Lähdemme Ruotsissa käymään. Mitä tyypillisiä ruotsalaisia elintarvikkeita kannattaisi ostaa
eli jotain hyvää, mitä ei Suomesta saa? Ainakin maitotuotteet tyyliin piimä, kermaviili on parempia Ruotsissa...mutta?
Kommentit (35)
ja onhan jotkut Wasan näkkäritkin ihan eri kastia kuin suomalaiset.
itse aina ruottalaista kevytmaitoa, kotimaassa en pysty juomaan kuin laktoosittomia mut ruotsin maito sopii mulle ja on hyvää. Lisäksi ostan aina maustettuja levitteitä, ja kokolihaa.
paljon parempia Ruotsissa. eli niitä sit kans. Juu, nuo leivät voisin laittaa ostoslistalle
Maraboun Dukat ja Grädd Nougat suklaalevyjä. Näitä ei saa suomesta. Ovat TAIVAALLISIA! Ja ostan myös aina vaniljasokeria jossa on aitoa vaniljaa seassa.JA jos pitää maksapasteijasta niin Arbogapastej on tosi hyvää. Ja Tietty OWL:in Jordnötsringar. Ja perunasalaatti on todella hyvää. Erilaista kuin suomessa. Todella paljon parempaa!!
Maraboun Dukat ja Grädd Nougat suklaalevyjä. Näitä ei saa suomesta. Ovat TAIVAALLISIA! Ja ostan myös aina vaniljasokeria jossa on aitoa vaniljaa seassa.JA jos pitää maksapasteijasta niin Arbogapastej on tosi hyvää. Ja Tietty OWL:in Jordnötsringar. Ja perunasalaatti on todella hyvää. Erilaista kuin suomessa. Todella paljon parempaa!!
eli ihan karmean makusita mielestäni...ap täällä siis taas. Kiitti muista vinkeistä
on saanut Suomesta jo yli 10vuotta. Lidlin oma on muuten tosi hyvää :)
Ekströmsin nyponsoppa (ruusunmarja kiisseli) pulveria, tosi hyvää eikä saa Suomesta. Jälkkärinä erinomainen kun kiisseli lämmintä ja siihen sekaan vaniljajäätelöä!
Sitten smörgåskex, sellasia vohvelikuvioisia keksejä joitten päälle nyt sitten itsekukin laittaa mitä vaan haluaa. Suomesta en oo löytänyt. Löytyy niin luomuna, vehnänä kuin grahaminakin (muistaakseni graham).
Fjällbrunin smältost med lite starkare smak, maailman parasta sulatejuustoa, ihan erilasita kuin suomalaiset!
Ja Filmjölk on ruotsalaisten piimän ja luonnollisen jugurtin sekoitus, syövät siis sitä niinkuin jugurttia ja voi sitä käyttää kermaviilinkin tilalla.. Itse en tykkää, kun en tykkää maustamattomasta jugurtistakaan.
Ja ylipäätään ruokahan on siis halvempaa!
Isoja pyöreitä näkkäreitä saa tosi halvalla kanssa.
Niin, ja omenamehu tiiviste on älyhyvää ja halpaa, 2 dl pakkauksissa.
hyvistä vinkeistä :). Laitoin ylös ja muitakin kiittää!!
oon ruotsalaisen kaa naimisissa, että elämä ja suku opettanut nappaamaan parhaat ruokavinkit talteen ;)
oon ruotsalaisen kaa naimisissa, että elämä ja suku opettanut nappaamaan parhaat ruokavinkit talteen ;)
Kiva :). Asut siis Ruotsissa?
Siis ihan purkkisoppaa.. Lähes oikean makuista. Ja sitten noita rieskan näköisiä leipiä, mitä ne nyt olikaan... Ruotsissa saa jättipussin samalla hinnalla kuin sita samaa 4 kappaleen pussissa suomesta.
Aivan ihanan makuista.
Jos vaan on mahdollista ostaa pakastetuotteita niin suosittelisin hampurilaispihvejä (ovat siis pakastealtaassa).
- PolarPärlan pyöreitä leipiä (vehnä -, kaura - ja ruis)
- Tunnbröd :iä
Näitä ei kait Suomesta saa?
niin osta Fjällbryntin (ei Fjällbrun, sellaista merkkiä ei ole olemassakaan) valmistamaa messmöriä pieni (keltainen) paketti. Voi olla, ettet pidä mausta yhtään, tai sitten ihastut siihen ikihyviksi. Se on eräänlainen herajuusto.
On suosittu levite Ruotsissa, jossa on hyvin erikoinen, vahva ja makea maku. Rakastin sitä lapsena kun asuin Ruotsissa, mutta kun muutama vuosi sitten kävin siellä ja ostin sitä kotiinviemisiksi, niin eipä se enää hyvää ollutkaan. Niin nämä Suomen-vuodet ovat vaikuttaneet.. :)
Mutta jos siis etsit jotain aitoa ruotsalaista makua, niin ehdotan pientä pakettia messmöriä.
Tällaisessa paketissa sitä myydään ihan joka ruokakaupassa (tämä siis on se pieni paketti):
http://www.menyse.com/productImages/pfi_14561_3.jpg
Myynnissä on myös iso rasia, samoin tuubi:
http://sverigeonline.se/images/messmor_350g_original_front.jpg
jos leivot paljon! :)