Tuliko muille S-pankista talletus vaihtoehtoja?
Kommentit (4)
Ehkä siksi että kun se S-talletustilin korko putosi, niin siirsin rahani toiseen pankkiin paremmalle korolle. S-pankissa minulla on nyt vain muutama tonni.
S-sijoitustili:Tilille maksetaan 0,25% korko, sekä talletuksen erääntyessä mahdiollinen lisäkorko, joka on sidottu osakkeiden hintakehitykseen. jos osakkeiden loppuarvo on suurempi tai yhtäsuuri kuin lähtöarvo, voit saada 8-10% lisäkoron, joka maksetaan pääomalle koko talletusajalta (ei vuotuista tuottoa) S-sijoitustilin osakkeet ovat Nokia Oyj, Sampo Oyj ja Neste oil Oyj.
No en ole kovin innoissani tuosta, vaikka kaikkia noita omistakin suorina osakesijoituksina.
Syynä se, että noista firmoista irtoaa jo osinkoina melkoisen paljon 2 vuoden aikana.
Nokiasta irtoaa osinkoa varmaan nyt keväällä 5,2 % ja voipa olla, että seuraavanakin keväänä sit toinen samanmoinen.
Sammosta pitäis olla tulossa osinkoa tyyliin 5% ja taas varmaan seuraavanakin keväänä taas lisää.
Neste noista on tällä hetkellä kallein ja siten osinkotuotto on vain noin 2% luokkaa.
Mut hyvä kai noiden on luvata lisäkorkoja, jos noi ehtii saamaan noista osakkeista tuommoiset osingot jo tuona aikana?
Lisäksi S-pankista saa muille sijoitustileille 1% koron jo muutenkin.
Harkitsisin vakavasti että laittaisin puolet rahasta 1% korkotilille ja vaikka noihin Nokiaan ja Sampoon suoraan toisen puolen rahoista, niin luultavasti tuottoa löytyisi - tosin riskiäkin vähän enemmän.
Mistä niitä sulle tuli? Mulle ei siis selvästikään tullut, mutta S-tilillä on kyllä mulla rahoja.