***LOKAKUISET***
Aloitan lokakuisten pinon. Puhaltakoon raskautumistuulet meihin kaikkiin vuoden vaihtumisen kunniaksi!!!
Helene kp.2/22-29, yk.12
Kommentit (662)
Sittenpä onkin mielenkiintoista Maatis, jos olet oviksenkin bongannut. Itse olen kärsinyt aikamoisestakin pahoinvoinnista, varsinkin ekassa kierrossa pillereiden jälkeen. Olin melkein varma raskautumisesta mutta kas, kroppahan se vaan temppuili pillereiden jäljiltä. Jospa sinä kuitenkin plussaat huomenna, toivotaan niin! :)
Moi kaikki!
Pahoittelut tähän ketjuun tippuneille **
MAATIAINEN: Mullahan Early predictor ei antanut MITÄÄN viitettäkään raskaudesta, vaikka CB ja apteekin oma antoi selkeen tummahkon viivat. Tein kaikki olemasa olevat ja ostetut testit pois (kas kas) ja 3 kertaa muistaakseni Predi ei näyttänyt mitään. PAITSI testiajan mentyä umpeen siinä oli kauniit viivat kaikissakolmessa, vaaleenpunaiset, selkeet viivat, mutta siitä siis yli 30 minsaa, testiaika ylittynyt. Valitin maahantuojalle, annoin lisäinfoa ja sain kaikki rahat takaisin. Noissa testeissä on virheitä ollut ja toinen kumma juttu: niissä testeissä on ne viivat siellä vasurissa reunassa, ei näe, ellei testiä kallista, kahdessa kolmesta oli näin, yhdessä keskellä. Laatukamaa???? Testaa siis uudelleen toisella testillä. Ps. Sain apteekin omaan selvän vaaleen viivan jo DPO 12 ja sen jälkeen se on ollut todella tumma ;). Ja siis sain sen DPO 12 viivan iltapäiväpissasta, joka oli ollut vajaa tunnin rakossa. testaa jo ;).
Sellaista... itsellä ei ihmeitä. pelottaa ja jännittää. Alaselkää vihloo ja painaa ajoittain.Oireluettelo aika kevyt, sekin pelottaa (?), tissit turpeammat kuin ennen, etenkin nännialueet, pissalla saa käydä 2 tunnin välein useamminkin joskus... väsyttää. Muutama yökötys, muttei enempää. Ensi vkolla ultra, viikolla 6+0 (5+6?) jOmpikumpi.
ILTIS 5+1
Marjana: Mulla taitaa olla ainakin aikaisin aamulla (eli työaamuisin) tosi matalalla lämmöt, alle 36, mut taas sitten jos heräilen myöhempään (eli viikonloppuisin), niin on suht normi semmonen 36,8. Eli pitäis melkein mitata lämmöt töissä, tai sitten herätä vkonloppuna kuudelta mittaileen...ööö..joo ei! Ehkä mun on vaan parempi unohtaa se oviksen pongaus ja heilutella peittoa ahkerasti. ;)
Sandis: peukkuja että täti pysyis poissa. Plussatuulia!
Maatiainen: ehkä ei vielä vaan näytä...kyllä nyt jonkun M:n pitää plussata. Plussatuulia! Ja tuo Predictor näytti mulle haamuhaamuplussaa, enkä sitten kuitenkaan ollut raskaana.. :P Epäluotettavaksi on tällä palstalla moneen kertaan manattu.
Helene: pidän peukkuja, että se plussa sinnekin pärähtäisi!
Eleanora: Voi kurjuus... Tais huonosti käydä loppupään testaajien... oli juna vissiin liian täynnä, jospa tässä kierrossa sitten olis meidänkin vuoro...
Anju: Kuulostaa hyvältä, tsemppiä tähän kiertoon!
ON: eipä ihmeempää... ässäily aloitettu urakalla, mutta enpä saanu miestä estettyä menemästä saunaan...arggh.. noh ei vielä ihan ovisaikakaan varmaan ole, aikaisintaan kaiketi parin päivän päästä, joten nyt pidän ses aisoissa, enkä päästä saunomaan! ;)
Onkos teillä muilla jotain "nimiä" jo tulevalle mahdolliselle vauvalle? Siis ns. tekonimiä? Meillä on aina vaihdellut joka kierrossa, on ollu Paavoo, Jooseppia ja Lenniä... nyt pitäis keksiä vielä tällekin kierrolle oma tekonimi. Jostain kumman syystä mies haluaa nimien olevan poikien nimiä ;) Sillä kun täällä akkavalta. Tosin mä oon aika varma, että tuo mies tekee vaan tyttöjä. ;)
-Kokis- KP 10/26-28
Kiva Iltis kun käyt meitä täällä moikkaamas, sun juttuja ollu ihan ikävä. :) Voi kun pääsis tohon vaiheeseen itekin... Onnea vielä ja kyllä kaikki hyvin menee. :)
-Kokis-
Lämpimästi tervetuloa uudet tähän ketjuun, toivottavasti onnistutte pian!
Itse taidan hypätä näistä pinoista nyt joksikin aikaa kokonaan pois. Ensi kuussa olisin jäänyt äitiyslomalle keskenmenneestä raskaudesta ja nyt kuukaudet vaan kuluu ilman uutta plussaa. Nyt kp 25/28-30 ja kaikki "oireet" on kadonneet. Kohdunnapukka auki, joten harakoille meni tämäkin kuukausi. Uusia vauvauutisia kuuluu lähipiiristä koko ajan. Itkettää, masentaa :((
Tsemppiä teille kaikille ja hypätkää kaikki plussajunaan tästä kuusta!
Itkuinen Rupikonna
Kiitos kannustavista viesteistä. Tekis hirveesti mieli testata, mut lupasin ukolle että huomenaamulla vasta.
Eilen testasin tosiaan early predictorilla puhdas nega, edellispäivänä First signal puhdas negaa, clear blue digitalin testasin ekana vai tokana myöhässäolopäivänä. Kaikki puhdasta negaa.. Luultavasti mulla on ressistä tai jostain vaan jäämäs menkat pois tai jotain. Oon tosiaan aika skeptinen. Kaiket yöt näen vauvaunia ja jokapuolella kaikki saa vauvoja..
HELENE: Jospa se varma tunne tästä kierrosta antaisi myös plussatuloksen ensi viikolla.
Koita jaksaa nämä piinaavimmat päivät odotella. Eikähän se kaamosmasennus välttämättä joka vuosi tule samanlaisena.
Älä ainakaan etukäteen sitä jännitä.
ELEANORA: Pahoittelut, että jouduit tänne! :( Voimia!
ANJU: Nyt vaan peittoja heiluttelemaan ahkerasti! ;)
MAATIS: Aamulla sitten heti infoamaan mitä Apteekin oma testi näytti. Pidetään peukkuja sinulle!
ILTIS: Mukavaa kun piipahdit meitä moikkaamassa. :) Mukavia raskauspäiviä!
KOKIS: Toisaalta ne lämmöt saattaisi ruveta asettumaan johonkin uomiin, jos jaksat mittailla säännöllisesti. Mutta peittojen ahkera heiluttelu
on ainakin kannattavaa ja mukavaakin. :)
RUPIKONNA: Jaksamisia sinne! Joskushan se raskaus alkaa yllättäen sitten, kun stressi asiasta on hävinnyt. Yritä rentoutua ja tehdä jotain mieltä piristävää.
OMAA... Vuoto alkanut vähentyä pikkuhiljaa. Kaupasta kävin greippimehua ja aion ainakin kokeilla sen nauttimista. Ei se pahaksi ainakaan voi olla. Hieman on fiilis parempi jo, vaikka uuteen kiertoon joutuikin lähtemään. Aamupäivä meni hevosia liikuttaessa ja koiraa lenkittäessä. Nyt jos alkaisi ruuan laittoon ja viettämään iltaa miehen kanssa.
Marjana kp 3/30-37
Hipskukka kp 30/28 yk 2
Sandokai kp 27/30 yk 1
Höttis kp 27/? yk 1
Rupikonna kp 25/28-30
Pullis kp 24/30 yk 2
Alexandra84 kp 23/30-32 yk1
Mammuska kp 21/26-28 yk 4
Helene4 kp 20/22-29 yk 12
Tuutuli kp 20/28-32 yk 11
Lindaliina kp 19/30
Anju kp 18/36 yk 2
Crystal kp 17/25-29 yk 5
Elmu kp 15/? yk 1
Minni86 kp 14/27 yk 13
Arianna kp 13/27-28
Uuve kp 10/30 yk 3
Kokis kp 10/26-28 yk 4
Jepsis kp 8/29-31 yk 4
Lumi kp 6/30-32 yk1
Miina kp 5/25-28
Marjana kp 3/30-37 yk 11
Tähtisafiiri kp 2/29 yk 10
Krislee kp 2/? yk 3
Minny kp 2/31 yk 7
Eleanora kp 1/30
Elle80 kp 1/23-28 yk1
Eve
Miiru75
Liitympä tänne jonon hännille turinoimaan vauvakuumeilusta, kun en ole oikein tohtinut kavereillekkaan aiheesta väläytellä.
Meillä vauvakuumeilua on ollut pinnassa jo muutaman vuoden, mutta uskallusta asiaan ei ole ollut...joulukuussa sattunut pienoinen "peiton heilutteluvahinko" avasi minun ja mieheni silmät siihen totuuteen, että olisi vallan ihanaa jos meidänkin lattioilla tepsuttelisi joskus pienet varpaat. Siihen loppui ehkäisyn käyttö. Pillerit oli jätetty jo syksyllä pois.
Eli minä olen syksyllä 30 täyttänyt ja mieheni 33-vuotias...yhteistä taivalta takana kohta 11 vuotta :) Joten lapselle olisi tilausta :)
Kovasti toiveikkaana olen tämän kuukauden ollut ja raskausoireitakin itseltäni bongannut, mutta niin siinä vain kävi, että kp 28 koitui meidän kohtaloksi ja haaveiltu syysvauva siirtyi haaveiltavaksi lokavauvaksi.
Tänään maistelin juuri ensimmäisen greippini ja hyi olkoon miten pahaa se oli :( mutta jos siitä jotain apua olisi :)
Toivotaan hirmuisia plussatuulia kaikille helmikuuksi :)
Elle80
kp 1/23-28 yk1
Vuosi on alkanut täällä päin todella kiireisenä. En ole ehtinyt käydä edes lukemassa viestejä! Nyt on koko viikonloppu hieman rennompaa, ja ehdin jo tännekkin.
Kiva tuo lista, jossa näkyy jokaisen kierto päivät ja yk:t!
Paljon oli uusia nimiäkin tullut joukkoon mukaan.
Ja se pisti silmään, että ILTIS oli plussannut ja jo viikolla 5 menossa! Paljon onnea sulle!
ON: ovis oli toissapäivänä, eli nyt on vasta dpo2. Testaus menee sitten kahden viikon päähän. Jotenkin on vain semmoinen tunne, että ei taida meille enää joukon jatketta tulla. Siksikin olen ajatellut jäädä taka-alalle. Käyn joskus, kun ehdin, lukemassa kuulumisianne. Kaikkea hyvää teille! Ja paljon plussia!
Se greippi maistuu aluksi pahalta mut siihen makuun tottuu ja lopulta sitä tekee jo mieli! Mä oon juonut täysgreippimehua jo pidemmän aikaa ja nyt menee jo hyvin alas eikä maistu yhtään pahalta:) Suosittelen vaikkei sillä vaikutusta näytä ainakaan mun kohdalla olevan ikävä kyllä.
Kiitos kaikille tsempeistä, kyllä se pää täältä tas nousee kun nää menkat loppuu. Hope so!
tsemppiä ja plussatuulia kaikille!
Elle: Tervetuloa mukaan remmiin!
Itse totesin, ettei se greippimehu ihan niin pahaa olekaan, mitä peloteltiin. Enkä pidä sitä kyllä mitenkään ihmejuomana, jolla raskaudutaan. Omalla kohdallani uskon, että siitä voisi olla hyötyä, kun taitaa raskautumisongelma olla nimenomaan kiinnittymisessä, kun haaleita plussia on tullut ja menkat sitten alkaneet. Käsittääkseni tuo greippimehu vahvistaa kohdun limakalvoja, jolloin kiinnittyminen helpottuu.
Ihana kun menkat taisi loppua jo kokonaan. Oli melko lyhyet... Nyt tekee sitten mieli heilutella peittoja kovasti, vaikka ei siitä raskautumiseen vielä mitään hyötyä olekaan. =P
Marjana kp 4/30-37
Täti sitten kurvasi yöllä paikalle kuten illalla osasin jo ennustaakin. Kylläpä on masentavaa.. Kierto onkin nyt sitten 33 päivää. Taas menee kuukausi ennenkuin on toivoa uudesta toivosta. Plaah.. Maha on kipee ja selkä on kipeä ja vali vali. Eli siirryn sitten suoraan marraskuisiin, tosin sitä ei oo vissiin vielä edes perustettu.
Maatis 1/28-33 yk3
Moi taas!
MAATIAINEN pahoittelut isolla P.llä ***
Oli ihan pakko tulla listaamaan sellaisia asioita, joista koin nyt tällä tärppikierrolla olleen apua ja vaikutusta onnaamiseen. Tiedä sitte, onko mitenkään ns. tutkittuja juttuja, mutta itse uskon, että ovat toimineet:
1. Ovulaatio. On itsellä aika myöhään 34-36 kierron vuoksi, tiedän ja tunnen oireet, mutta varmuuden aina hain ja haen tikuilla (minut jo tunevat ja tietävät naurahtavat: minähän testaan kaikkea), joita aloitin testaamaan jo todella aikaisin. Hullua. Tässä kierrossa eka plussa o-tikkuun tuli (selvä plussa) siten, että kierrosta olisi tullut 32, kun sitten aloinkin limailemaan uudestaan ja kunnolla 3-4 vrk tästä ekasta plussasta, siis tavallaan 1-2 vrk oviksesta. Hmm. Se oli selvä plussa tikussa myös tällöin. Selvittelin työn kautta asioita ja sanottiin, että voi olla tapahtunut jopa 2 ovista samassa kierrossa. Harvinaista, mutta totta. Toinen selitys oli, että eka plussa (joka ihan oikeesti oli tummempi viiva plussa, ei mikään ehkä-plussa)oli LH-huippu, jok jatkui 4-5 vrk, sekään ei ole mahotonta. Ja jotkut testit näyttää LH-huipun jopa 4 vrk ennen, tavallisesti 3-1 vrk ennen on plussa. Ovistuntemukset eli kivut ja pissatus ja oksetus olivat läsnä yhteensä 3 pv. Ja tuon vimpan selkeen plussatestin jälkeen ousi lämmöt.
2. Ajoitus. Ensin ajattelin,e ttä ei onnaa, ajoitus pielessä, jos mennään ekan plussan mukaan. Toiseen plussan heräsi toivo, sillä menimme kahdenkesken-lomalle Hesaan uudeksi vuodeksi. Ja 31.12. huomasin aamulla oikeen kunnon satsin kananmunan valk. muistuttavaa limaa, kokeilin kohdunnapukan, joka oli ihan tuossa heti alhaalla, raoptti ja oli pehmeä. Sitten mies kotiin, ennen hesaan lähtöä kunnon ässäilyt, 5 minsaa (miehen suihkun ajaksi) jalat kohti kattoa (joka ässäilyn jälkeen koitin laittaa 5 minsaksi koko kierron ajan siis) ja sitten maras matkaan. 1.1. aamusessiot hotellissa vielä, vajaa 5 minsaa jalat kohti kattoa. Ja sitten nousi lämmöt siis 2.1. Kohdunsuu pakeni ja muuttui kovaksi. LIma loppui jo ennen 1.1.
3. Valkovuoto. Tavallisesti oviksen jälkeen on kuivakausi, MUTTA itsellä tässä kierrossa kuivakausi oli vain maksimissaan 1 vrk, ei sitäkään. Se oli siis 1-2.1. 3.1. huomasin kunnon valkkaria, valkoista, kermaista. Sen tuleminen jatkui DPo 7 saakka noin, sitten tuli muutaman pv tauko (heitin kirveen kaivoon). DPO 9-10 tuli sellaista töhröistä valkoista, mutta vain siten,e ttä mustissa alkkareissa voi huomata (suosittelen mustia alkakreita :D). Tätä jatkui myös DPO 11 ja 12.
4. Väsymys. Väsymys alkoi tässä kierrossa jo DPO 4 kohdalla. Ei olisi jaksanut mitään (siis MITÄÄN), uni painoi silmää aina iltapäivällä, haukotuksesta ei tullut loppua. Nukuin hyyyvviiiiin epätyypill. tapaan päikkärit kahtena- kolmena päivänä työstä tultuani. Kummallista. Tätä jatkui siis DPO 4- 7 kunnolla, sitten vähän virkistyin hetkelliseksi. Silmissä tunti noina päivinä kuumeiselta.
5. NUhainen olo. Kurkkukipu ja nenän tukkoisuus (tämä oli eka toivetta herättävä oire! Yllätti aamuöisin ja aamulla herätessä DPO 6 alkaen. Elimistöhän käyttää tätä puolustusjärjestelmää, mikäli alkio on syntynyt. Lukekaa googlettamalla. Ettei elismistö siis hylji uutta tulokasta, joka aikeissa kiinnittyä. Tämä olotila jatkui ja jatkuu yhä.
6. PUnaviini. Join joka ilta ½ lasia punkkua DPO 2- 14 JOKA ILTA. Kolmantena iltana alkoi maisua puulta ;). Mutta sinnillä vedin. Tämä eka kiekka kun sitä join luteaalivaiheessa.
7. Rinnat. Tavallisesti rinnat kipeytyy lievästi ennen menkkoja, joskus jopa jo oviksen jälkeen heti. Ja kipu loppuu kun menkat alkaa. Tässä kierrossa tissit olivat normaalit kunnes DPO alkoi olla 8, silloin tunsin vain vas. rinnassa kihelmöintiä nännin alueella, nännin takana, lievempää oikeella ja molemmat hyvin lieivä. Mulla ei entisissä raskauksissa ole ollut mitään rintajuttuja myöskään. Ei suurentumista, ei kipuja. DPO 10 molemmat rinnat nänneistä ja niiden "takaa" ja painaessa arat, hieman verisuonitusta näkyvissä koko rintakehällä. Rintatuntemus jatkuu samankaltaisena.
8. Turvotus. Vatsanalueen turvotus alkoi DPO 10 jälkeen, samoin nilkoissa turvottelua. Olen hyvin hoikka, joten kaiken huomaa helposti.
9. ILmavaivat. Yleensä luteaalissa paljon ilmavaivaa, mutta nyt se alkoi vasta plussauksen tienoilla Dpo 12 jälkeen.- Ja nyt vasta lisääntynyt.
10. LÄMMÖT. Lämmöt nousivat DPo 11 kohdalla uudelleen (Dpo 8-9 pieni pudotus) 36,9-37.
11. Kuuma-hiki. Hiki tulee helposti, se alkoi jo Dpo 9 maissa. Aamupalallakin oli hiki, lenkillä hirmu hiki ja jumpassa.Yöllä hiki. Illalla paleltaa.
12. Kahvi. kahvia ei epätyypillisesti tehnytkään mieli enää DPo 9 jälkeen, ihan selvä huomio. Puolet jäi mukiin tai ostin tilalle työssä esim. kaakaota/ teetä. Vieläkään ei kahvia oikein tee mieli.
13. PMS. Oireet oli selvät olevinaan kun DPO 10 itkin kaikelle, mitä ajatelinkin. DPo 11 sain mega kilarit, primitiivireaktion, heitin tavaroita, huusin, karjuin ja itkin. Ja podin sitten huonoa omaatuntoa.
14. Ruoka. Etenkin ruokahalu. En pidä roskaruuasta enkä mistään nakkisysteemeistä. Vaan DPo 10 kohdalla teki mieli hodaria ja sen söin hyvällä halulla, nuolin oikeen paperinkin ;). Mies totesi, ettei tarvitse varmaan tätiä odotella? Hmmm. Esikoisesta oli sama homma ruuan suhteen. Kiloja tuli molemista raskauksista vaivaset 9, hoikka kun olen, voi syödäkin hieman epäterveellisesti...
15. Ellotus. Ihmeellinen krapula-ellotus alkoi DPO 11-12 työssä aina 13-14 aikaan. Päätin käyttää testin DPo 12 iltapäivällä kotona, ja niitä oli 3 kaapissa.
Testiin siis piirtyi ekan kerran plussa (CB plussatesti, suosittelen) DPo 12 iltapäivällä 2 tuntia rakossa olleesta pissasta, sitten tunnin pissasta tein vielä yhden, se oli nega (Early Predictor, en suosittele). Viivat ja plussat ja kaikki systeemit ovat vahvistuneet koko ajan. Viikkonäytöllä pitäs uskaltaa tänään tai huomenna. Ensi to aamulla ultra.
Sellaista höpinää. Niksejä ja oireita. Sekavaa?
ILTIS 5+2 (väsyttää, pierettää, ajoittain harvakseltaan hieman etoo, ei muut. valkkaria todella tulee)
Sandokai kp 28/30 yk 1
Rupikonna kp 26/28-30
Pullis kp 25/30 yk 2
Alexandra84 kp 24/30-32 yk1
Mammuska kp 22/26-28 yk 4
Helene4 kp 21/22-29 yk 12
Tuutuli kp 21/28-32 yk 11
Lindaliina kp 20/30
Anju kp 19/36 yk 2
Crystal kp 18/25-29 yk 5
Elmu kp 16/? yk 1
Minni86 kp 15/27 yk 13
Arianna kp 14/27-28
Uuve kp 11/30 yk 3
Kokis kp 11/26-28 yk 4
Jepsis kp 9/29-31 yk 4
Lumi kp 7/30-32 yk1
Miina kp 6/25-28
Marjana kp 4/30-37 yk 11
Tähtisafiiri kp 3/29 yk 10
Krislee kp 3/? yk 3
Minny kp 3/31 yk 7
Hipskukka kp 3/28 yk 3
Eleanora kp 2/30
Elle80 kp 2/23-28 yk1
Maatis 1/28-33 yk3
Höttis 1/27 yk2
Eve
Miiru75
Pahoittelut tädin saapumisesta.
Omaa: Eilen aamulla tuli todella vähäistä tuhrua. Siis jos ei paperia todella tarkkaan syynäis, niin ei olis edes huomannut. Haisee jo siltä, että täti pyyhältää tänne ihan justiinsa. Vielä ei punaista näy, mutta maha on kipeä. Jos nyt täti tulee, seuraavakin LA saattaa vielä ajoittua lokakuulle, joten täällä saisin oleilla vielä pitkään siltikin...
Sandis kp 28/30 DPO12?
Pahoittelut tädin kohdanneille!
Eipä suuremmin raportoitavaa, alkukierron tylsyyttä ilmassa...
Greippimehua kuluu pari desiä päivässä, mutta vielä ainakaan en ole muutosta huomannut. Juonpa nyt kuitenkin. Ovista odottelen tulevaksi ensi viikonloppuna, mutta salaa toivon, että tulisi aiemmin niin lyhentyisi toi kierto.
Anteeksi, etten nyt kommentoi sen enempää, on hiukan mieli maassa ja monta asiaa mielessä. Luin kuitenkin kaikkien kirjoitukset ja toivon hirmuisasti plussia kaikille!
UUVE kp 11/30 yk3
Listasta..
Kivut/ vihlonnat/jomotukset: Heti oviksen jälkeen ehkä päivä ilman vihlontaa, sen jälkeen joka päivä vihloi ja jomotteli oikeen munasarjan kohdilta= jatkuva tunne siitä,e ttä se on olemassa ;). Tuntemukset voimistuivat DPo 11-12.
Sellaista tällä erää...
ILTIS
Hei kaikille!
Ajattelin pikaisesti kertoa kuulumisiani ja päivittää tilanteen.
Täällä on ollut nyt aika tylsää! Odottelua vain. Nyt sitten täti on saapunut kylään eli saa tehdä kiertopäivityksen 1/27 yk2. Tässä nyt katsotaan ja odotellaan kuinka kauan täti viihtyy kylässä ja päästään sitten uuteen yritykseen =)
Tässä pikaiset kuulumiset ja nyt kaikille oikein paljon plussatuulia, voimia niille jotka sitä tarvitsevat ja haleja kaikille!
Höttis 1/27 yk2
Eleanora: Harmi että tipuit tänne..
Anju: Mä bongasin oviksen kyllä, viilteli niin pirusti kyljestä kp 16, heräsin siihen ja en saanut moneen tuntiin nukuttua. Meillä on vasta toinen yrityskerta pillereiden lopetuksen jälkeen. Meillä on kaksi lasta ennestään, tämä olisi iltatähti sitten jos onnistuu. Olen 32-vuotias. Ekaa yritettiin useampi kuukausi, toinen muistaakseni tokalla yrityskerralla.
Nyt on ihan vähän menkkatuntemuksia, saa nähä alkaako. Huomisaamulle on varattuna Apteekin oma testi, mut oon aika skeptinen..