luonnistuu. Mutta tosiaan lapsihan saattaa syntyä missä vain ja lähin sairaala silloin homman hoitaa varmasti!

Ruoka alkaa tuoksua, liian hyvin, täytyy mennä tarkastaa kärventymisaste

-E- 27+

Vierailija
5/53 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaita!

Mulla on nyt ollut joka toinen päivä hyvä päivä ja joka toinen taas sitten toooosi huono...torstaina tein vähän perusteellisempaa siivousta ( ajan kanssa ja mahdollisimman kevyesti) kun olo oli ok, perjantai meni sitten maatessa ja nukuin jopa 2 x päiväunetkin. Olin ihan hirveen väsynyt ja supisteli koko päivän. Lauantaina vein lapset mummolaan ( mennentullen matkaa n. 70 km) ja istutin muutamat kukat piharuukkuihin ja maalasin (maltilla silloinkin..) niin eilen olin taas karmean kipeä koko päivän. Jotenkin nuo liitokset on tosi kipeinä olleet viime aikoina ja kävely ja ylösnousu tosi hankalaa. lisäksi supisteli taas ihan kunnollai, teinpä mitä hyvänsä. Koko päivän olin sitten levossa, pesin pyykkiä ja vaunun kankaita pitkällä kaavalla...olo oli tosi levoton. Koko ajan tuntui, että pitää vielä tuokin keretä tekemään...turvakaukalo on puunattu ja pesty, vaunut osittain ja äitiyskopan sisällä on jo vuode valmiina, kansi on päällä vaan...TIEDÄN kyllä, että turhan aikaista on....mutta olo on todella levoton ja oli aivan pakko.

Tänään olo taas ihan ok. Huomenna lääkärillä kontrolli, ihmettelenpä vaan mikäli kohdunsuulla on sama tilanne ku viimeksi...

NO, tuli sitten valitettua aika lailla omaa oloaan. Koittakaahan muut pärjäillä ja toivottavasti aurinko alkaisi taas paistamaan,

Turvotuksesta muuten, mulla kaikki sukat painaa järisyttävät jäljet nilkkoihin vaikka vaan köllöttelenkin. Ja väsymys on taas palannut.

Terkkuja!

TarjaMamma rv 30+5

Vierailija
6/53 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TarjaMamma:tuohan on kun lukis omaa tekstiä:)Tosin neuvolassa sanoi kun on hyvä päivä niin ei saisi rehkiä ja puunata vaan nauttia iloisista asioista:)Toivotaan että vielä helpottaisi meijän kaikkien oloa:)mutta tää kesä ei taida paljon oloamme auttaa:)

ON:Elikkä neuvolassa sanottiin että pitää nyt tarkkailla turvotusta muutaman päivän verran ja painoa voi kanssa seurata,jos sattuu hujahtamaan muutamassa päivässä pilviin paino.Pisti vielä lähetteen varmuudeksi labraan pisutestiin.Huomenna käyn näytteen sitten antamassa....Voi kuulema olla normaalia turvotusta kun on näin lämmin niin elimistö turpoaa helpommin:)

Toivottavasti sataisi kunnolla vettä,tämä nuhanenä kun helpottuis kummasti:DOnko muuten muilla allergia päällä?(siitepöly )syöttekö allergialääkkeitä,tai käytättekö silmätippoja?Itse en ole aloittanut ja tiedostellut saako niitä käyttää...olen vain kylmällä vedellä huuhtonut silmiä...

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Vierailija
7/53 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähiin käy päivät tosiaan. Mä kanssa olen huomannut, että turvotusta alkaa olla, painoa on tullut jo 16 kg, varmaan paukkuu kaikki aiemmat ennätykset rikki :(

Miehellä alkoi tänään kesätyö, jota kestää aina heinäkuun loppuun - sitten aloittaa koulun elokuun 11. Olisin oikein mielissäni, jos tämä kaveri suostuisi syntymään tuohon väliin. Nyt jo on pinnassa venyttämistä näiden kahden tappelupukarin kanssa. Asutaan hiukan sivummassa eikä samanikäistä leikkikaveria tahdo löytyä tuolle kuusivuotiaalle, joka sitten purkaa energiaa ja turhautumistaan kiusaamalla pienempäänsä. Tuntuu, että aina kun mennään pihaan niin hetken kuluttua joku parkuu. Huomenna onneksi alkaa uimakoulu.

Muuten oma olo on varsin hyvä edelleen, selkäkivut ja muut rempat on vielä poissa, väsymys kyllä palasi niin kuin TarjaMammakin kirjoitteli - juuri otin kuopuksen kanssa parin tunnin päiväunet. Onneksi alkoi kesäloma!

kivoja alkukesän päiviä - sadetta kyllä tämäkin palstaviljelijä odottaa.

anna ja heppu rv 30+5

Vierailija
8/53 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans on vähän sama ongelma kuin Annalla, että alkaa esikolla olla aika ajoin tylsää ja "hienosti" purkaa olonsa pienempään tai rassaa äidin hermot ihan riekaleiksi! =) Onneksi keskiviikkona alkaa kesäkerho, joten seuraavaksi 2 viikoksi on joka päivälle ohjelmaa ja leikkikavereita, ainut on kerhoon roudaaminen täältä, aiheuttaa vähän ongelmia...

Miijo: Mitä verikokeissa selvisi ??

Turvotusta taitaa olla aika lailla ilmassa, itsellänikin on joka päivä sukan rajat nilkoissa, mutta yllätykseni laitoin eilen sormuksen sormeen, kun juhliin lähdettiin ja meni ihan mukisematta. Mies kuljailee aina, että kallis sormus "piti" ostaa ja emäntä ei sitä ikinä pidä =) Raskaana ollessa ei juuri ole sopinut ja täällä töissä en uskalla pitää, koska riski että tarttuu johonkin on aikas suuri + ei hirveän hygieninen. Joten juhlissa ja reissussa pidän. Meillä onnettomilla vielä molemmilla hävisi sormukset, mutta minun löytyi maustekaapista (leipomaan ruetessa sinne olen laittanut jemmaan) ja miehen löytyi talkkipurkin alta, kuopuksen vaippaa varmaan vaihtanut ja sitten ei talkkia tarvittu p i i t k ä ä n aikaan =)

hmm.. eksyimpäs aiheesta =)

Meidän ihana neiti 4 vee laittoi vähän pasmoja sekaisin myyntimiehelle aamulla kun hän oli esittelemässä meille tuotteitaan ja mie yritin syöttää kuopukselle aamupalaa, huonolla menestyksellä, totesin sitten että ole syömätä, niin neiti vieressä sanoi "sun pitää äiti sanoo, voi peekele"!! Ja tosi kuuluvasti, meni vähän aikaa naurua pidätellessä myyntimiehelläkin. Mie yritin jämynä komentaa neitiä että ei ole pikkutytön puhetta ja poistua pian toiseen huoneeseen nauramaan. Ei siis en sulata kyllä moista kielenkäyttöä lapsen suusta, jos en aikuisenkaan, mutta itse sanon ns. viimeisenä lauseena jos hermot menee. Mutta se kuulosti n i i n hassulta, kun toinen niin tosissaan sanoi =)

Eilen oltiin erään leipuriksi valmistuneen juhlissa, jossa neiti maisteli kakkuja (juhlakalun tekemiä) ja ensin totesi että tää on hyvää, mutta tarkempi maistelu paljasti karvaan maun ja naama vääntyi ja neiti totesi "ei tämä nyt niin hyvää olekkaan, äiti tekee parempaa" No lasten suusta totuus kuullaan =) Äidin mieltä kyllä lämmitti, koska mie en osaa oikeasti leipoa MITÄÄN!!!

Mutta joo eksyinpäs höpöttämään, taidan hetkeksi sohvalle huohahtaa..

Sateen ropinaa kuunnellessa -E- 27+

Vierailija
9/53 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meän reissu siirtyi loppuviikkoon, joten olen täällä kuhnimassa alkuviikon ;)

*Snowflake* kyseli turvotuksesta - vielä sitä ei ole, mutta satavarmasti kerkee tulemaan. Hieman ihmettelin tota sun neuvolas kommenttia, että seuraa VIELÄ muutama päivä sun turvotustasi! Eikös sulla oo sitä ollut jo aika kauan? Ja onneksi pääset labraan. Ja mulla iski viikonloppuna toi siitepölyallergia, mutta meinaan sinnitellä ilman lääkkeitä, aina niin pitkälle, kunnen oloni on sietämätön. Tänään alko silmät jo kutiseen, mutta tein vastoin oppeja ja hinkkasin silmiä :p Ei hyvä, kutisee vaan kahta kauhemmin.

*Mimuska* Periaatteessahan se menee silleen, että pitää käyä siinä neuvolassa, minkä kaupungin/kunnan kirjoilla on, mutta synnyttäminen toisessa kaupungissa ei varmaan kattele kirjoja, sillä eihän sitä tosiaan voi koskaan tietää, esmes reissussa, että alkaako synnytys vai ei ja hieman vaikeeta lähteä toiseen kaupunkiin synnyttään, jos paikat on jo auki ;) Kannattaa varmaan selvittää, että millanen käytäntö on, koska voi tieten olla kaupunki/kuntakohtasia eroja :)

*Emma* Oisko sun masussa sitten vaikka Eemeli, ko sinnillä on perätilassa ;) Ja että sain makiat naurut teän tyären kommentista myyntimiehelle :D

*TarjaMamma* Koitahan malttaa ottaa iisisti, vaikka tiiän tunteen, ko haluaa saaha kaiken valmiiksi vauvalle eikä tartte ressata enää sitten myöhemmin. Toivottavasti huominen lääkärikeikka on hyvä ja mieltä huojentava :)

Tänne ei oikeastaan yhtään mitään uutta omassa olossa - samaa rataa menee ja samalla kaavalla - Elli vaan on melkonen futaaja tuolla yksiössään. Ja koska mulla oli paikat ihan normit lääkärikäynnillä, nii alko tuntumaan, että tää menee syyskuun lapseksi, vaan mistäs sen koskaan tietää...

Onko teillä muilla muuten sellasta, että toivotte jotain tiettyä päivämäärää lapsen syntymäpäiväksi? Onko siihen joku tietty syy? Ite oon "jonkinasteinen" päivämääräfriikki (kihlajaiset, häät, jne...) ja nuorimmaistakin toivoin syntyväksi tietyksi päiväksi, mutta hän valitti ite parhaimman päivän syntymälleen - 02072007 ;) Helppo muistaa, hih!

Nyt pakko mennä sapuskantekoon!

-AJ&Elli-

Vierailija
10/53 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie yritän metsästää äidilleni synttärilahjaa netistä ja tytölle silmälääkäriä, joten terrorisoin vielä täälläkin =)

Ei AJ, ei Eemeli, nimi on enne vai miten se nyt menee =) Mie olen aina sanonut että jos vanhemmat antaa lapselleen nimeksi Eemeli, ei voi syyttää kuin itseään jos lapsesta tulee Eemeli =) Mutta kaunis kiitos ehdotuksesta!

Mie olen kans jonkin verran päivämäärä friikki, me ollaan tavattu miehen kanssa 9.5, kihloihin menty 9.6 ja häät olisin halunnut 9.7, joka olisi kyseisenä vuonna vielä sattunut lauantaille, mutta silloin oli miehen serkun rippijuhlat, joten ei onnistunut =(

Mua vähän epäilyttää, kun joskus aikanaan laitoin sille tälläkin sivustolla pyörineelle ennusta.-Ellille viestiä ja hänen mukaan meille syntyy (silloin ei siis vielä lapsia) 23.2.04 tyttö, 2.1.07 poika 7.7.08 poika ja olikohan 23.10.10 tyttö. Ja meidän lapset ovat syntyneet 24.2.04 tyttö 2.1.07 poika joten kauhulla odotan tuota 7.7, ei totta tartteis vielä niillä viikoilla syntyä!!! =) Ystäväni joka tiesi tästä "ennustuksesta" laittoi 2.1 tekstarin "joko saa aloittaa joka se syntyy, eikö vieläkään mitään tapahdu viestien lähettämisen" juuri samaan aikaan kun mua kärrättiin leikkaussaliin, melkoinen yllätys oli hänelle kun sitten illalla ilmoitettiin pojan syntyneen (la oli siis 14. päivä vasta) Mutta siis en oikeesti usko ennustuksiin, horoskooppeihin yms, mutta niitä on hauska lueskella. Mutta tämä on osunut pikkaisen huolestuttava hyvin =)

Niin joo ja eikös jonkun pitänyt päästä sinne äippäpolille parvon vuoksi ?? Kuinka kävi ?? Nyt en jaksa kahlata viestejä uudelleen, ja kun on tuo sama pää kesät, talvet =)

-E- 27+

Vierailija
11/53 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä menee näin:

mies 05.03.1975

minä 06.03.1976

esikko 09.05.2000

toinen 09.07.2002

kolmas 05.01.2004

mulla on sellainen kutina, että tuo 06.08.2008 ( mikä siis on oikea LA) ois hyvä, koska sitten kaikilla on pari...jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Toisaalta olisi mahtavaa, jos lapsella olisi syntymäpäivä 080808!!!! Mutta muutoin en kyllä tahdo erityisemmin sinnitellä pitkään, mun puolesta ( kun olo on mikä on) niin saisi tulla jo heinäkuun lopulla.

Ja muuten, oliko SNOWFLAKE, joka sanoi, että hänelle on neuvottu rentoutumaan myös hyvinä päivinä: minä en malta, mulla on iso talo ja 3 täystuhoa ja kissa...alkaa sotku häiritsemään aika lailla.

A&J: olen vähän huono vain olemaan. ja konehan nuo vaatteet pesee...

Palailen huomenna lääkärin jälkeen.

TarjaMamma

Vierailija
12/53 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro.

Mulle neuvolalääkäri kyllä kirjoitti lääkereseptin (Histec) mutten ole vielä käyttänyt, vaan yrittänyt pärjätä nenäsuihkeilla ja silmätipoilla. Tässä oli ihan hyvä artikkeli:

[http://www.kuopionlaakeinformaatiokeskus.fi/kys...|http://www.kuopionlaakeinformaatiokeskus.fi/kysymys/kysymys6-05.pdf]

rv27+

Vierailija
13/53 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niih, mie oon nyt vallan riesaksi asti tänään täällä :p

*Emma* Ahans, mie aattelin vaan ihan "työnimeksi" tota Eemeliä tai voihan sen vaikka kirjottaa ihan Eemil tai Emil ;) En miekään ehkä ihan Eemeliä pojan nimeksi laittais, kuitenkin sais kuulla jatkuvasti olevansa se Vaahteramäen Eemeli, hih! Oisko sulla joku tietty kirjain, millä sen nimen pitis alkaa?

*TarjaMamma* Teillä menee aika hyvin noi teän perheen syntymäpäivät :) Meillä piti ensin pitää häät viime vuonna 070707 ja tän meän yhteisen ipanaisuuden la oli 060707, vaan suunnitelmat muuttuivat totaalisesti ja häät pidettiinkin paljon aikasemmin ja neiti syntyi muutama päivä la:a aikasemmin. Saas nähä tosiaan, kuinka nyt käy. Ja sama on muuten mullakin, etten oikein osaa VAIN olla, aina pitää olla tekemässä jotain tai oikeestaan tämän kokosen pesueen kans se on "pikkupakko" ;)

Taijanpas hippasta takasin tonne ulos, ko neitikin nukkuu vielä iltatirsojaan vaunuissa.

-AJ-

Vierailija
14/53 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti noista allergialääkkeistä vielä. Niitähän saa (joitakin merkkejä) käyttää raskaanaollessa ja imetysaikanakin. Oon kysynyt asiasta Teratologisesta, ko lääkäreiltä sain niin kakstahosta informaatiota asiasta. Silti "pihtailen" noita lääkkeiden käyttämisiä muutenkin...

-AJ-

Vierailija
15/53 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulokset sain perjantaina ja onneksi ei ollut maksa eikä sappikokeissa mitään, eli ihan stressikutinaa, ja se loppui kuin seinään, kun sain noi kokeen tulokset.Hikoilen yöllä aika paljon, joten varmaan yksi syy tuohon ihon kutinaan, kun muutenkin aika kuiva.

Mulla on kans nyt ihan parinviikon sisällä tuo väsymys noussut ihan uudestaan esille, oli niin pitkään ilman väsymystä ja myös huono olo tulee tosi helposti, etenkin aamuisin.Vauva jotenkin kiristää mahassa jo joka suunnassa ja väliillä olo on jo tosi tukala, mitäköhän se on muutamanviikon päästä..?mutta vielä likkuu sellasia voltteja, että meinaa ääni päästä kun ihan sattuu...tämä vauva kun ei oiekastaan potki yhtään, se tekee kaikkee muuta.:)

Turvotusta on ihmeen vähän, olen oikein yllättynyt, sormukset vielä sormessa, eikä jalkojaakaan viellä kiristä, jopa nilkkaketju mahtuu vielä ihan hyvin.Painoa on tullut jo tosi paljon...yli 18kg..:(mutta se on tuttua...

nyt on ruvennut tulemaan kivuttomia suppareita, aika usein, etenkin jos jotain tekee niin kyllä muistuttaa, että olen niin raskaana, niin raskaana..:)

Eipä tosissaan kovin kauan enään ole, yksi täysi kuukausi enään, jos ei etuajassa synny, ja toivottavsti pysyis vielä ainakin 6viikkoa.

Mulla ei sillein ole mitään päivämääriä, mutta en tiiä onko se siitä siitä kun eka laskettu aika oli 1.8, niin jotenkin aina kun joku kysyy milloin syntyy niin se eka päivä kummittelee mulla aina mielessä, en tiiä sitten onko joku mystinen enne vai mikä...tai kunhan toive ajattelen, kun taipumus yliaikaisuuteen...:)oishan se 08.08.08 aika jänskä syntymäaika :)mutta tervetullut ihan milloinvaan, kunhan ei tulis liian aikasin...mun sairauteni takia, toivon todella että, ei missään nimessä syntyisi ennen viikkkoa35, kun mun veri ei hyydy normaalisti niin luontoäiti hoitaa nuo hyytymistekijät vasta noilla viikoilla normaaliksi, aika uskomatonta, mutta totta....

Mutta eiköhän tässä tullut taas katsetta omaan napaan...:)

mites muuten teillä, onko teillä minkäänlaisia pelkotiloja tullut?

Mua vaivaa nekin aika paljon, jotenkin pelottaa jos jotain sattuu tms...

Kaikille oikein hyvää vointia...

Miijo 29+6

Vierailija
16/53 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että ei löytynyt kokeissa mitään ja kutinakin on rauhoittunut!!

Millainen hyytymistekijäongelma sulla on ? Meikällä on von Willebrantin tauti. Onko sulla isompia ongelmia ollut sen kanssa ? Miten synnytyksessä varaudutaan asiaan ? hmm.. paljon kysymyksiä, mutta en ole muita ennen "tavannut" jolla kyseinen ongelma! =) Enkä tiennyt tuota 35 viikon juttua!! Meidän neitillä todettiin hyytymistekijät nro 7 häikkää j a kuopuksella on myös häikkää, näin äidin vaistolla sanottuna, vielä en ole verikokeisiin vienyt, koska ei ole pakko! Sitten vähän vanhempana.

Pelkotilat hmm... voi kauhistus mitä kaikkea olen ydinkatastrofeista, kolareihin ja pieniin haavereihin "panikoinut"!!!

-E-

Vierailija
17/53 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, onneksi toi kutina jäi...se on toi mielikuvituskin sellanen, jos tulee joku oire ja rupeaa heti miettimään, että onkohan jotain vakampaa, niin eiköhän oireet vain kasva, pelkästä pelosta....

Juu, eli ihan sama sairaus on mulla. Onpa aika outoa että ei millään tavalla ole otettu sulla huomioon.Esikoista kun odotin 8 vuotta sitten, niin se oli vielä sen verran outo asia lääkäreillekkin, että kävin seurannassa vähän väliä, kunnes joku ylilääkäri tiesi että viikon 35 aikoihin , hyytymistekijät normaalisoituu, ja synnytyksen jälkeen asiat palautuu ennalleen.toisessa raskaudessa, kävin viikolla 20 tuon takia äitipolilla, ja sit verikokeissa .

Nyt mulle tuli kutsu äitipolille viikolla 21, tuon takia. ja nyt mulla on viikolla 37 labra aika, jossa tarkastetaan onko arvot normit, aika myöhään kyllä nyt toi..

mulla on se lievä tyyppi,ja multa puuttu73% verestä niitä hyytymyssoluja.mulla todettiin se kun olin 16v, kun menkkojen kanssa meinasin tulla hulluksi, suvussa on meillä, niin että mun isällä, mummolla ja papalla, eri aika voikmakas, kun kahdesta eri suvusta..

mulla se oireili tuolloin 16-20 vuotiaana niin että jouduin syömään aina ennen menkkoja hyytymislääkkeitä, ja kokeiltiin pillereitä ja vaikka mitä, ei auta.menkat edelleen on mulle tosi ongelma , koska ne on 2xkuussa, vaikka söisin pillereitä tai muuta...lääkäri sanoi minulle jo 3vuotta sitten, että nyt kannattaa miettiä toi lapsiluku täyteen, koska kohdunpoisto on minulla varmaankin aika aikasin edessä.Nyt olen 29v, ja tämä on kolmas, ja kyllä n.99% viiminen.

Raskauksissa, ei tuo vaiva ole vaivannut, Luojalle kiitos etten ole kokenut keskenmenoja, niiden pelko on ollut valtava.Kumpikin synnytys on sujunut normaalisti, ja ensimmäisessä kätilö ihmetteli jopa vuodon vähyyttä, mutta jälkivuoto on sitten ollut jo ihan täysin omaa luokkaa, kummaltakin 8viikkoa erit.runsasta ja heti perään menkat, jotka kesti toiselta 4 viikkoa!!kyllä olokin on sitten hieman heikko...huom.hieman ..:).mutta ei tuo sairaus minulla muuten vaivaa, kuin nuo menkat, jotka ovat mitä sattuu, 5viikon vuotoja putkeen, ihan tuttua..sairaus vaihtelee aivan miten sattuu, voi olla että vuosi menee tosi hyvin, sitten voi seuraava vuosi mennä tosi vuotaen, ja kyllähän se vaikuttaa omaan jaksamiseen ja kaikkeen,...eipä siinä hirveesti "sänkyelämäkään" loista kun vuotaa 5viikkoa yhteen kyytiin..kovilla kivuilla...sitten voi olla 3 päivää että ei vuoda ja sitten alkaa taas...

Kummallekin lapselle jo syntymän jälkeen, lääkäri määräsi hyytymiskokeet 2 vuoden iässä, kummallakaan ei ollut mitään poikkeavaa, mutta se ei vielä pois sulje, sitä etteikö niillä voisi olla, jos tulee leikkauksia, tai oireita, esim.mustelmia jne..niin sitten hyytymistekijät tarkastetaan uuudestaan.koska voi olla että jos kokeet otetaan liian pienenä eikä oireilua, niin ei välttämättä näy.

Sullako ei neuvolassa, eikä lääkärit ole reagoineet sairauteesi millään tavalla? aika outoa....oletko synnyttänyt normaalisti.mulle on sanottu, että sektio tehdään vain kun on viiminen pakko..

no nyt löysit kuiteskin kohtalotoverin...:)minä täällä:)

mutta kysy jos tulee mieleen, jotain....

palaillaan..:)

Miijo

Vierailija
18/53 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amalia&Joel:Juu tuo mun neuvola täti on vähän hassu....ja vähättelee muutenkin...tosissaa turvotusta on ollu jo rv 20 asti,nyt alkoi sit ylämasu pistoksia tulemaan ja supistelee kovasti...

Viime yö oli tuskaa,tais masuasukki mennä raivotilaan kun oikein sattu alas ja muljahteli...sitten kuumuus kiusas ja hikoilin kuin pieni sika:DSoittelen tänään taas neuvolaan ja tuun iloittelee kuulumisia sit uusiksi,nyt pakko mennä aamupalalle!

Vierailija
19/53 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs nyt sattui, olen täälläkin sivustolla huhuillut monena vuotena kohtalotovereita =)

Meikällä on oireiden perusteella sinua lievempi aste, menkat on olleet suht normaalit. Mulla todettiin 2, 5 vuotiaana, verenvuoto nenästä ei lakannut. Ja nenäverenvuoto on ollut suurin ongelma mulla.

Esikkoa odottaessa tapasin kätilön jolla oli sama tauti ja hän osasi mulle kertoa että mulle annetaan hyytymislääkettä ennen synnytystä ja verikokeet otetaan rv 36, koska raskaus/elämä yleensä voi muuttaa tekijöitä. Mulle on tehty kaksi sektiota ja nyt kolmas edessä. Molemmilla kerroilla on annettu lääkitys etukäteen. Toisella kerralla eka kerran ohjeiden mukaan, koska kukaan ei siihen hätään löytänyt uusimpia verikokeita =) Nyt yritti sitten kys:n hoitaja että menen joskus rv37 kieppeillä verikokeisiin, mutta aikani asiaa selitettyä aikastettiin 36+2, kun mulla on silloin synnytystapa-arvio käynti kys:ssä. Sillä aloin selitää että tuloksissa menee oma aikansa kun ne pitää helsinkiin lähettää ja eihän sitä koskaan tiedä milloin jätkä päättää syntyä. Ja toisekseen olen silloi joka tapauksessa menossa kys:n niin on käytännöllistä ottaa ne samalla kertaa.

Hirveästi ei ole kys:ssäkään loistaneet tietotaidollaan, lukuunottamatta tätä yhtä kätilöä ja erästä sisätautien (ta jokin???) lääkäriä. Mutta onnekseni tautini on sen verta lievä ja aina on pystytty varautumaan tilanteeseen tai reakoitu nopeasti. Mutta kyllä oikeesti on saanut kiljua monta kertaa että hei mulla on tälläinen tauti!!! =) Kuinka muuten oletko sie saanut epiduraalin synnytyksissä ?

Mutta joo nyt mie lähden navetalle, meidän ammut pääsee tänään ulos ekaa kertaa tälle kesälle, ette usko miten kevyeksi tulee vanhimmankin kantturan kinttu!!! =) Toivottavasti aidassa pysyvät, koska minusta ei ole niiden perään juoksijaksi =)

-E- 27+

Vierailija
20/53 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin ilokseni, että nyt kun sivujen osoite on muuttunut, pääsen työkoneeltakin tänne kirjoittelemaan.. Työpäiviä on vähän jäljellä ja jotenkin ei oikein osaa tarttua enää mihinkään toimeen. Teen kyllä kaiken tarpeellisen ja hoidan asiakasasiat, mutta ylimääräinen on jäänyt. Ja nytkin vietän siis luppohetken tässä ;=)

Paljon onkin tekstiä taas pukannut. Taitaa porukka olla kotio jäämässä, niin on aikaa paremmin kirjoitella ja mietiskellä tulevaa. Toivottavasti turvotukset ja muut helpottavat ja vauvat malttavat vielä odotella masussa...

Mulla on tänään neuvolalääkäri ja odotan ultraa kovasti. Eilen supisteli jonkin verran enkä olisi millään jaksanut pysyä kolmivuotiaan perässä. Olenkin antanut nyt hänelle uusia oikeuksia, eli saa mennä taloyhtiömme leikkikentälle 5-v. veljensä kanssa. Mä näen kentälle partsilta ja pääsen tarvittaessa takapihan kautta paikalle suht nopeaan... Meidän kuopus on viime päivinä ollut vähän ihmeissään, kun äiti ei otakaan syliin kantaakseen eikä jaksa aina illalla viedä nukkumaan. Hyvää harjoittelua se taitaa neidille kuitenkin olla, sillä vauvankin tultua joutuu joskus sanomaan, että nyt äiti ei pääse. Isin rooli meidän perheessä sen kun kasvaa näin raskauden edetessä.

Sain eilen s-postia jenkeistä ja entinen vaihto-oppilasperheeni on tulossa elokuussa suomeen 2.-11.8. ihanaa nähdä heidät (viimeksi kävivät häissämme) mutta hirvittää, että A) olenko yhtenä kappaleena B) jos olen, niin miten jaksan toimia oppaana C) ajankohta osuu juuri eskarin aloituksen alle... Mutta kyllähän he ymmärtävät tilani.

Nyt takaisin hommiin....

Lyle 28+1