***LOKAKUISET***
Aloitan lokakuisten pinon. Puhaltakoon raskautumistuulet meihin kaikkiin vuoden vaihtumisen kunniaksi!!!
Helene kp.2/22-29, yk.12
Kommentit (662)
Heips vielä kaikille!
Sellainen olis pyyntö et jos en viikonloppuna ehdikkään täällä käymään niin voisiko joku olla niin ystävällinen ja päivittää noi kp:t? niin ei jäis sit jälkeen kauheesti.
Ja hirmuisesti onnea testailuun @@@@++++@@+++++++@@
t. Minni
SANDIS: Minä mietin myös joskus aiemmin, että miksi niitä testejä pitää ruveta tekemään jo viikkoa ennen menkkojen poisjäämistä. Mutta kyllä se suuri toive raskaudesta saa sen aikaan. Ei malttaisi millään. Ja itsellä viime kierrossa ainakin rupesi testejä kulumaan, kun niitä menkkoja ei kuulunut oviksesta laskettuna ajankohtana.
Mites pitkä kierto sinulla on? Kerrohan heti tuloksia, kun saat testin tehtyä!! PLUSSATUULIA sinne suunnalle!!
Minni: Eiköhän meistä joku voi tuota listaa päivittää. Kuka muistaa ja kerkiää vaan :) Lista on tosi hyvä!!
Oma napa... Tänne ei mitään uutta tietenkään. Menkat on nyt pahimmillaan. Vuoto runsasta ja kipuja mahassa. Laskin tuossa laskurilla, että JOS tästä kierrosta tärppäisi, niin minä saattaisin kuulua jopa marraskuisiin 2011. Laskettu aika napsahtaa kierron pituuden mukaan joko lokakuun viimeisille päiville tai marraskuun ensimmäisille. Ovulaatiosta voi sitten tuota ruveta tarkemmin laskemaan. Mikäli se ovis tässä kuussa olisi selkeämpi kuin viime kuussa. Yleensä olen voinut määrittää melko tarkasti oviksen omien oireiden perusteella. En siis tikuta ovista. Mutta joka tapauksessa minä nyt hengaan täällä lokakuisissa vaikka vauva saattaisi olla marraskuinenkin. :)
Tutustuin hieman tuohon punaviini-asiaan nyt ja luteaalivaiheessahan sitä tosiaan suositeltiin. Tämä neiti aloittaa siis punaviinin nauttimisen heti oviksesta eteenpäin. Kaksi kertaa olen nyt haalean plussan saanut, joka on vuotanut sitten pois, joten todennäköisesti kiinnittymisessä on ongelmaa. Tai voihan se olla ihan jotain muutakin, mutta ainakin kokeilen nyt punaviiniä avuksi.
Ja vaikka omat kuulumiset tuskin kovin kummoisia ovat tässä pariin viikkoonkaan, niin yritän kirjoitalla tänne ahkerasti ja seurata teidän muiden jännäilyjä, että pääsisin mukaan porukkaan.
Marjana kp 2/30-37
Tänään alkaa sitten vihdoin se odotettu viikonloppu!
Uuve: Oikeessa olet kyllä siinäkin että myös sitä ovista odotellaan hartaasti. Kai se melkein on niin että tässä vaiheessa on koko ajan sellanen fiilis että aika sais kulua nopeemmin :) Eikä se tunne varmasti lopu siihen plussaankaan :)
Hipskukka: Onnea sinne päin!
Marjana: Ei ole lapsia ennestään. Huomaan että mitä enemmän luen erilaisista raskausoireista näiltä keskustelupalstoilta, sitä enemmän mulla on niitä olevinaan... :D Nyt yritän vaan pitää itteni kiireisenä, niin eiköhän se aikakin sitten kulu nopeemmin. Eikä sitten ehdi niin paljon asiaa ehkä ajatellakkaan. Ehkä... :)
Sandis: Tosi mukava että sulla on työ missä oikeesti viihdyt ja mistä nautit! Se on harvinaista herkkua. Toivottavasti saat sieltä vakipaikan!
On kyllä pakko myöntää että meillä ainakin mies saa varmaan jonkinlaisen hepulin, jos ensi kierrosta alan säännöstellä saunassa käyntejä... :D Toisaalta, se taitolaji onkin sen rajoittaminen, ilman että mies tietää miksi. Jos sanon suoraan miksi, niin sillon kyllä tuskin vähentää epäuskoisena. Mutta, enköhän jotenkin saa asian hoidettua ilman että pitää kertoa syytä :)
Mies kokee saavansa paineita lähestulkoon kaikesta raskauteen liittyvästä. En siis kerro koska on ovis, koska pitäisi tulla menkat yms. yms. Hän saa elää onnellisen tietämättömänä.
Hyvää viikonloppua kaikille! Plussatuulia!
Alexandra kp22/30-32, yk1
Meikäläisen muisti sekä kekittymiskyky on kyllä nyt niin hakusessa, etten enää muista mitään... Pahoittelut siis!
Oon nyt pari päivää yrittänyt keskittyä muuttoruljanssiin, sekä kärsinyt kuukautisista! Plääh, kun onpa tyympee olo :(
minullahan ei ole ollut kunnon kuukautisia, kuin sitten viimeksi seitsemän vuotta sitten! en siis osaa sanoa, onko nämä nyt olleet normaalit...
Esikoinen sai alkunsa tasan 7 vuotta sitten, pillereiden läpi ja minulla oli neljät "vale" kuukautiset, ennen kuin raskaus huomattiin! Eli kyllä, kaikki on mahdollista tässä elämässä. :D
Poitsun syntymän jälkeen, minulle laitettiin heti kierukka ja ilman että kuukuatiset olisivat kerenneet alkaa ollenkaan.
Kierukka poistettiin lokakuussa ja samantien raskauduin, ilman yksiäkään kuukautisia. Tämä meni toisiaan kesken. Jouluna oli jotkut minimini kuukautis tuhrustukset ja nyt sitten ensimmäiset jotka ees vähän voisivat muistuttaa oikeita vuotoja!
Tänään siis KP 4/25-28 ja edelleen todella kovia vihlontoja :( vuotoa ei ole kovinkaan paljoa tullut, päivisin pärjännyt pikkuhousunsuojalla! Ihmetyttää tosiaan, kun nuo vihlonnat ja jomottelut on noin kovia, lämmöt edelleen iltaisin koholla ja muutenkin eriskummallinen olo; tekis mieli syödä koko ajan mutta mitään ei oikeasti tee mieli sekä päässä humisee! Vitsi kun ei yhtään tunnista omia menkkaoireitaan ja antaa vallan mielikuvitukselle... en tosin usko, että raskaana olisin vaan, että jotain muuta häikkä olisi kohdussa!?
Miina kp. 4/25-28
Oliskohan mulla nyt siis yk3. keskenmenon jälkeen?!
Täti siis kurvasi odotetustikin tänään tänne.
Kierto tasaisesti 31päivää niinkuin aikaisemmissakin clomi kierroissa.
Jotenkin tyhmääkin kun kierrot toistaa toisiaan...kp 17 on joka kerta ollut ovis ja täti luonani niin,että kierrot tuon 31.
Kokis:Jokos siis huolitte pinoon mukaan...? En saanut tarrattua syyskuisten junaan minäkään mukaan, en ollut se tilastollinen M-poikkeus..
Uuve:Kannattaa harkita niiden kirppujen pois hoitamista ;) niitä se kutinasi taisi siis kuitenkin olla...
Minni:Nyt voit sitten ihan lisätä minut listoille mukaan..
Marjana:kiitos tuulista,mutta eipä auttaneet tälläkään kertaa.
Täällä saattaisi olla sama,että jos tärppää niin ei lokakuuksi la ennätä.
Pitääkin ihan laskea ja katsoa mitä näyttää kun kuitenkin jo etukäteen taas tiedän minne ovis sattuu.
Oma napa tulikin jo aluksi.
Täällä tänään saapunut täti kipuilee.
Mieliala on oikeastaan parempi mitä etukäteen sen kuvittelin olevan.
Tiesin kuitenkin jo heti oviksen jälkeen ettei voi tulla tärppiä kun ässäilyt ei osuneet oikeaan kohtaan.
Nyt sitten huomenna taas clomeja popsimaan.
Minny kp1 yk7
Kiitos taas Iltis tietopläjäyksestä liittyen tuohon vasta-ainejuttuun. Päättivät, etteivät anna sitä mulle kun kuitenkin olen niin varhaisessa vaiheessa tai olin siis. Eiliset hcg-arvot jälleen laskussa, 197 eli aika hyvin tippuu. aloin taas lauantaina vuotamaan oikein kunnolla kolme päivää, mutta nyt taas loppu. Ensi viikolla taas labrat ja perjantaina jo lopputarkastus ultralla ja lääkärillä. Varmistin nyt senkin, että tosiaan metotreksaattitujauksen jälkeen pitää odottaa kolme kuukautta ennen uutta raskautumisyritystä. Sen verran tujua sytostaattia on se aine, että voi tulla epämuodostumia. No, johan tässä on yksi kuukausi mennyt eikä ekoja menkkojakaan vielä tullut joten ei kai toi parin kuukauden odottelu enää tunnu missään, eipä ei..
Toivotan sydämestäni plussatuulia kaikille täällä oleville. En nyt taida ihan aktiivisesti jaksaa kirjoitella täällä kun itsellä ei kerran mitään kivaa tapahdu pitkään aikaan. Luen kyllä päivittäin teidän kuulumiset, joten plussatuulia puuuuhhhhh!!!
Voi Minny, ei voi muuta kuin toivoa, että josko tämä olisi nyt se oikea kierto. Ja kyllähän sieltä aina se nousuvaihe tulee kun saa jännätä uutta kiertoa. Tuo tädin tulo vaan aina on yhtä ärsyttävää ja vielä kun toiveissa olisi jotain aivan muuta.
Miina: tuntuu siltä etten minäkään omia menkkaoireita ymmärrä, vaikka niitä on elämän aikana ehtinyt tulla aika monet. Jostain syystä ne osaa aina yllättää ja kehittää uusia oireita. :P
Alexandra: Meillä tietty mies heti eilen sanoi, että lauantaina pitäis päästä saunaan. Mä olin heti, että etkä mene. Mies vähän ihmetteli ja sanoin, että mulla alkaa ovisaika lähestyä joten hän ei mene saunaan. Aiheutti lisää ihmetystä ja sitten kerroin, että luin täältä että voi tappaa siittiöt. No jäi vähän huulipyöreenä siihen, eikä asiasta puhuttu enempää... Luulen että tänään kuuluu kysymys, että oonko tosissani ettei se pääse saunaan. :D Eli meillä mies kyllä aika mukana asiassa, vaikka ei mua kyllä läheskään aina ymmärrä. ;)
Minni: mäkään en valitettavasti varmaan ehdi viikonloppuna kauheeesti koneelle... toivottavasti joku ottaa hoitaakseen. :)
Sandikselle peukkuja ja plussatuulia!
Marjana: Joo oudolta tuntui mustakin tänne aluks tulla, ja just nuo menkkapäivät on sellaisia ettei oikein oo mitään kirjotettavaa, tai edes huvita kirjoittaa. Mutta uuteen nousuun taas ja sitten innostuu. :)
Uuve: Mä yritän vielä pysyä järjissäni, enkä rupee testaileen... aika epätodennäköistä ja kaukaa haettua se kuitenkin olis... :P Pakko tyytyä vain kohtaloon ja suunnata katse tulevaan ovikseen. :)
ON: täällä aletaan ovista odotella, mutta nuo lämpöjen mittailut ei oikein auta, kun jostain syystä mun lämmöt heittelee eestaas... joka paikkaa särkeekin ja tk:s hoitsu meinas vaan, että on nyt mun tapa sairastaa flunssaa, kun pikkunenkin meillä tosiaan kuumees. Mutta ovisaika lähenee, joten peittojen heiluttelu säännöllisesti alkakoon! Täs onkin vähän joutunu panttamaan, kun anoppi ollu yökyläs hoitamassa tuota meidän pienintä sairastajaa. Ja nukkunu ihan seinän takana. ;)
-Kokis- KP 9/26-28
Kyllä se täti tännekin kurvasi kuten minnylläkin. Tuli taas lyhyt luteaalivaihe eli 8 päivää tällä kertaa. Ihan positiivisella mielellä olen kuitenkin, kun on nyt terot ja clomit odottamassa. Tähän kiertoon kylläkin vain vasta terolut.
Tähtisafiiri kp 1/17-32
Niinpä ne menkat sieltä sit alko.Ottaa päähän mutta ei auta masentua.Jään taustailemaan....
MINNYLLE, TÄHTISAFIIRILLE JA KRISLEELLE
pahoittelut tädin saapumisesta! Ollaan sitten kaikki samassa junassa aloittelemassa uutta kiertoa.
Kokis: Kyllähän ne lämmöt voi heitellä paljonkin. Jos et tiedä, mikä sinulla on ns. normaaliarvo, niin hankala tietysti heti sitä paikallistaa. Minulla kun on ns. täysin normaaliarvo 36,7, niin sen perusteella päättelin onko lämpö noussut vai laskenut. Toissa kierrossa sain ovulaation paikallistettua, kun lämmöt tipahti ensin muutaman pykälän ja seuraavana aamuna oli nousseet yli 0,5. Mutta kannattaa mittailla ja seurailla mihin se normaalilämpö alkaa asettua.
Marjana kp 2/30-37 (jolle ei mitään uutta kuulu)
Eli tänään aamulla tein cb-digitestin, ja alle kahessa minuutissa tuli vastaus: Ei raskaana. Vielä ei ole täti kurvannut tänne uudella porssellaan, joten jos ei se kurvaakaan, teen tiistaina uuden testin. Vielä avaan sen testin, ja katon miltä siellä näyttää :D
Marjana: Kierron pituudesta ei oo mitään hajua. Yhdet menkat on tullut pillereiden lopettamisen jälkeen, silloin oli kp 22. Mutta nyt ovis oli ehkä kp 16. Joten ehkä kierron pituus on tällä kertaa 30. Nyt siis kp 26. Ennen pillereitä kierto on ollut muistaakseni jotain 30-32 päivää.
Sandis
En oikein tiedä mikä testi toi nyt oli. Luulin, että kaikki cb digitestit on viikkonäytöllisiä. Tää ei kuitenkaan taida olla. Käyttöohjeissakaan ei lukenut siitä mitään. Toi testi tuli siis ovistikkujen kaupanpäällislahjaksi.
Nyt siis avasin sen, ja siellä oli vain yksi liuska sisällä. Noissa viikkonäyttösissä on kaksi, ainakin tämä linkin mukaan. http://www.clearblue.com/uk/HCP/pdf/CI_monograph.pdf
Ja liuska oli kyllä puhdas nega, ei haamun haamua. Kontrolliviiva tumma.
Sandis
Tässäpä listan päivitys, kun siirryttiin tälle uudelle sivullekin.
Hipskukka kp 29/28 yk 2
Sandokai kp 26/30 yk 1
Höttis kp 26/? yk 1
Rupikonna kp 24/28-30
Pullis kp 23/30 yk 2
Alexandra84 kp 22/30-32 yk1
Mammuska kp 20/26-28 yk 4
Helene4 kp 19/22-29 yk 12
Tuutuli kp 19/28-32 yk 11
Lindaliina kp 18/30
Anju kp 17/36 yk 2
Crystal kp 16/25-29 yk 5
Elmu kp 14/? yk 1
Minni86 kp 13/27 yk 13
Arianna kp 12/27-28
Uuve kp 9/30 yk 3
Kokis kp 9/26-28 yk 4
Jepsis kp 7/29-31 yk 4
Lumi kp 5/30-32 yk1
Miina kp 4/25-28
Marjana kp 2/30-37 yk 11
Tähtisafiiri kp 1/29 yk 10
Krislee kp 1/? yk 3
Minny kp 1/31 yk 7
Eve
Miiru75
Sandis: CB:n testejä on olemassa digitaalisena tavallista sekä sitä viikkonäyttöistä. Sinulla on vielä tuota kiertoa jäljellä, joten toivotaan, että pääsen plussaamaan ensi viikon alussa. :)
EVE: Voi että minua säälittää, kun te ette meinaa päästä uuteen alkuun! Jospa se kohta alkaisi olla päätöksessä tuon pikku myyn taru ja uusia tuulia kohti...
Marjana kp 2/30-37
Mä taidan hipsiä tänne ryhmään kun syyskuisissa ei ole enää ketään :( Olen jossain välivaiheessa, ei hajuakaan missä mennään.. Mikä voi olla kun menkat on kyl myöhässä 4 päivää ja välillä on pahoinvointia, mutta kaikki testit näyttää negaa? Tänää viimeksi testasin Predictorin herkällä, jonka pitäis näyttää raskaus neljä päivää ennen kuukautisten oletettua alkamista. Mutta ei mitään.. Kannattaako mun enää pitää toiveita yllä, vai mitä tässä tapahtuu? Voiko olla että mulla nousis ne arvot niin hitaasti vai onko jo myönnettävä itelle että tää oli tässä?
Maatis dpo 17, kp 32/28
Maatis:
Iltishän se taisi haukkua Predictorin testit ja saa niistä vielä kaiken lisäksi valmistajalta korvauksen, koska ne näytti negaa, kun muut testit näytti jo selkeän plussan. Tee joko Clearbluen tai Apteekin oma testi.
Ja ehdottomasti pidä toiveita yllä!! Voi olla, että ne arvot nousee hitaasti ja menkkasit ei ole vielä kovin paljoa myöhässä. Jos ovis on ollutkin myöhemmin ja siksi testit ei vielä ole näyttäneet mitään.
Minulla oli menkat jo 6 päivää myöhässä oviksesta laskien... Clearblue antoi haalean plussan, joka ilmeisesti oli kiinnittymisyritys, mutta sitten menkat alkoi.
Maatis, plussaa nyt! Pakkohan se M-kirjanten kirous on saada murrettua!! Ole sinä se plussaava M! :)
Omaa vielä... Lueskelin greippimehusta ja päätin, että ei se ota, jos ei annakaan. Marssin huomenna ostamaan greippimehua ja kierron puolivälissä punaviiniä. Ja koko ajaksi lisään kalaöljyjä. Monivitamiinit on jo käytössä.
Nyt otan kaikki kikat käyttöön, kun kerta haamuja saadaan, niin panostetaan siihen kiinnittymiseen!
Marjana kp 2/30-37
Voi kun on taas tippunut porukkaa tänne lisää syyskuisista, pahoittelut kaikille!
Minä oon myös Apteekin oman kannalla, se ei turhia viivoja näytä ja mahdollisen positiivisenkin näyttää melko aikaisin, itse aikoinaan sain jo dpo.10 sillä selkeän plussan. Tosin joulukuussahan sain sillä dpo.13 haalean plussan, uskoisin että silloinkin kyllä tavallaan oikeaa näytti, mutta oli vaan kiinnittymisyritystä. Tämän kierron loppuun ostin nyt kuitenkin marketin Pregcheck-liuskoja ja se yksi Sofin herkkä jäi lisäksi viime kierrosta. Kaipa nuo liuskatkin sitten kunnon punaisen näyttää JOS raskautunut on. Liuskoilla kun saan aina jonkun haamuviivan joka hiukan punertaakin, mutta jos pätkähtäisi heti hieman punaisempi paksumpi viiva niin sitten se vasta olisi sitä oikeaa haluttua tulosta. Kommentteja muuten milloin tuo Sofin herkkä kannattais tehdä? Minähän ajattelin ensi keskiviikkoa jolloin dpo.10 mutta kannattaisko säästää vielä dpo.11 tai 12 se? Siinä ohjeessahan lukee että jopa dpo.7 näyttäisi haaleaa viivaa jos raskaana, mutta en ole kyllä kuullut ikinä kenenkään plussanneen NIIN aikaisin. Ei millään malttaisi odottaa testausta:) Tästä kierrosta kun tipun niin tipunkin todella korkealta, oon niin varmoin mielin ollut että tämä on SE kierto:) Minä en muuten nyt lopulta usko sitäkään että kykenen paria kuukautta vartoomaan yrittämisen jatkamista, kun aikaisemmin kerroin että vasta loppukeväästä jatketaan yrittämistä..Tässä niin pitkään jo yritystä ollut että tuntuu ajantuhlaukselta pitää parin kuukauden tauko, kun ei tästä totisesti ainakaan nuorru:/ Se olisi sitten sen ajan murhe miten depressiivinen olisin kaamosmasennuksen ja hormonihuurujen yhteisvaikutuksessa. Eihän se välttämättä menisi edes niin, vaikka tuon ainoan talvivauvamme kanssa oli tosi raskasta ekat kuukaudet juuri tästä syystä:/ Ja kukapa sanoo että edes raskautuisin lähikuukausina että EDES sitä talvivauvaa tulisi:/ Josko tulee enää mitään vauvaa. Että tällaisia mietteitä tänään. Tsemppiä ihan jokaiselle, on se ihanaa kun on tämä paikka missä voi tuntojaan purkaa, kun ei oikein voi kenellekään näitä tuntojaan kertoa. Niin moni ns.ystäväkin on sanonut jo kuopuksen syntymästä lähtien että nyt teille pitäis jo riittää lapset..Ihan kuin se kuuluisi kenellekään montako lasta toivotaan:/
Helene kp.20/22-29, yk.12, dpo.6
Ei tule syysvauvaa meille. menkat alkoi tänään aamulla heti kauheella lorinalla.
Eleanora kp1/30 ja 30 siis virallinen kierto ilmeisesti kun kolmessa viime kierrossa niin ollut.
Täällähän keskustelu käy vilkkaana, kiva!
Joko Hipskukka on testannut (plussannut)? Olispa hienoa saada jo ensimmäinen plusmerkkinen tähän ketjuun! :)
Maatiainen: bongasitko oviksen? Olisko mahdollista että oliskin ollut myöhemmin...? Monesko yk teillä meneillään?
Suuret pahoittelut kaikille tänne tipahtaneille, mutta lämpimästi tervetuloa jokatapauksessa!
Helene: Peukut ja varpaat pystyyn sun puolesta, toivottavasti plussaat!! Sen olisit ansainnut. Tsempit!
Täällä kp 18 meneillään. Aiemmin ovistesteihin hyvin haaleaa viivaa, tänään vahvempi. Ei vielä ihan kontrolliviiva, mutta sinnepäin, joten toiveet korkeella et plussa pian tärähtäis! Pientä nippailua ja jomottelua havaittavissa, josko tosiaan enteilis ovista. Toinen kierto pillereiden jälkeen meneillään, ekassa en tuntenut ovista.
Rentouttavaa lauantaita naiset! :)
Anju
En nyt muista kaikkien nimiä, kun minusta on täällä moni kysellyt, niin vastaan nyt kaikille kerralla.
Eli jännittää kyllä kovasti, toivo on niin korkealla, ja kohta sieltä tietysti tiputaan, ja kovaa :( Ei pitäis niin kovasti toivoa, mutta minkäs teet.
Eilen innostuin testaamaan first signal ovistestillä, mutta puhdas nega se oli. Voi olla, että jos yö menee hyvin, eikä tarvi käydä vessassa välillä, niin saatan tehdä cb r-digitestin :) mutta viimeistään lauantai aamuna, jos tätiä ei näy. Jos testi vaan toimii, kun on jäätynyt postilaatikossa. Ovistestitkin on toiminut vaihtelevalla menestyksellä, varmaan jäätymisestä johtuen. Viime yönä siis kävin pari kertaa pissalla, koska molemmilla koirilla oli mahat sekaisin, ja pari herätystä tuli, niin mun on aina pakko käydä vessassa, ennen kuin saan unen päästä taas kiinni. Ne söi raakoja luita pitkästä aikaa...
Ennen tätä kiertoa oikein ihmettelin, että miks ihmiset ei voi oottaa menkkojen myöhästymiseen saakka. Nyt ymmärrän oikein hyvin, itellä on mieli tehnyt testata jo pitkään, mutta eipä se mitään kovin aikasin edes näytä. Mutta odottajan aika on niin pitkä.
Nyt on jotain nippailuja mahassa tuntunut. Vielä ei tunnu ihan menkkakivuilta, mutta jos tää onkin vasta alkusoittoa.
Mä tuun kertomaan tänne töitten jälkeen huomenna, jos testin tein. Joskus kuuden aikoihin illalla. Tai sit lauantai aamuna.
Raskauden puolesta ei ainakaan olotila liputa. Siis yleensä aina oon ihan älyttömän väsynyt, ja vaikka nukun yhtälailla yöllä, ennen nukuin lisäksi 3h päikkärit päivittäin. Nyt oon ollu pirteempi kuin ikinä. Eikä yhtiäkään päikkäreitä pariin viikkoon. Eli tänä aikana kun olen ollut harjoittelussa. Siellä on niin kivaa, ettei edes uskois. Luulin jo, etten tykkää mistään työstä, kun nyt on oikea työ löytynyt, ja niin hyvä työporukka. Sinne kun vielä pääsis töihin, niin olis hyvä.
Höttis: Mikä on olotila? Joko testaat?
Sandis kp 25 DPO 9?