Mitä tehdä äitiyslomalla?
Vauva ei siis ole vielä syntynyt ja aika käy pitkäksi ja tylsistyttää.
Miten te käytitte tämän "loman" hyödyksi? Tiedän, ettei toista tilaisuutta enää elämässä tule, koska jatkossa on sitten lapsi mukana äitiyslomalla.
Kommentit (6)
Käy ostoksilla, siivoa sen verran kuin ehdit/jaksat (vauvan synnyttyä ei paljon jaksa kuurata), tapaile kavereita, käy kahviloissa ja elokuvissa... Mieti, mikä olisi vaikeaa pienen vauvan kanssa, ja tee sitten juuri sitä. Itse kävin paljon jouluostoksilla vähän ennen tokaa lasta, eka lapsi silloin koulussa.
Hae makuunista karkkia ja leffoja tai joku sarja dvd-boksina. Jos haluut jotain hyödyllistä tehdä niin tee ruokaa valmiiks pakkaseen ekojen vauvapäivien varalle, tai sit vierasvaraks tarjottavia.
Itse en ole viimeiseen 6,5 vuoteen saanu nukkua rauhassa yhtään yötä, että itse varmaan vaan nukkuisin =) Ja yleensä syöntirauhaakaan ei ole, joten kannattaa nauttia ihan vaan vaikka kahvikupposesta ja voileivästä aivan täysillä. Ehkä hiukan tylsät oli nämä minun vastaukset, mutta itse kaipaan juuri näitä asioita tällä hetkellä kaikista eniten =)
ulkona syömässä, kahviloissa, konserteissa, teatterissa, elokuvissa, kampaajalla, shoppailemassa, makasin sohvalla ja katsoin leffoja, siivosin laatikoita, luin romaaneja jne.
Mulla oli pitämättömiä lomia pari viikkoa, joten pidin ne ennen äitiysloman alkamista. Kuntoni oli paljon parempi kuin mitä olin lomasuunnitelmaa tehdessäni luullut, joten energiaa riitti kaikkeen kivaan. Ja kyllä kannatti!
olin sen verran väsynyt, etten jaksanut kauheasti esim. kaupungilla kulkea, mutta
- kävin joka päivä kävelemässä koiran kanssa
- nukuin päiväunia
- luin kirjoja
- tein aikaa vievää ruokaa
- tein tekemättömiä kotitöitä (kaappien siivousta, valokuvien laittoa, keskeneräisiä käsitöitä jne)
- tapasin eläkkeellä olevia vanhempiani
Oli ihanaa aikaa! En ole koskaan sitä ennen viettänyt noin paljon aikaa kotona kaikessa rauhassa, koska vuosilomilla olen yleensä aina matkustanut johonkin.
Lukea, kirjoitella elämästäsi muistelmat, käsitöitä, mikä sua kiinnostaa.