Kokemuksia pahoista PMS mielialaoireista
1-2 viikon PMS oireet vievät miltei puolet elämästäni. Ennen kuukautisten alkua olen sosiaalisesti vetäytyvä, en jaksa minnekkään, kaiki ärsyttää, äkkipikainen töissä ja en tunne rakkautta kumppaniani kohtaan. Kuukautisten alettua ja niiden jälkeen tiedän että rakastan ihanaa kumppaniani, olen hauskaa seuraa, ammatillinen työpaikalla ja nautin elämästä..Joitain fyysisiäkin oireita on, rintojen arkuus esim ja aina kukkautisten alkaessa tarvitsen kipulääkitystä. On Citalopramlääkitys ja se tasottaa oireita mutta ei poista, olen kokeillut B-vitamiinia, en huomannut muutosta. E-pillereitä en ole syönyt. Tätä on jatkunut useita vuosia. Kuulisin mielelläni toisten kokemuksia.
Kommentit (4)
kun tulin raskaaksi ja imetyksenkin ajan oli pms poissa. Nyt alkoi kuukautiset ja pms on palannut. Itse käytin joksus masareita mutta ei ne hirveesti auta. Rauhottavat toimii paremmin.
Mulla on mielestäni normaalisti melko paha pms. Olen n. viikkoa ennen masentuneempi ja mua ärsyttää kaikki. Saatan suuttua miehelle ja yhtäkkiä hermo mennä ihan olemattomista asioista ja ihan totaalisesti! Saan raivokohtauksia suorastaan. Saatan huutaa ja paiskoa tavaroita. Tiedän itsekin, että käyttäydyn lapsellisesti, mutten mahda itselleni mitään! Tollasten kohtausten jälkeen saattaa naurattaa tai itkettää ihan yhtäkkiä.
Fyysisiä oireita on rintojen arkuus, päänsärky ja turvotus.
Mulla on mielestäni normaalisti melko paha pms. Olen n. viikkoa ennen masentuneempi ja mua ärsyttää kaikki. Saatan suuttua miehelle ja yhtäkkiä hermo mennä ihan olemattomista asioista ja ihan totaalisesti! Saan raivokohtauksia suorastaan. Saatan huutaa ja paiskoa tavaroita. Tiedän itsekin, että käyttäydyn lapsellisesti, mutten mahda itselleni mitään! Tollasten kohtausten jälkeen saattaa naurattaa tai itkettää ihan yhtäkkiä.
Fyysisiä oireita on rintojen arkuus, päänsärky ja turvotus.
TOSIN mulla ei ole aina pemssiä, onneksi. Se ei auta tippaakaan, että tietää vitutuksen johtuvan pemssistä, se vaan pahentaa asiaa.
vaikkei mulla ole kumppania...
ja lisäksi mä olen hermostunut pari vkoa ennen menkkoja, raivo nousee pintaan jo kun saa silmät auki. Kipulääkettä mä vedän myös selkä- ja alavatsakipuun, sekä mulle tulee levottomat jalat.
Välillä en saa unta kun jalat vispaa niin kovaa.
Mä kävin hakee citalopram tai sinnepäin... että mukamas auttas pms-oireisiin.. no ei auta, käytin niitä syklisesti 4kk.. ainut mitä tuli niin hiukset tippu päästä.