Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljastan tyhmyyteni: minulle selvisi eilen, että suomessakin on ollut sisällissota!

Vierailija
04.01.2011 |

Katsoin eilen tv1:den Käsky elokuvan, joka sijoittui vuoteen 1918 ja tajusin sitä katsoessani että suomessa on ollut tuolloin sisällissota. Jos asiaa olisi kysytty eilen iltapäivällä, olisin vastannut että suomessa ei ole koskaan sodittu sisällissotaa. Ikää minulla on kuitenkin 31v, olen käynyt lukion sekä suorittanut amk-tutkinnon eli vaikka av:n mittapuulla olenkin kouluttamaton, niin olen kuitenkin koulua käynyt ja minun olisi kaiken järjen mukaan pitänyt tämä asia tietää. Lienee sanomattakin selvää, että historia ei ollut koskaan mieliaineeni ja muistan vain hämärästi kerrotun jostain punaisista ja valkoisista, mutta tieto on mennyt samantien toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Minua HÄVETTÄÄ, että en tiedä omasta historiastani tämän vertaa. Järkytys oli niin suuri, että aion selvittää perustiedot suomen historiasta ensi tilassa. Edes miehelleni en kehdannut tätä asiaa eilen sanoa kun tuota elokuvaa katsottiin. Ainoastaan täällä voin anonyyminä paljastaa tietämättömyyteni.

Kiitos että sain keventää mieltäni, jään odottamaan haukkumisianne.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mistään ei ole tällaista asiaa oppinut aikuisikään mennessä :D apua!

Vierailija
62/62 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin missä muissa maissa on sinun mielestäsi ollut sisällissota, sanotaan nyt 200 viime vuoden aikana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla