Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKALAISTEN TORSTAI - TOIVOA TÄYNNÄ :) 20.10

20.10.2005 |

Vielä olen aloittamassa pinoa... Mutta saas nähdä olenko enää huomenna?!! ;)

Nyt on tunnin ajan tullut supisteluja, mutta epäsäännöllisesti ja ei niin kamalan kipeitä, mut tuntuvia kuitenkin! Eli maha kovettuu ja sit iskee kipeä supistus.

Mut niitä tuntuu tulevan vaan aina, kun istun tässä koneella?!! Ei silloin, kun esim. seison! Outoa...

Vauva kyllä liikkuu mahassa, työntäen jalkojaan mahasta läpi :)

Saa nähdä tapahtuuko mitään tänä yönä tai huomenna. Mutta tuun kyllä ilmoittamaan, jos kotona vielä olen!! =D

Kaisa 39+4

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nukkumaan pitäsi jo mennä!

Kovasti vauva jaksaa tyntää itseään mahan läpi ja samalla tulee alas (kait) supisteluja.

Nyt rupes jännittään ja vähän pelotaankin, et osaankohan sit varmasti tietää milloin tulee niitä ' ' oikeita' ' supistuksia, et pitää lähteä sairaalaan...??!!

Kun eihän kai kaikille tule edes kamalan kipeitä supistuksia? Tai näin olen kuullut...

Hmmm... no seurataan tilannetta. Kunhan ei vaan kotia päätä syntyä.

Mut nyt nukkumaan, kun nukuttaa niin kamalastikin jo!

-Kaisa-

Vierailija
2/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yöllä puhelimeeni seuraavanlaisen viestin:

" Oli eilen päivä arkinen,

vaan pieni prinssessa muutti sen.

Tuli päivästä suuri ja ihmeellinen,

me aina muistamme sen!

Pojan(tässä nimi) pikkusisko,

3320g 49 cm,

syntyi 19.10.05 klo 23.58"

Paljon lämpöisiä onnitteluja Empulle kera vaaleanpunaisten ruusujen ja halausten!!! Sekä tietysti iskälle ja ylpeälle isoveljelle :).

*Vallu 39+2*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tosiaan yöllä ihania uutisia Empulta, meinas ihan tippa tulla linssiin kun aina näistä vauva-uutisista muistuu niin elävästi oma synnytys mieleen. ONNEA VAAN EMPUN PERHEELLE! Voi, kunpa sitä itsekin pian...

[b]Kaisa[/b]: Toivotaan, että saat suppareiden seuraksi vielä kivutkin ;). Kuule, voin kertoa, että kyllä sen tietää sitten, kun aika sinne sairaalaan on lähteä ;)). Itseäni askarrutti sama kysymys ennen esikoisen syntymää ja silti siellä sairaalassa tyttö syntyi :-D.

Oma ( . ): Ei tuntemuksia.

Tyttökin heräs tänä aamuna JO klo 6.00 tai vähän ennen, voi olla että on melko ärrämurri tässä päivällä :-(. Täytynee yrittää keksiä jotain ja laittaa se vielä aikasemmin päikkäreille.

Mutta nyt lähden kaffen juontiin! Mukavaa jakautumisrikasta torstaita ja tsup-tsup-tsupeja!!!

[b]~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~[/b]

*Vallu ja ' paavo' 39+2, jotka yrittävät " tuurata" Emppua ;)*

Vierailija
4/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai meinaa se KAISA alkaa karata meiltä pinonalottajan roolista. Kukas meille nyt uskollisesti pinon alottaa puolenyön jälkeen? No joo ei nuolaista vielä ennen kuin tipahtaa, mutta jätit meidät tai et, niin Kaisalle pidetään kyllä peukut pystyssä :)

EMPULLE sydämelliset onnittelut tyttären syntymän johdosta. Saivatkin pikkuveijarit lähekkäin syntymäpäivän kun ei tullut kuin vissiin 3 päivää eroa !!!!! Siis tarkoittaen Empun poikaa ja tyttöä :)

Ja VALLULLE tietty kiitos että välitit viestin eteenpäin näin nopeasti!!! Meilläkin tänään muksut heräs jo kuudelta ja mua kiukuttaa se valtavasti. Yleensä kyllä itsekin herään siihen kun miehen herätyskello soi 6.05 enkä enää saa unta, muttaolen tottunut että saan edes puolituntia ihan vaan itselleni aamulla.

AMELIA ja muuta " matti myöhäiset" tervetuloa joukkoon :) Toivotaan nyt kuitenkin ettei veri ihan sakeanaan lennä siellä synnärillä :D Kumpi sitten onkaan pahempi vaihtoehto... ylä- vai alapää ;)

Omassa navassa sen verran että eilen sitten vihdoin ja viimein kokeiltiin kivointa ässää. Nyt mieskin alkaa jo toivoa että syntyisi pian, koska tämä viikonloppu on oikeastaan ainoa vaihtoehto saada porukkaa Pohjanmaalta varpajaisten viettoon. Ja alkaa kai olla aika tympääntynyt töiden kiiruisaan aikatauluun, joka taitaa juuri nyt olla pahimmillaan. Isyysloma kuulema tekisi enemmän kuin hyvää. Kukas se olikaan joka eilen sanoi melkein tuntevansa syyllisyyttä että vauva ei synny... noh mulla vähän samat fiilikset :/

Niin tosiaan siitä kivoimmasta ässästä sen verran että aiheutti kuin aiheuttikin yöllä kipuilua ja heräsin kipeään suppariin kello 2.31, kun se oli ensin tullut uneen. Sen jälkeen tasan 10min päästä seuraava (joka tuntui kuitenkin loppuvan kesken) ja vielä 20min päästä siitä seuraava (jako kanssa loppui). Eli siis supistelua saatiin aikaiseksi, mutta ei kai mitään sen " vakavampaa" *huokaus*

Tänään pitäisi käydä sappiarvot mittauttamassa kun hieman on ollut kutinaa, mutta taidan kuitenkin jättää väliin. Tää kutina on kyllä sen verran heikkoa ja " väärissä paikoissa(?)" että tuskin mitään vakavaa. Sitäpaitsi NÄLKÄ!!!!

Toivon täyteistä torstaita kaikille toivoo Sinilainen 39+1

Vierailija
5/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, en ole kirjoitellut tänne varmaan pian puoleen vuoteen... mutta lukenut kyllä olen pinoja ahkerasti!! :)

Onnea Empulle tuoreimmasta lokavauvasta!!

Ja sitten suoraan omaan napaan... Oireita on viime viikkoina riittänyt - supistuksia (myös hiukka kivuliaita), suikkapuikkovihlaisuja, kuukautiskipuja, jne. mutta mitään ei tapahdu. Eilen kävin piiitkästä aikaa kävelyllä (huikeat 20 min., kauempaa en olisi pystynyt) toiveissa saada supistuksia käyntiin, tulos: yksi kivuton supistus heti reissun alussa, pari nukkumaan mennessä. Nyt aamulla tunnun olevani " elämäni kunnossa" , ei oireen poikastakaan!! Että näin tehokas oli se lenkki sitten.

Minäkin olen yksi niistä, joita tulevan vauvan koko vähän pelottaa, minun tapauksessa sen iso(hko?) koko. Sf-mitta oli viikko sitten (rv 37+5) 35 eli yläkäyrän tuntumassa mennään edelleen. Ollaan miehen kanssa melko pitkiä (minä 173 cm) ja varsinkin minun suvussani syntyy 5-kiloisia vauvoja pelkästään geeneistä johtuen (ei toki aina)! Lääkäri kuitenkin katsoi (rv 35), että mahtuu tulemaan, eikä maininnut mitään erityisen isosta koosta, mutta silti arveluttaa, että voiko siihen vain luottaa, kun mitään kokoarviota ei minun vauvasta ole missään vaiheessa annettu. Sokerin kanssa mulla ei ole ongelmia.

Onko teillä kokemusta, huiteleeko 5-kiloisten vauvojen kanssa sf-mitta yleensä (reilusti) yläkäyrän yläpuolella, vai onko teille syntynyt 5-kiloisia vaikka sf-mitta olisi pysynyt noiden neuvolan käyrien sisäpuolella? Yritin pyytää viikko sitten päästä vielä ultraan tämän kokopelon takia, mutta kuulemma ehtisin synnyttää ennen kuin saisin ajan jonojen takia (asun Oulussa). Että se siitä sitten. Ja yksityiselle en viitsi maksaa.

Tänään onkin sitten taas neuvola, näkee miten sf-mitta on kehittynyt!

Toivoa torstaihinne!!! :)

-Miumau 38+6

Vierailija
6/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa hyvin nukuttu yö, olo tosi pirteä.

Tänään olisi sitten ylimääräinen lääkärikäynti, saa nähdä onko edistystä tapahtunut salavihkaa.

Yöllä näin unta että synnytys käynnistyi, liekö sitten unissaan ottanut suppareita vastaan kun herätessä vatsa aika arka.

Onnea Empulle prinsessasta!

Mutta nyt aamupalan tekoon ja koululaiset ylös sängystä.

Hyvää alkanutta aamua kaikille.

lokakuu 38+6

Vierailija
7/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ehkä huonompi tuuri voisi olla.

Oma flunssa alkaa helpottaa, mut nyt on kuopus kipeä.

Eli se viimeinenkin mahdollisuus saada lapsenvahti meni.

Mies on ainut joka ei ole vielä flunssaa saanut, mut eiköhän hän sen saa kun jo esikoinen, minä ja kuopus ollaan saatu...

Eli jos synnytys nyt käynnistyy, niin joudun menee yksin synnyttää. Jippii...

Kohta pitäis varata huomiselle aika yliaikaiskontrolliin, pitää varmaan kieltäytyä alapään sorkkimisesta, koska en halua että synnytys käynnistyy.

Voi VIHTU!!!!

Nyt sit vaan jalat ristissä ollaan niin kauan kunnes kuopus on terve...

Urkki ja Aarre rv 41+1

Vierailija
8/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden just neuvolaan. Kun silloin sairaalassa käskettiin mennä extra tarkkailuun. Ja sit uudestaan pitäis mennä maanantaina ja sitten olisi aika sairaalaan keskiviikkona, jollei nyt sit ala se itse synnytys :)

-Kaisa-

PS. Ompa jännä olla hereillä tähän aikaan jo ;)

Vierailija
9/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänää ollu masis olo heti herättyä. Miehen kans illal saunottiin ja harrastettiin mukavinta ässää, mut eipä tuntunu mitään auttavan, itseasias yö meni tavallista rauhallisemmin. Eikä auta asiaa kun kaikki tutut kyselee että joko on oireita tai eikö ole vieläkään syntynyt? Rasittavaa. Jotenki olin itsekin asennoitunut että kyl viimeistää 20:s päivä rupeaa syntymään.. ihan tyhmää asettaa itselleen tällaisia määrä päiviä. Nyt se määrä päivä sitten on maanantai jolloin L.A.. Jos silloin viimeistään.. Stressaan kai asiasta liikaa, kyllähän tää joskus ulos tulee, mut on mieli jo niin kypsynyt ja malttamaton.

Mukavaa päivää kaikille!

T.Rosmari ja masukki 39+3

Vierailija
10/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille vauvansa saaneille!!!!!

Kerrankin hyvin nukuttu yö takana. Meilläkin lapset niiskuttaa minkä ehtii. Todennäköisesti molemmat on hirveessä kuumeessa kun vauva syntyy. Influenssapiikkikin pitäis esikoiselle saada laitettua, mut eihän ne sitä anna jos on kipeä.

Päivämäärän asettamisesta; Mä asetin, et jos nyt ennen isäänpäivää syntyis. Tokaa kun odottelin, asetin silloinkin päivämääräks ainakin kaks viikkoa yli lasketun ja tyttö syntyikin viisi päivää etuajassa. Sehän oli tietenkin positiivinen yllätys. Nyt vaan joka paikkaan kolottaa niin oaljon, et haluaisin välittömästi synnärille.

No vauva on ainaski tosi alhaalla, mut eihän se mitään tarkoita. Ei ole limatulppa irronnut, mut eipä tuo irronnut edellisessäkään raskaudessa, kun vasta synnytyksessä. Ekassa raskaudessa lähti jo 37+ viikoilla.

Olo on ihan kypsä ja kun noi lapsetki haluais äidin jo sairaalaan ja isin kotiin. Mistähän sais hiukan lisää puhtia odotukseen?

Suppareita kaikille!!!!!!

Hennajo 38+4

Vierailija
11/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ilmoittautuu oululainen odottaja. En oo hirveesti jaksanut kirjotella kun mitään ei tapahdu. LA oli 9. päivä, mutta mitään oireita ei pahemmin oo ollu. Viime sunnuntaina ajattelin että joko nyt mutta sitten oireet hävis. Mieskin pisti viestiä töistä että tämä päivä ja huominen olis oivia synnytyspäiviä, kun sillä ei oo kuin muutama kokous... ja ens viikkoa se on alustavasti suunnitellu isyyslomaksi.

Tänään olis sitten se viimenen neuvola. Eipä siellä varmaan mitään uutta löydy:). Maanantai aamuksi on varattu yliaikaiskontrolli, kun viikkoja on 42+1. Pitää kysyä että varustaudunko jäämään vai antaako ne käynnistysajan myöhäsemmäksi.

Mulla olo on ollu varsin hyvä, kävelylenkit on ripeitä (en oo koko raskausaikana voinut kävellä niin reippaasti). Aika kuluu hitaasti odottaessa, toissapäivänä päätin etten jaksa enää olla kotona ja lähdin kaupungille kävi miten kävi. Tälle päivälle pitäs keksiä taas jotain, eilen ompelin pipon kaverin pienokaiselle, ikää 5 päivää.

Moni on täällä kirjottanut että ärsyttää kun ihmiset koko ajan kyselee onko vauva syntymässä. Mua ei ainakaan tähän asti oo haitannu. Kyselijät on ollu eri ihmisiä, eli siis yhtä yksittäistä maan vaivaa ei oo ollu (appiukkokin soittelee miehelle eikä mulle). Töistäkin ovat soittaneet, että olenko unohtanut ilmottaa niille.... ikävä kyllä en. Kyselytekstiviestit ja soitot suorastaan piristää mun päivää, kun muuten on niin TYLSÄÄ. Siis kyllä mua ottaa pannuun tämä odottamisen venyminen mutta noi kyselyt ei oo syynä.

Viime öinä uni ei oikein oo pysynyt silmässä. Ootan vaan milloin vedet lirahtas tai supistukset alkais...... öisin vessaan mennessäkin pitää ottaa aina silmälasit päähän että varmasti näkee jos jotain oireita on...

t. Wictoria ja Taavetti rv 41+4

Vierailija
12/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks ONNITTELUT EMPULLE!!!!!

KAISAkin se on taas varhain pinon aloittanut :) Peukutukset suppareihin *bd* Tulehan kertomaan neuvolakuulumiset sitten !

Onhan se VALLUkin täällä vielä, eilen en aamun jälkeen bongannutkaan sua. Myöhemmän illan juttuja en kyllä nyt käyny lukemassa, mutta kuitenkin....mä jo ajattelin , että olet omaasi lähteny hakemaan. Menikö vatsan vellomiset ohi?

Omaan masuun ei uutta. Mieluisinta ässääkään ei ole pystynyt enää kokeilemaan:( vaikka mieli tekis. Vaikka onko siitä sitten apua tullutkaan.

No, eilen illalla saunan jälkeen yks kaks iski todella apea olo. Ihan itku kurkussa menin jo kahdeksasn maissa peiton alle märehtimään. Tuli niin masentava olo, kun ei vieläkään ole vauva syntynyt. Tää alkaa totisesti olla henkisestikin raskasta, kun odottaa ja odottaa... sitten vastailla niihin kyselyihin. Aina olla sepostamassa samat lätinät, että ei vieläkään jne. Mulla oli kyllä niin paha mieli illalla, ettei vielä niin masentava olo ole ollutkaan. Nukahdin varmaan ennen ysiä ja heräsin tossa ysiltä. Kävin tietysti vessassa muutaman kerran yössä.

En tiiä, jospa tää päivä ois parempi. Olo on jotenkin väsynyt.

Mutta TOIVORIKASTA torstaita meille kaikille!

T:Hemulii_i rv 40+3

p.s. SORRY, tää omanapainen valitus tällä erää :/

Vierailija
13/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta !

Esikoinen kerhossa, ja itse kohta neuvolaan.

VALLU: Kiitos supistustsemppauksista.Suppaili kyllä kovasti illalla ja yöllä, osa kipeitäkin, mutta ei vaan lähtöä tullut...

Nytkin supistelee herkästi, mutta ei nää kipeitä oo.:/

Mutta positiivista ajattelua, ei ole enää pitkä aika, vaikka ei itsekseen lähtiskään syntymään.

Milloin HEMULILLA on yliaikaiskontrolli jos ei ennen sitä ala tapahtumaan ?

Ja ihanat vaaleanpunaiset vauvaonnittelut EMPULLE ! :)) Oli kiva lukea ihania uutisia heti aamusta.

ponnyt rv 40+2 ja masunasukki

Vierailija
14/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]EMPULLE ja koko perheelle[/b] Todella PAljon Onnea!!!

Neuvola kuulumisia;

Verenpaine oli nyt ihan ok, 139/90.

Painoa tullut alas (tiistaista 18.10) -200g.

Vauvan sydän äänet oli hyvät, +140.

Pissa hyvä, mutta hieman verta siinä seassa (??).

Vauva jo ihan hyvin kiinnittymässä, muuta ei siis tainnut olla vielä

ihan

kiinni?!

Vähän veikkailtiin neuvolatädin kanssa, et voi olla että viikonloppuun mennessä alkaisi tapahtua?...!! =)

-Kaisa-

Vierailija
15/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tosiaan silloin sairaalassa epäilivät, että mulla olisi raskausmyrkytys ja siksi mun pitää käydä nyt tarkkailussa neuvolassa!!

Koska ne oireet oli siihen viittaavia. Ja nyt oli jo hyvä merkki se, et RR tullut alas ja painoa tullut alas, jolloin turvotus laskee...

Mut nyt meen ottaan ruokaa!!! Kamala nälkä. (Ja kamala janokin koko ajan!?!!)

-Minä Kaisa taas ... -

Vierailija
16/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita tulossa?

Ne ottaa kuulemma kaikki yliaikaiset samaan aikaan ja tutkii sit sitä mukaa kun kerkeää, joten aikaa saattaa mennä monta tuntia.

Mitenköhän pääsis jonon ohi?

Nyt Räkä Laura eli kuopus heräilee...

Vierailija
17/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAISA: hyvä juttu että verenpaine laskemaan päin samoin turvotus. Kannattaa juoda, se auttaa. Mulla on kans jano koko ajan ja vissyä menee . Olen ihastunut Kevyt olo vissyyn päärynän maulla höystettynä :)

PONNYT: enpä osaa sanoa milloin on se yliaik.kontrolli, kun eilen th teki lähetteen. Hän arveli, että joskus ens viikon lopulla, ellei mun RR ala nousta (mikä siis mulla noususuunnassa). Ja muutenkin ollut pääkipua, pissassa prot. Mut saapa nähdä.

Kuten aamulla mainitsin, niin mua väsyttää kauheesti. Vaikka yöt nukkuu kivasti niin silti väsyttää. Päivällä pakko ottaa torkut. Hempasta ei johdu. Kait se kuuluu tähän loppusuoralle?

Hemulii_i

Vierailija
18/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikäynti takana ja kaikki ok.

kohdunsuu pehmeä ja kiinni, pituus 1,5 cm. Pää ei vielä ihan alhaalla, mikä ei tietysti merkkaa uudelleen synnyttäjälle mitään. Tarjos vaihtiehtoa ottaa sairaalasta vuodepaikka kun on noi synnytykset ollut niin nopeita, mutta en kyllä ala sairaalassa makaamaan hyvällä tuurilla paria viikkoa.

Vierailija
19/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

PONNYT: jaksaispa itekin olla yhtä positiivinen kuin sinä :)

Hemulii_i

Vierailija
20/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä oon ahkeraan viestejänne lukenut ja ollut hengessä mukana jännittämässä, kukas onnellinen tänään pääsee hakemaan omaa pientä nyyttiänsä. Aluksi kaikille vauvansa saaneille oikein paljon lämpöisiä onnitteluja!!!

Niin, vaik oon juttujanne lukenu on oma kirjoittelu jääny vähiin - laiskuutta! Alkaa tosiaan pitkästyttämään tämä odottelu. Mulla toinen tulossa ja esikoinen tuli rv 39+6, joten ajattelin et kyllä tämäkin tulee, vaan EI!! Joku eilen kirjoittelikin samanlaisista tuntemuksista, ei muuta ku symppisterveiset sinne!!:) No , oysiin menossa synnyttään ja siellä ei kuulemma oo nyt enää ruuhkaa, joten ihan hyvä juttu sen puoleen! Vaikka niitä ruuhkahuippuja ku ei voi ennustaa!! Toivon kyllä et sattus huonekaveriksi puhelias immeinen, viimeksi oli niin kuivaa ku ei sellaista ollut, vaan sai yksinänsä nauttia hiljaisuudesta ( mikä sekin on hyvä juttu jonkin aikaa, mut ei MONTAA PÄIVÄÄ!:) ) Oma olo senkun paranee, mitä enemmän päiviä menee la:n yli, tuntuu et synnytys olis tosiaan vasta muutaman kuukauden päästä. Yöt nukun tosi mainiosti, enkä juuri koskaan heräile mihinkään.. Kaikkia mahdollisia kepulikonsteja on yritetty, mut kaverilla ei kiirettä..:) No, täytyy lohduttautua sillä et ei sinne kukaan oo jääny!:) HIRMUNA TSEMPPIÄ LOPPURUTISTUKSEEN KAIKILLE!! KOHTA SAADAAN NAUTTIA OMAN VAUVELIN IHANASTA TUOKSUSTA!!!:)

Toivottelee Selmaselina rv 40+5