Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G:Paljonko tuli maksamaan uusi omakotitalosi?

20.10.2005 |

Mietinnän alla on, aletaanko rakentamaan vai katsellaanko vanha ja remontoidaan se. Olis kiva tietää millasia budjetteja teillä on ollut taloa rakentaessa ja kuinka budjetti on toteutunut?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika lailla samalla tavalla taitaa meidänkin talo valmistua :) Oma isäni on itse rakentanut 2 taloa 5 vuoden sisällä, ja kovasti on tulossa tähän meidänkin projektiin kukoksi tunkiolle. On sen tyylin ihminen, että varmasti nauttii kun saa kädestä pitäen näyttää että NÄIN se pitää tehdä :D

Juuri noiden isäni rakentamisprojektien ansiosta meidänkin ulottuvilla on joukko edullisia ammattilaisia, ja PAAALJON talkoovoimaa :)

Voi kun pääsisi jo tositoimiin! Minä aloitan sieltä " järkevimmästä" päästä eli mielessäni jo laatoitan kylpyhuonetta :D :D :D

Vierailija
22/26 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin pohjat itse, sen jälkeen Designtalo vastaa kaikista muista töistä anturasta ja valusta lähtien.

Talo kertaalleen maalatusta määrämittaisesta pitkästä, loppumaalaus kerran tai kaksi jää sitten vielä itselle.

Meidän talo yksikerroksinen, 144 m2, lämpimän varaston ja autokatoksen kanssa. Tontti sekä kaikki lisäkustannukselliset työt ja materiaalit, konevuokrat, pihat mukaanlukien yhteensä noin 250 t¿.

Ja tyytyväisiä ollaan, hermoja säästellen edetty, tammikuussa saatiin tontti ja marraskuussa muutetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo nousemassa Ouluun, Omatalon paketista ja vuokratontille. Neliöitä tulee 146 kahteen tasoon ja pihalle tulee joskus tulevaisuudessa autokatos ja varasto. Varustetaso on suht hyvä mutta mitään italialaista marmoria ei ole luvassa. ;-) Paljon on säästetty kyselemällä tarjouksia esim. portaista joka puolelta ja olemme löytäneet useita pieniä paikallisia tekijöitä (mm. puuseppä yms.) joilta saa halvemmalla laatutavaraa kuin vaikkapa valtakunnallisilta porrastekijöiltä.

Meidän töihin on kuulunut tähän asti siivous, ilmastointiputkien eristys ja parvekkeen teko. Joulukuussa aletaan tekemään sisustus (seinät, lattiat, kalusteiden asennus) mutta teetetään laatoitus. Talo tulee meille ns. levyvalmiina eli ulkopuolelta täysin valmiina ja sisällä on katot paneloitu ja sisäseinät tehty. Muuttamaan päästään ilmeisesti tammikuun lopussa, jippii!

On vaatinut paljon pinnaa jokaiselta kun mies on siitä huolimatta aina raksalla, vaikka paljon teetetäänkin. Kokonaan itse tätä ei olis voitu tehdä kun meillä ei harmiksemme ole näitä ihania isiä, jotka siellä omaehtoisesti olisivat auttamassa. :-/

Vierailija
24/26 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tontti 65 te, tasamaa helppo tehdä, 1-kerroksinen

oma suunnitelma arkkitehdin puhtaaksipiirtämä

elementtitoimitus

vesikiertoinen lattialämmitys, varaava takka

parkettia, laattaa, maalatut seinät

omaa työtä putkityöt (ja hyvät alennukset tarvikkeista) ja kaikki siivoukset ja tavaranhankinnat

timpuri + laattamies, muurari ja yleisapumies tekivät työnsä pimeästi, erittäin hyvin ja nopeasti

talo oli sisältä täysin valmis kun muutimme 9 kk:n rakennustöiden jälkeen

Vierailija
25/26 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman 300 te projektin jälkeen jossa kaikki työt tehtiin verollisena mä todella toivon että verottaja tajuaa alkaa perkaamaan pientalotyömaita!

Tuntuu meidän työmaa todella harvinaiselta, en tiedä yhtään ketään jolla olisi näin tehty mutta kun meillä ei ollut " tuttuja" ... :-(

Vierailija
26/26 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

1½ kerroksinen omakotitalo 200 neliötä pääkaupunkiseudulla, tontin hintaa ei mukana. Perustukset (paalutus, ontelolaattaperustus), sähkötytöt ja putkityöt teetetty ulkopuolisilla, kaikki muut työt tehty itse. Autotalli / varasto 50 m2 maksoi n. 7000 euroa lisää. Pihatyöt (pihan muokkaus, nurmikot, kasvit, pihakiveys) on tähän päivään mennessä tullut maksamaan noin 5000 euroa ja lisää kuluu vielä.