Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Blinejä alkuruoaksi, mitä pääruoaksi?

Vierailija
04.01.2011 |

Entä mikä viini sopisi blinien kanssa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai Kievin kanaa. Tosin niitä blinejä pitää olla ihan vaan yksi tai kaksi, ne on alkupalana tosi täyttäviä.

Vierailija
2/7 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkään haudutettua lihapataa. Viiniksi kuiva valkkari blineille, jos mätien kanssa tarjoilet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun niitä tekee, haluaa yleensä syödä niitä vähän enemmän kuin vain alku palan verran, joten miksi ette söisi pelkkiä blinejä?

Jos haluat kuitenkin pää ruokaa, niin kyllähän mikä vaan käy. Kuharullia? Pihvit? Blinit on venäläinen ruoka, joten sen kanssa sopisi hyvin stroganov tai vorschmack.

Itse tarjoaisin viininä blinien ja mädin kanssa Pfaffenheim Pinot Grisiä, mutta olut sopisi noihin ruokiin myös todella hyvin.

Vierailija
4/7 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten minä tekisin tosi pieniä niistä, vaikkapa pienellä lättypannulla (juu, sillä ei saa pitsimäistä reunaa bliniin, mutta mukavan kokoisia niistä saa siten).

Jos teet normaalikokoisia niistä, en ainakaan itse jaksaisi mitään sen päälle...

Pääruuaksi sopii melkein mikä tahansa venäläinen ruoka. Stroganoff on hyvää, mutta sekin aika raskasta. Aiemmin mainitut pelmenit ovat hyviä, tosin niiden valmistaminen itse on pikkuisen työlästä ja kannattaa harjoitella kertaalleen ensin... (tai jos käyt Tallinnassa, ota kylmälaukku mukaan ja osta niitä sieltä valmiina, löytyy pakasteenakin).

Yksi hyvä vaihtoehto on tarjota toisena ruokalajina keittoa. Juu, ei ole ihan perinteinen PÄÄruoka, mutta kun ne blinit ovat jo raskas ruokalaji... esim. bortsh-keittoa tai kalaseljankaa.

Täällä on mukava saitti venäläisiä reseptejä:

http://www.datsha.com/ruokanurkka/index.shtml

Vierailija
5/7 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. kuharullat hyviä. Mutta edellisten tapaan minäkin tarjoaisin mieluummin pelkkiä blinejä, mutta monella erilaisella lisukkeella. Ja joku hyvä jälkkäri.

Vierailija
6/7 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaa. Lihapata vaan kehiin, perunoita, vihanneksia ja suolakurkkuja punajuuria esille. Smetanaa unohtamatta :) Se syö joka jaksaa... Romanovin mansikoita jälkkäriks!

Vierailija
7/7 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkuun joku ihan pieni alkupala, esim. riimihärkää tai uunipunajuuria ja vuohenjuustoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan