Onko kyse NARSISTImiehestä? Olen ihan loppu....
Mies sanoi aluksi ihastuvansa minuun henkisesti.
Fyysinen puoli tuli kuvioihin paljon myöhemmin.
Oli tai ainakin esitti olevansa minun kanssa samanluonteinen.
Joka asian sanoi ajattelevansa aivan samoin kuin minä.Oli kuulemma aidosti rakastunut, tunteellinen, herkkä, käsittämättömän ihana ollakseen totta.
Mutta 2 vuoden päästä muuttui todella ilkeäksi.
Minä olin syyllinen kaikkeen, varsinkin hänen jatkuvaan ahdistukseensa, kun en sanonut hänelle 10 krt päivässä, että rakastan sinua-epäili koko ajan olenko tosissani.
Kärsi pakko-oireista. Pesi käsiänsä niin, että ne olivat koko ajan vereslihalla, tarkisti kaikkea ja hermostui, jos joku keskeytti.
Suuttui silmittövästi, jos sanoin hänelle jotain poikkipuolista. Itseensä kohdistuvaa kritiikkiä ei kestänyt ollenkaan.
Sanoi olevansa muita parempi jne.
Pelkään miestä, hän oli tehdä minut hulluksi kaikilla älyttömillä vaatimuksillaan.
Onneksi pääsin hänestä ainakin toistaiseksi eroon, mutta pelkään, koska hän taas ottaa yhteyttä.
Mitä mieltä olette, selviääkö tästä kaikesta?
Kommentit (19)
vakavasti mielenterveysongelmalliselta. Hän taitaa kamppailla oman syyllisyytensä kanssa. Nuo käsienpesuongelmat viittaavat usein syyllisyyteen. Ja ihminen, joka ei osaa käsitellä syyllisyyttään, projisoi sen muihin eli syyllistää muita.
ja kyllähän tuossakin miehessä siihen viittavaa on, mutta sanoisin, että tuolla miehellä on jokin muu sairaus syynä urpåuteensa.
Toivottavasti pystyt olemaan hänestä erossa.
Esitti olevansa todella syvällinen ja sanoi koko ajan, että rakastaa minua.
Épäili olenko tosissani hänen kanssaan ja kyseli sitä viimeisen puoli vuotta lähes joka viikkon.
Erittäin raskasmielinen.
Halusi eristäytyä kaikesta/kaikista.
Vakavat piirteet/häiriöt alkoivat ilmaantua, kun jäi myyntityöstä työttömäksi.
Ei ollut enää kaikkien palvoma ja suosima.
Jäi aika yksin.
Ei arvostanut itse ketään ja kaikissa oli joku vika.
Halusi naimisiin ja lapsia kanssani.
Onneksi tajusin ajoissa ja mitään peruuttamatonta ei päässyt käymään.
Jos kerroin hänelle käyttäytymisestä, siitä seurasi pitkä ero.
Aina otin hänet takaisin, kun osasi olla myös todella ihana mies ja keskustella syvällisiä.
ap
piirteitä ole, pakkoneuroottinen ja muuten mielenterveysongelmainen kyllä.
Ilmoitin, että en enää jaksa hänen ongelmiaan.
En soita, enkä tekstaile.
Yrittää laittaa ihania tekstareita, mutta suhtaudun niihin kylmän rauhallisesti, kun tiedän mitä siitä taas seuraisi, monen kokemuksen jälkeen.
ap
Ilmoitin, että en enää jaksa hänen ongelmiaan. En soita, enkä tekstaile. Yrittää laittaa ihania tekstareita, mutta suhtaudun niihin kylmän rauhallisesti, kun tiedän mitä siitä taas seuraisi, monen kokemuksen jälkeen. ap
Rakastin kyllä häntä, mutta en jaksanut hänen ongelmiaan.
Oli pakko laittaa välit poikki, muuten olisin itse sairastunut.
Olen käynyt terapiassa ja lääkkeetkin oli kuvioissa pahimpana aikana.
Nyt olen päässyt pahimman yli, mutta pelkään, että hän ei jätä minua
rauhaan ja kaikki tulee taas uudestaan kuvioihin.
Mies sanoi, että hänellä ei ole muita kuin minä.
Kukaan ei ole koskaan häntä ymmärtänyt.
Väkivaltainen perhe jne.
Alkoholi maistuu nykyään vähän enemmänkin.
ap
Sairas kylläkin.
Sinä et kuitenkaan ole vastuussa hänen elämästään, tarvitsee apua, mutta hänen on itse haettava sitä.
- haluaa olla aina oikeassa
- eikä siedä poikkipuolista sanaa ja
- on vihamielinen
- sekä syytelee
- juokse jo--- ps onko lapsia???
hänestä erossa.
Ikävöin tietenkin niitä ihania hetkiä, mutta samalla muistan, minkälaista henkistä väkivaltaa harjoitti.
Pelottelua, uhkailua, alistamista ja toisen henkistä väsyttämistä.
Sitä ei voi sanoin kuvailla - pelkäsin oikeasti tulevani hulluksi hänen seurassaan.
Onneksi olen pahimmasta toipunut ja tajunnut, että se kaikki oli sairasta.
ap
Niin saattaisin masentua, juoda alkoholia.
Kysellä mieheltä mahtaako tuo rakastaa ja jos ukko alkaa selvittää mun "käytöstä" niin mieshän se siinä kusipää narsisti on!
Sinussa tässä vikaa on! Mene itseesi.
enemmän!!!Siinä kunnon narsisti!!
Taidat olla naisena sotkuinen ja häntä ällöttää se.
mutta en harrasta henkistä väkivaltaa, vaikka kuinka elämä potkisi päähän.
Ei työttömyys tee ihmisestä julmaa - masennuksen kyllä voi aiheuttaa.
ap
voi hyvin olla, tyypillisiä piirteitä on juuri tuo, että hän aluksi vaikuttaa melkein liian hyvältä ollakseen totta, on kaikessa juuri kuin se unelmien mies/nainen. Tässä vaiheessa narsisit peilaa itseään kumppanin silmin- hän on kumppainsa unelmien mies/nainen ja täydellinen ihminen. Jossain vaiheessa tilanne muuttuu, kumppani ei enää varauksetta ihailekaan narsistia, peili ei enää näytäkään sitä mitä narsisti tahtoo nähdä. Tällöin kumppani saa toisenlaisen tehtävän, hänen tehtävänsä on kantaa kaikki syyllisyys ja huonot puolet, mitä narsistissa on - narsisti ei siis todellakaan näe itsesään mitään vikaa vaan kaikki vika on kumppanissa, sellaisetkin asiat, joissa narsisti itse selvästi tekee väärin, ei se kumppani. Ulkopuolisesta, terveestä ihmisestä se on aivan käsittämätöntä, mutta naristin lähipiiri on usein niin sairastunut, että he eivät sitä enää ihmettele ja alkavat itsekin uskova siihen.
Hyvä joka tapauksessa, että olet päässyt eroon ko. ihmisestä, oli hän sitten narsisti tai ei. Kyllä sinä siitä selviät, muutkin ovat selvinneet. Jos ksyeessä on narsisti, niin täytyy vaan toivoa, että hän löytää tai on jo löytänyt uuden uhrin, koska muuten saattaa vielä otta yhteyttä sinuun.
Narsistien kanssa on tärkeää asettaa itse tiukat rajat, he eivät itse niitä ymmärrä eivätkä osaa asettaa, mutta usein saattavat niitä noudattaa, jos joku muu ne asettaa - jos ei muusta syystä niin siksi, että tahtovat ulkopuolisten silmissä näyttää hyvältä. Jos tyypppi ottaa vielä yhteyttä, älä tapaa sitä kahden kesken, yritä aina saada todistaja kaikelle kanssakäymiselle ja kerro selvästi, että te elätte nyt kumpikin omaa elämäänne.
että narsistille pitää luoda kunnon rajat, kuin pienelle lapselle.
Itse olen seurustellut narsistin kanssa jo pian 6v, eka vuosi oli tavallaan rankinta, se vuoristorata-meininki, mutta sitten se helpottui, siis vähän. EN kyllä suosittelen kelleen... Helposti sairastuu itse, ei narsismiin, mutta masennukseen.
Millaisella alalla mies töissä? Onko teillä lapsia? Kuinka pääsit hänestä eroon, toistaiseksi?