Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vahinkoraskaus. Mies haluaa pitää lapsen.

Vierailija
03.01.2011 |

Meillä ei ole lapsia, enkä ole vielä valmis äidiksi, eikä mielestäni mies ole valmis isäksi. Vahinko kävi, olen raskaana. Mies haluaisi pitää lapsen, minä en. Minun mielestä me tarvitsemme enemmän aikaa yhdessä ilman lapsia, että voisimme rakentaa suhdetta ja syventyä toisiimme. Mutta nyt jos teen abortin niin koko suhde on vaakalaudalla. Kaikki on pilalla joka tapauksessa:(

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen lapsen joskus myöhemmin, tajuat mitä tuli tehtyä. Ei tarvitse edes olla saman mies...

Lapsi on persoona. Tajuat sen saadessasi ensimmäisen lapsen. Mieltäsi todennäköisesti alkaisi ainakin tässä vaiheessa kaihertaa ajatus siitä, millainen lapsi se abortoitu olisi ollut...

Vierailija
42/52 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole mielestäni kypsä isäksi, koska hän näkee lapsen saamisen pelkästään iloisena asiana eikä nää (tai halua ajatella) ollenkaan niitä ikäviä puolia mitä minä tiedän että lapsen saamiseen liittyy. ap

Meillä on kolme lasta ja kaikista raskauksista ollaan oltu miehen kanssa erittäin onnellisia /tohkeissa. Mutta ehkä me ollaan lapsellisia höppänöitä vaikka ikää molemmilla lähemmäs 40. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mun aikatauluun ei just nyt sovi..?

Vierailija
44/52 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausviikko 10

Alkiosta on tulossa sikiö! Nyt on edessä viimeinen alkionkehitysviikko ja seuraavalla viikolla kohtuvauvaa kutsutaan ihan virallisestikin sikiöksi. Herkin kehitysvaihe on ohi kymmenen viikon jälkeen. Alkio on venynyt pää-perämitaltaan jo miltei kolmen sentin mittaiseksi. Raajat ovat jo aika pitkät ja ne ovat taipuneet koukkuun. Alkiolla on nyt kaikki sisäelimet, ja osa niistä toimii jo. Pienistä kasvoista on erotettavissa pikkiriikkisen ihmisen piirteet. Poikalapsi alkaa nyt tuottaa mieshormoni testosteronia.

Vierailija
45/52 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhde tyttöön päättyi. Hei, mä olin tuntenut kaverina mieheni ja vielä paljolti kirjeiden kautta parisen vuotta ennen avioitumista ja mentiin naimisiin ihan parissa kuukaudessa kihlautumisesta. Siitä sit muutama kuukausi ennen vauvan odotuksen alkamista ja ihan tietoisesti heti alettiin yrittää. Ei me mitenkään ajateltu rakentaa suhdetta tai syventyä toisiimme. Kohta 11 vuotta oltu yhdessä ja neljäs lapsi tulossa. Meille sopi ihan tämä, että saman tien lapsia. Mutta tosi on, ettei suhde enää ikinä jatku samanlaisena. Abortti varmasti järkyttää, kun kerran mies haluaisi lapsen, mutta entä jos se lapsi olisikin ihana ja jopa yhdistäisi teitä entistä enemmän. Eiköhän monista tunnu, ettei ole vielä valmis äidiksi tai isäksi, raskausaikana siihen kasvaa ja silti sitä voi ajatella nekin, jotka tietoisesti pyrkivät raskaaksi. Haluaisin onnitella tulevasta lapsesta. Se voisi olla niin ihana onnenpotku saada se pieni ihminen hoiviinsa ja valitettavasti sen usein tajuaa vasta, kun lapsi on sylissä eikä niiillä alkuviikkoina.

Vierailija
46/52 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
47/52 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt laitella mitään aborttikuvia, kaikista kun abortti ei ole mikään murha. Mutta munkin mielestä ap:n olisi järjetöntä tehdä abortti tuossa tilanteessa, kun hän on oikean miehen kanssa ja haluaa kuitenkin lapsia ja alkaa olla ikääkin. Mies varmaankin lähtee jos ap tekee abortin ja sitten pitää etsiä taas uusi mies, mikä ei kauhean helppoa aina ole ja seurustella ja asua sen kanssa muutama vuosi ennen kuin molemmat on valmiita tekemään lapsen ja sitten voi olla jo liian myöhäistä.

Vierailija
48/52 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla äidiksi ....

Minä en voisi elää itseni kanssa jos abortin tekisin tuonikäisenä ja tuossa tilanteessa.

Vierailija
49/52 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaksi väitettäsi voi kumota: omaa aikaa löytyy vauvan tulon jälkeenkin, samoin parisuhdeaikaa. Nuo ovat vain järjestelykysymyksiä. Ekat kuukaudet ovat hankalia, mutta sen jälkeen alkaa homma toimimaan tavalla tai toisella. Näin ainakin mulla. Ja ihan samat pelot oli kuin sullakin. Meidän pikkuinen ainokainen on nyt 7 kk ja elämä alkaa olemaan uomissaan, vaikka aluksi tuntui siltä, että pää hajoaa. Mutta se olikin hormoonihuuruja vain!

Vierailija
50/52 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama pointti

- tuskin koskaan tuntee olevansa "valmis" äidiksi, mutta siihen kasvaa raskausaikana. Siksi luonto on järjestänyt niin että raskaus kestää 9kk.

- lapseton ihminen ei voi käsittää miltä tuntuu kun saa lapsen ja tulee äidiksi. En voi sanoin kuvailla sitä tunnetta. yhtäkin elämääsi tulee maailman kallisarvoisin asia jonka puolesta olisit valmis vaikka tappamaan

- elämää ei voi aina suunnitella etukäteen. Lapsia ei välttämättä saa silloin kun haluaa.

- Parisuhde jatkuu lastensaannin jälkeekin. Olin kuullut aikalailla negatiivisia juttuja mitä lapsi tekee parisuhteelle ennen omaa raskauttani. Minun parisuhdtta tämä kokemus on kuitenkin vain vahvistanut ja parantanut! Miten ainutlaatuista olikaan kokea esim. synnytys yhdessä - yksi elämäni hienoimmista, mutta myös alkukantaisimmista kokemuksista. Samoin nämä 3kk ovat olleet elämäni rikkaimmat ja rakkaimmat ikinä ja ihanaa että olen saanut jakaa ne oman mieheni kanssa. Tekisi mieli sanoa että meitä ei erota enää mikään, kukaan, koskaan.

- niin suurta rakkautta ei ole koskaan kokenut kun mitä tuntee omaa lasta kohtaan. Ei vain ole. Sen tietävät kaikki äidit.

Tsemppiä tulevaisuuteen!

t. 3kk vanhan tyttövauvan 32v äiti, entinen uraohjus ja kansanvälinen bilehile

Ja P.S. Raskaudesta voi myös toipua erittäin nopeasti. Raskaus ei tarkoita että kroppa olisi menetetty tai seksielämä on ohi. Eheiii. Itse lihoin 18kg raskaudessa ja 2vkoa synnytyksestä meni vanhat vaatteet päälle. Tämmöistä ei kukaan kertonut mulle etukäteen...

Vierailija
51/52 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekkäästi ajateltu ap! Olet valmis murhaamaan lapsesi oman aikasi vuoksi! Enpä ole kamalampaa kuullut. Ja et ole enää edes mikään teini, iältäsi. Käytökseltäsi kuulostat olevan. Shokki lienee terve ja tavallinen tunne tuossa tilanteessa, mutta koita nyt hyvä ihminen tajuta tilanteesi! Se on omaa lihaa ja vertasi. Oma lapsesi. Pystyisitkö tappamaan hänet kun hän on syntynyt? Miksi sinulla olisi siihen oikeus nyt, kun ei ole sittenkään? Mietipä vähän!

Vierailija
52/52 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tais kattii eilisen Irtiottoja ja tempas siitä tänne jutun =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan