Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä saisin motivoitua 2v liikkumaan ulkona?

Vierailija
04.01.2011 |

Meillä on 2-vuotias poika, joka on todella aikaansaamaton vetelys ulkoleikeissä. Mieluiten istuisi paikallaan keinussa tai rattaissa.

Hiekkalaatikkoleikit ei kiinnosta, autoilla leikkiminen ei innosta, pallon heittely/potkiminen jää äidille ja poika katsoo tylsistyneenä vieressä.

Vauva-ajoista asti on ulkoiltu 1-2 kertaa päivässä ja poika on kotihoidossa. Olen todella yrittänyt innostaa leikkimään ulkona, näyttänyt mallia, yrittänyt innostaa tutkimaan ympäristöä jne. Monesti menee siihen, että jään yksin leikkimään ja poika kiukuttelee jossain lähistöllä.

Yhdessä käveleminen on ihan tuskaa. Muksu jaksaa pari metriä, jonka jälkeen heittäytyy maahan makaamaan ja parkumaan. Yritän olla huomioimatta nämä purkaukset ja kehua kun vihdoin nousee ylös ja tulee luokse. Mutta sama toistuu taas parin metrin päästä. Väärään suuntaan kyllä jaksaa vähän matkaa juosta. Tänään 200 metrin postinhakureissu kesti 45min! Päätin etten ota pulkkaa mukaan enkä raahaa poikaa kainalossa.

Olen varmaan surkea kasvattaja, kun neuvot on jo vähissä. Millä konstilla voisi vielä kokeilla kannustaa? Ei varmaan auta asiaa, kun muistan että olin itse pienenä suht samanlainen narisija.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoilua talvella. Omani pitää siitä kyllä, mut mä inhoan. ;) Siksi yritän kovilla pakkasilla korvata ulkoliikunnan sisäliikunnalla viemällä pojan urheuluhalliin taaperojumppiin tai tekemällä reissun kirjastoon ja museoihin ym. joiden käytävillä hän parin tunnin aikana kävelee vähintään sen mitä muuten ulkona.

Älä turhaan stressaa, kohta on kevät ja silloin varmasti ulkoilukin sujuu taas paremmin kun liikkuminen on helpompaa ja mukula näkee taas omat varpaansa vaatekerroksen alta. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä